Mario Matic, Interbrands Orbico România: O parte a viitorului este deja aici, iar o altă parte va fi în curând

Dacă în trecut, cu un singur magazin mare puteai acoperi un oraș, o regiune sau o zonă, astăzi, cu un singur magazin digital poți acoperi întreaga țară sau câteva țări sau chiar aproape întreaga lume în unele cazuri, a spus Mario Matic, Director General Interbrands Orbico România, în cadrul unui interviu acordat pentru numărul aniversar Progresiv25. Mario Matic

#DistribuțiaÎntreAtunciȘiAcum

Piața de distribuție a fost și este într-o continuă evoluție. Dacă în urmă cu 25 de ani totul gravita în jurul magazinelor tradiționale, iar numele jocului era „cum putem să le acoperim pe toate în distribuție”, mai târziu formatul marilor magazine a luat avânt, iar retailerii internaționali au ales modelul câștigător: hipermarketul.

„Din punctul meu de vedere, cea mai mare schimbare este dezvoltarea e-commerce în toate domeniile (eB2B, B2C, q-commerce). Digitalizarea face piețele să fie mai dinamice și consumatorii să fie mai informați. E-commerce accelerează totul, în toate industriile, nu doar în industria de retail și distribuție. Consider că una dintre cele mai mari schimbări este că, în trecut, cu un singur magazin mare puteai acoperi un oraș, o regiune sau o zonă, dar astăzi, cu un singur magazin digital poți acoperi întreaga țară sau câteva țări sau chiar aproape întreaga lume în unele cazuri”, a spus Mario Matic, Director General Interbrands Orbico România.

Dacă ar fi să definească piața de distribuție în prezent, cuvintele pe care le-ar alege ar fi: digitalizare, consolidare, putere de cumpărare, alegere, viteză, dezvoltare.

#Transformare

Mario Matic a adăugat că digitalizarea reprezintă un liant între prezent și viitor. „Cred că putem spune că o parte a viitorului este deja aici, iar o altă parte va fi în curând. Această a doua parte este legată în principal de soluțiile de inteligență artificială care vor juca un rol din ce în ce mai important în viitor”, a afirmat executivul.

În acest sens, el a oferit drept exemplu proiectul platformei digitale eB2B, început în urmă cu doi ani. „Ne transformăm modul de lucru cu o propunere unică pe care o avem pentru piața românească: combinarea platformei digitale eB2B și a forței de vânzări pentru a fi sau a deveni partenerul preferat al clienților”.

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea,...
Ioana Boghenco preia o nouă poziție în Orbico, grup cu afaceri de 3,7 mld. euro
Ioana Boghenco preia o nouă poziție în Orbico, grup cu afaceri de 3,7 mld. euro
Ioana Boghenco, care în ultimii patru ani a ocupat poziția de Director General în cadrul Orbico România și care a...

#ÎnViitor

În ceea ce privește evoluția pieței locale de distribuție în următorii cinci ani, Mario Matic a vorbit despre consolidarea industriei, pe fondul creșterii unor formate precum discount, magazine independente și magazine de proximitate organizate. „Tot mai multă digitalizare va fi și în industria bunurilor de larg consum în B2B și B2C, schimbare legată de obiceiurile consumatorilor și de personalizare. Datorită creșterii economiei și a puterii de cumpărare, experiența cumpărătorului va fi din ce în ce mai importantă pentru a atrage consumatorii, iar abordarea personalizată în B2B și B2C se va transforma într-o afacere. Din cauza lipsei forței de muncă, robotizarea și automatizarea vor fi din ce în ce mai necesare în industria bunurilor de larg consum, în special în domeniul aprovizionării și în cel al logisticii, așa că avem planuri și în acest domeniu de a implementa soluții automatizate în depozitele noastre”, a explicat executivul Interbrands Orbico România.

Totodată, acesta a punctat importanța investițiilor în zona ESG și a sustenabilității. „Monitorizăm și optimizăm utilizarea energiei în depozitele și birourile companiei, colectăm selectiv și reciclăm materialele rezultate din activitatea logistică și implementăm proiecte mari și complexe precum producția de energie verde din panouri fotovoltaice sau electrificarea flotei de vehicule. Toate acestea ducând Interbrands Orbico spre un viitor mai verde”, a spus Mario Matic.

Cum se îndreaptă liderul industriei locale de distribuție spre un viitor mai verde
Cum se îndreaptă liderul industriei locale de distribuție spre un viitor mai verde
De la activități simple precum monitorizarea și optimizarea utilizării energiei în depozitele și birourile...
Tehnologia, parte din ADN-ul Interbrands Orbico
Tehnologia, parte din ADN-ul Interbrands Orbico
Interbrands Orbico, liderul industriei locale de distribuție, lansa în urmă cu un an propria platformă de comerț...
Reinventare în distribuție, pariul pentru un business de 1 mld. euro
Reinventare în distribuție, pariul pentru un business de 1 mld. euro
În luna octombrie, Interbrands Orbico anunța finalizarea proiectului de fuziune prin absorbție prin care Interbrands...
Un nou lider pe piața de distribuție FMCG după finalizarea fuziunii dintre Interbrands și Orbico
Un nou lider pe piața de distribuție FMCG după finalizarea fuziunii dintre Interbrands și Orbico
Interbrands Orbico anunță finalizarea proiectului de fuziune prin absorbție prin care Interbrands a preluat...