Barbu, Henkel: „Am intrat în era «conscious consumption» și este nevoie de parteneriate și asumarea colectivă a responsabilității”

Pe măsură ce tot mai mulți consumatori fac alegeri cu gândul la impactul asupra mediului înconjurător și sunt dispuși să plătească în plus pentru produse prietenoase cu mediul, companiile din piața bunurilor de larg consum investesc sume tot mai mari pentru a lansa produse sustenabile din toate punctele de vedere. Gabriel Barbu, General Manager Henkel Beauty Care, ne-a vorbit despre planurile companiei pe care o reprezintă și despre ce ar urma să vedem pe piață în materie de produse și ambalaje până în 2025. Barbu, Henkel: „Am intrat în era «conscious consumption» și este nevoie de parteneriate și asumarea colectivă a responsabilității”

Până în 2025, Henkel intenționează ca toate ambalajele utilizate pentru produsele sale să fie reciclabile sau refolosibile. Cât din acest proces este parcurs deja?

Conform ultimului raport de sustenabilitate al companiei, în 2020 Henkel și-a depășit obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 (cu 44%), a volumului de deșeuri generate (cu 44%), în paralel cu reducerea amprentei asupra mediului (39%) din perspectiva celor trei dimensiuni – emisii de CO2, deșeuri și apă – depășind semnificativ ținta planificată pentru anul 2020 (- 30%). Obiectivele pentru 2025 sunt foarte clare: „100% reciclabil sau reutilizabil”. Angajamentul Henkel față de ambalajele sustenabile respectă trei principii de bază: mai puține ambalaje și deșeuri (iar acest lucru va fi realizat prin ambalaje reciclabile, produse pentru reumplere, stații de reumplere); reducerea plasticului virgin (pe bază de fosile) cu 50% - va avea loc prin creșterea conținutului de plastic reciclat, găsirea unor alternative fără plastic, respectiv utilizarea plasticului bio (cooperare cu Neste Borealis); facilitarea unei economii circulare prin cooperarea cu Plastic Bank.

Tot mai multe studii indică faptul că sunt consumatori care aleg produsele în funcție de procesul de producție și implicarea companiei în proiecte de mediu. Simțiți acest fenomen și în cazul portofoliului Henkel Beauty Care?

Consumatorii se așteaptă din ce în ce mai mult ca brandurile/companiile să se implice și să comunice transparent, responsabil și autentic, atât în ceea ce privește activitățile comunitare, cât și cele de mediu. Astfel, conform studiului global „Total Sustainability Trend Watch”, realizat în 2020, am intrat în era „conscious consumption”, iar 90% dintre consumatori cer autenticitate din partea companiilor, se așteaptă ca brandurile să acționeze responsabil și vor să știe dacă produsele pe care le cumpără au un impact pozitiv asupra mediului. Cu toate acestea, 86% dintre ei nu știu ce produse sunt cu adevărat sustenabile și vor să aibă acces la cât mai multe informații. Iar în ceea ce privește consumatorii produselor de îngrijire, la nivel global 73% dintre consumatori spun că și-ar schimba cu siguranță sau probabil obiceiurile de consum pentru a reduce impactul asupra mediului, iar 41% spun că sunt dispuși să plătească mai mult pentru produsele care conțin ingrediente naturale sau organice.

Pe plan local, unul din obiectivele noastre majore pentru acest an vizează sustenabilitatea produselor Beauty Care și aici avem în vedere trei direcții de acțiune pentru mărcile din portofoliu. Primul, „Certified Beauty”, se referă la calitatea produselor noastre care este confirmată prin Certificări COSMOS-Organic, COSMOS-Natural și este vorba despre produse din mărcile Nature Box, Vademecum. A doua direcție, „Green Beauty”, presupune că mai mult de 90% dintre ingrediente sunt derivate din ingrediente naturale, cum sunt produsele din mărcile Barnangen, Nature Box, Fa, Gliss, Syoss, Vademecum. Cea de-a treia direcție, „Clean Beauty”, ia în calcul un conținut ridicat de ingrediente biodegradabile, exemplu fiind produsele din mărcile Syoss, Gliss, Fa, Taft, Vademecum, Nature Box.

Cât de deschiși sunt consumatorii români la noile tipuri de ambalaje? Este nevoie de o educare a consumatorului român în privința responsabilității față de mediu?

Observăm un interes din ce în ce mai mare al consumatorilor români pentru tot ceea ce ține de zona de sustenabilitate și ne așteptăm ca aspectul „sustenabilitate/ dezvoltare durabilă” să fie din ce în ce mai important și relevant pentru aceștia. Sigur, aceasta și datorită colaborării, în ultimii ani, de-a lungul lanțului valoric, între furnizori și retaileri, pentru încurajarea unui comportament de consum responsabil și sustenabil. Efectele și rezultatele se văd doar atunci când există colaborare și sprijin reciproc. Henkel Beauty Care a derulat în ultimii ani nenumărate campanii de informare a consumatorilor împreună cu partenerii noștri pentru toate mărcile din portofoliul diviziei. În plus, încă de la înființarea sa, Henkel România a fost printre primele companii care au derulat programe complexe de responsabilitate socială, cu o puternică componentă educațională. Astfel, Henkel a fost prima companie privată din România care a dezvoltat un program complex în Rezervația Biosferei Delta Dunării în perioada 2004-2007, cu o componentă ecologică (colectare și reciclare a deșeurilor din plastic/ PET) și una educațională – în școlile aflate în Rezervația Biosferei Delta Dunării. Actualmente avem în desfășurare câteva astfel de proiecte, precum campania „Cu Nature Box oferi aer curat copiilor din școlile din România”, derulată în perioada 10.06.2021 – 31.08.2021, prin care împreună cu partenerul nostru - dm România - oferim șansa școlilor din proximitatea magazinelor să câștige câte 10 purificatoare de aer pentru elevii lor.

Citește mai multe AICI.

Obiectivul Henkel, scăderea emisiilor de dioxid de carbon cu 100 de tone metrice până în 2025
Obiectivul Henkel, scăderea emisiilor de dioxid de carbon cu 100 de tone metrice până în 2025
Henkel continuă transformarea ecologică a operațiunilor sale globale, vizând reducerea emisiilor de dioxid de carbon, rezultate din activitatea...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Colectarea și reciclarea, domeniu care are nevoie de investiții importante
Colectarea și reciclarea, domeniu care are nevoie de investiții importante
România se află între primele zece țări europene care au implementat sistemul de garanție-returnare, decizie care va duce la o creștere...
Henkel relansează trei branduri în ambalaje din plastic reciclabil
Henkel relansează trei branduri în ambalaje din plastic reciclabil
Henkel relansează trei branduri din portofoliul său de Beauty Care în ambalaje cu o proporție mărită de plastic reciclabil. Producătorul...