Daniel Gross, CEO Penny România: Dublăm ritmul expansiunii și investim 1 miliard de euro până în 2029

Cu o rețea care va depăși 300 de magazine în 2021, două treimi dintre ele fiind deja remodelate, Penny România va bifa încă un an de creștere pe piața locală de retail, o creștere double digit.

„Dacă ne uităm la ultimii cinci, chiar șapte ani, noi am avut aceeași creștere în jur de 15%, anul trecut a fost într-adevăr mai mare, dar se compensează cu 2021. Ce a fost diferit în ultimii doi ani? Pe perioada pandemiei a scăzut frecvența de cumpărare, dar a crescut valoarea coșului. Iar când faci cumpărături așa, vezi diferența în suma totală pe care o cheltuiești”, a declarat Daniel Gross, CEO Penny România, pe scena Conferinței Progresiv. Daniel Gross, CEO Penny România: Dublăm ritmul expansiunii și investim 1 miliard de euro până în 2029

Pe lângă politica de preț, un alt pilon pe care mizează retailerul în atragerea de noi shopperi se numără extinderea parteneriatelor cu producătorii locali. Compania își dorește ca, până în 2023, 60% din sortimentație să fie produsă, procesată și să aibă ingredientul principal din România.

„Suntem undeva la 53 -54% în acest moment și, deși pare puțin să spui 7% în următorii doi ani, nu este atât de ușor. Avem partenerii cu care dezvoltăm pe zone de business care în acest moment nu sunt acoperite în România. Suntem cel mai mare producător de porumb, dar nu avem porumb la conservă pentru salate sau porumb pentru popcorn. Par lucruri simplu de rezolvat, dar nu ajunge doar să vrei pentru că integrarea aceasta verticală cere timp, competență și experiență. Noi nu ne dorim doar să luăm românesc. Trebuie să fie românesc și competitiv”, completează Daniel Gross.

Cu un buget de investiții care se ridică la o sută de milioane de euro în 2021 și un miliard de euro până în 2029, Penny România mărește ritmul expansiunii și vizează dublarea numărului de magazine în următorii șapte ani.

„Anul viitor ne-am propus să mărim ritmul de expansiune, vedem undeva la 30 – 35 de magazine deschise, astfel încât să avem o rețea națională de 400 de magazine în 2025 și la peste 600 în 2029. Din punctul de vedere al investiției, suma este comparabilă cu cea din acest an, o sută de milioane de euro, pentru că nu vom mai deschide și un depozit cum a fost acum cel de la Filiași. Bugetul cumulat este de aproximativ un miliard de euro în perioada 2020 – 2029 pentru cele peste 600 de magazine și șase centre logistice câte avem în plan”, spune CEO-ul Penny România.

Cel de-al patrulea centru logistic, de la Filiași, județul Dolj, va fi deplin operațional în a doua jumătate a lunii noiembrie, următoarele două urmând a fi construite în următorii șapte ani. Totodată, retailerul ia în considerare și extinderea primelor centre logistice pe măsură ce rețeaua de magazine va fi extinsă.

În privința interacțiunii cu shopperul, pe lângă experiența de cumpărături din magazinele fizice, online-ul joacă un rol tot mai important. Sortimentația Penny este disponibilă prin intermediul platformelor de livrare, o nișă care încă are potențial de creștere.

„Pe partea de interacțiune cu clientul, nu mai merge fără digital. Lucrăm cu Glovo, foodpanda, avem discuții să extindem acest tip de parteneriat. Există potențial de extindere aici, dar pentru noi încă este o nișă pentru că online-ul costă. Partea de la magazin până la client acasă costă bani și cineva trebuie să plătească, nu putem să ignorăm acest fapt. Cred că, atâta vreme cât partea de transport va fi semnificativă, nu vom vedea un online care să devină majoritar. Dar lucrurile se vor schimba și în zece ani vom vorbi despre altceva. Totuși, rostul magazinelor fizice va fi în continuare relevant și cred că oamenii vor merge la magazin pentru experiența de cumpărături, pentru că sunt în apropiere, pentru că își vor dori să socializeze. Viitorul va fi cu siguranță omnichannel”, explică executivul.

Pentru acest an, Daniel Gross estimează un ritm de creștere pentru businessul Penny România similar cu cel din 2020. Retailerul a încheiat anul trecut cu profit net de 85 milioane de lei, în creștere cu 54% comparativ cu anul anterior. Totodată, cifră de afaceri a fost de 4,73 miliarde de lei, reprezentând un avans de 19,44% raportat la 2019. Estimarea companiei pentru acest an ia în calcul rulaje de peste cinci miliarde de lei.

„Pandemie ne-a făcut mai agili. Suntem mai obișnuiți cu schimbarea, nu avem atâtea rezerve, încercăm mai mult, învățăm mai mult și, în tot acest context special, au fost destul de multe oportunități. Pe multe dintre ele am reușit să le transformăm în oportunități de business”, concluzionează Daniel Gross.

REWE International: Penny România, o prioritate pentru grup din perspectiva investițiilor
REWE International: Penny România, o prioritate pentru grup din perspectiva investițiilor
După ce a înregistrat cea mai bună creștere a businessului la nivel de grup pentru al optulea an consecutiv, Penny România mizează pe...
Daniel Gross, PENNY România: Reducerea ritmului investițiilor este ultimul scenariu pe care îl luăm în calcul
Daniel Gross, PENNY România: Reducerea ritmului investițiilor este ultimul scenariu pe care îl luăm în calcul
Pentru dezvoltarea pe termen lung a businessului, PENNY pune accentul pe sortimentație pentru atragerea de noi clienți și pe măsuri de...
Rețeaua Penny se extinde cu un nou magazin în județul Suceava
Rețeaua Penny se extinde cu un nou magazin în județul Suceava
Discounterul Penny își continuă planul de expansiune în România prin deschiderea unui nou magazin în Fălticeni, județul Suceava. Astfel,...
Penny România accelerează ritmul expansiunii și anunță un buget de investiții de 100 de milioane de euro pentru acest an
Penny România accelerează ritmul expansiunii și anunță un buget de investiții de 100 de milioane de euro pentru acest an
Cu un buget de investiții care se ridică la o sută de milioane de euro în 2021 și un miliard de euro în următorii opt ani, Penny România...