2024, un an cu estimare de creștere double-digit pentru International Bloemen

International Bloemen, principalul furnizor de flori și de plante pentru retailerii din România, mizează pe diversificarea serviciilor în dezvoltarea businessului. Scopul companiei este să se adapteze în funcție de trendurile existente pe piață și să aducă inovație și creativitate în ceea ce privește lumea plantelor și a aranjamentelor florale, spune Iulian Cazacu, Directorul General al companiei. Iulian Cazacu International Bloemen

Cum s-a încheiat anul 2023 în termeni financiari pentru International Bloemen și ce a stat la baza rezultatelor înregistrate?
Anul 2023 a fost un an bun pentru International Bloemen, am înregistrat o cifră de afaceri de puțin peste șase milioane euro, iar pentru acest an estimăm o creștere de 20%. Rezultatele bune se datorează faptului că am avut o gamă de produse care a performat bine și, astfel, am ajuns la un număr de 5.700 comenzi, cu un număr total de produse livrate de 5.400.000 bucăți. În primele patru luni ale acestui an am avut o creștere de 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Eficientizarea lanțului de distribuție ne-a permis ca aproximativ 40% din produse să fie livrate direct de la producători către retaileri. Ne propunem ca, în următorii doi ani, să ajungem la un procentaj de aproximativ 60%. O altă strategie pe care am reușit să o implementăm este scurtarea timpilor de livrare la o medie de două zile din momentul încărcării, astfel încât să putem asigura calitatea și prospețimea produselor.

Lunar, câte livrări asigurați către retailerii cu care colaborați și care este cel mai cerut produs?
Comenzile lunare diferă în funcție de sărbători, media în primele patru luni ale acestui an fiind de aproximativ 800 comenzi/lună. Înființarea departamentului de creație, extinderea gamei de produse, faptul că am adăugat în portofoliul nostru de clienți încă doi retaileri anul trecut, ajungând astfel la un număr de 11 comercianți internaționali, relația strânsă cu fiecare, toate aceste atuuri au ajutat la creșterea volumului de produse livrate, un lucru important pentru noi, deoarece cifra de afaceri nu mai poate fi un indicator din pricina creșterii prețurilor din ultimii ani. În privinţa celui mai cerut produs, o creștere semnificativă în acest an există pentru Crăciuniță, având deja comenzi pentru o cantitate de peste 500.000 bucăți în șase dimensiuni. Livrările Crăciunițelor vor începe la jumătatea lunii noiembrie. Această creștere remarcabilă a fost rezultatul eforturilor depuse de întreaga echipă International Bloemen, care s-a concentrat pe asigurarea unei oferte variate și a unor servicii de logistică și de livrare impecabile.

Cum arată în prezent oferta completă International Bloemen pentru marii retaileri?
Principala gamă de produse livrată către retaileri este formată din plante de interior și exterior, strâns urmată de aranjamentele din plante și flori tăiate și formate de noi. În ultimii doi ani am avut o creștere semnificativă atât la gama de ghivece din ceramică personalizate, cât și la substrat vegetal. Începând cu anul 2023, am adăugat în portofoliul nostru și plante artificiale, fiind listați momentan cu această gamă de produse într-un lanț de magazine DIY. Etichetarea ocupă și ea un rol important în prezentarea produselor, astfel că ne mândrim cu faptul că suntem unicul reprezentant al companiei olandeze Elburg-Smit – companie specializată pe etichetare și ambalare profesională în domeniul horticol. Scopul nostru este să ne adaptăm în funcție de trendurile existente pe piață și să aducem inovație și creativitate în ceea ce privește lumea plantelor și a aranjamentelor florale. Un mare avantaj pentru International Bloemen a constat în obținerea certificărilor Global Gap și FSC, astfel că toate produsele livrate din depozitul nostru dețin aceste certificări. Iar departamentul de achiziții este permanent în căutare de noi oportunități și de produse. Participăm anual la peste zece târguri internaționale din diferite țări: Italia, Germania, Polonia, UK, China și chiar Ecuador, în anul 2024.

Cum s-a modificat activitatea International Bloemen pe plan local după ce a fost gata noul centru logistic?
Prin mutarea sediului în noul centru logistic și investiția în sistemul ERP SAP B1, am reușit să creștem volumul produselor livrate, să eficientizăm timpii de livrare și creșterea profitabilității. Suprafața totală a centrului logistic este de 2000 mp, acesta fiind singurul depozit din România controlat termic pentru logistica și pregătirea plantelor de transport către marile magazine. În urma investiției în acest „hub florist”, așa cum ne place nouă să-l numim, și a implementării ERP SAP B1, avem un control mult mai mare asupra calității produselor. Din punct de vedere logistic, am reușit să scădem timpii de ambalare și de livrare, iar prin introducerea modulului de warehouse management, avem o vedere clară asupra stocurilor. Centrul logistic ne permite, de asemenea, ambalarea zilnică a peste 50.000 de produse – formarea aranjamentelor sau a buchetelor, etichetare, ambalare. Ambalarea se face întotdeauna conform specificațiilor fiecărui client în parte. Livrările se fac door to door sau în centre logistice.

Cum a evoluat numărul comenzilor primite de la marii retaileri pe parcursul acestui an față de anul trecut?
În primele patru luni ale anului 2024, am avut o creștere cu 15% mai mare față de aceeași perioadă a anului 2023, numărul comenzilor pe partea de buchete și aranjamente crescând cu aproximativ 50% față de anul precedent. Cele mai bune perioade de vânzări sunt sărbătorile de primăvară, zilele de onomastică, începutul și sfârșitul școlii, Paștele și Crăciunul. Departamentul nostru de producție analizează și urmărește îndeaproape întreg lanțul de aprovizionare, începând cu materii prime de calitate, continuând cu producția calitativă și în siguranță a plantelor și culminând cu o distribuție performantă a produselor din portofoliul nostru. Fiind principalul furnizor de flori și de plante din România, suntem listați în aproximativ toate lanțurile de supermarketuri, hipermarketuri și bricolaj.

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul...
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Deși încă nu putem vorbi despre o maturizare, evoluția pieței de e-grocery din ultimul an, de 36,4%, potrivit...

Luați în calcul și alte proiecte de extindere ale businessului?
Un proiect de suflet pe care dorim să îl implementăm în viitor este colaborarea cu micii producători din România. Ne-am gândit să înființăm o asociație prin care să-i ajutăm să ajungă pe rafturile marilor lanțuri de magazine, alături de noi. Dacă negocierile sunt destul de simple în relația cu producătorii din UE, în România întâmpinăm dificultăți, iar noi ne dorim să facilităm această cale de comunicare. Lipsa digitalizării sau a implementării certificărilor reprezintă cel mai mare impediment de care se lovesc atât majoritatea antreprenorilor la început de drum, cât și noi, în momentul în care dorim să stabilim o relație de parteneriat cu aceștia. Lucrăm deja cu producători care au suprafețe de producție de doar 1000 mp, dar care au înțeles importanța alinierii la standardele cerute de marile lanțuri de magazine. De asemenea, dorim să semnalăm o creștere și în ramura de amenajare spații verzi exterioare (peisagistică), un important client al nostru fiind GranVia (Lake View și Marina), împreună cu care avem în dezvoltare, în prezent, trei proiecte: două în București și unul în Constanța.

Cum arată planurile pentru viitorul apropiat?
În acest moment, suntem în faza de proiectare a unui parc de solarii cu o suprafață de 10000 mp, cu posibilitatea de extindere până la 15000 mp. Construcția acestora va începe în prima parte a anului 2025, cu termen de finalizare la jumătatea anului 2026, iar investiția inițială se ridică la 1.100.000 euro. Vom produce plante sezoniere precum Mușcate, Petunii, Crizanteme și Crăciunițe, cererea pentru astfel de produse în România fiind din ce în ce mai mare.

Ciprian Roșca, Cramele Recaș: 2024 va fi ultimul an în care vom merge cu pași mici
Ciprian Roșca, Cramele Recaș: 2024 va fi ultimul an în care vom merge cu pași mici
Provocările par să fi devenit o tradiție a ultimilor ani, astfel încât 2024 nu putea face excepție de la regulă....
Instrumentele care vor face din creștere un scenariu realist pentru eMAG și în 2024
Instrumentele care vor face din creștere un scenariu realist pentru eMAG și în 2024
Pentru eMAG, 2023 a fost un an mult mai bun decât estimase, în care investițiile și proiectele din ultimii trei ani...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre...
International Bloemen extinde capacitatea logistică
International Bloemen extinde capacitatea logistică
În urma unei creșteri semnificative a capacității de producție și procesare, International Bloemen anunță o...