Uwe-Jens Karl, Fuchs Condimente: Digitalizarea, o sursă obligatorie pentru eficientizarea proceselor de business

În industria FMCG, digitalizarea și-a lăsat cea mai adâncă amprentă prin comerțul online, care este un canal de vânzări emergent la noi, cu creșteri procentuale susținute double-digit, a precizat Uwe-Jens Karl, Managing Director Fuchs Condimente, într-un interviu acordat în numărul aniversar Progresiv 25 de ani. 293 persp Uwe Jens Karl 1

#TendințeleUltimilor25DeAni

Dacă ne raportăm la ultimii 25 de ani, industria bunurilor de larg consum poate fi privită ca un mix între continuitate, diversificare și disruptivitate într-un cadru economic globalizat. Diversificările au avut loc în categoria produselor alimentare. Luăm ca exemplu berea, care prezintă astăzi o varietate ca niciodată până acum și cea artizanală. Sortimentele de panificație, lactate și mezeluri, apele minerale și băuturile răcoritoare, da, și condimentele se prezintă la raft astăzi într-o diversitate necunoscută anterior. Mai sunt alte trenduri importante care au început să se accentueze în ultimii ani – individualizarea (customizarea), deci influența directă a cumpărătorului asupra formei finale a unui produs. Și, nu în ultimul rând, sustenabilitatea și responsabilitatea care au început să se manifeste în mod masiv atât în cerințele legale către producători, cât și în exigențele consumatorilor către calitatea produselor. Globalizarea a monopolizat aproape toată categoria FMCG în mâinile producătorilor chinezi și asiatici, punându-ne pe noi, europenii, într-o dependență fantastică din punctul de vedere al lanțului de aprovizionare.

#DigitalizareȘiNoiConcepte

Digitalizarea este rezultatul evoluției tehnologice și o vedem ca pe o sursă obligatorie pentru eficientizarea proceselor de business. Uneori, chiar stă la baza dezvoltării unor noi concepte și servicii. Digitalizarea ne-a permis să lansăm conceptul nostru DoYourSpice, prin care consumatorul final poate să-și creeze mixuri de condimente personalizate cu o aplicație de smartphone. În industria FMCG, digitalizarea și-a lăsat cea mai adâncă amprentă prin comerțul online, care este un canal de vânzări emergent, la noi, cu creșteri procentuale susținute double-digit.

#Trenduri

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...

Focusul meu sunt produsele alimentare și categoria „Herbs & Spices”, iar orizontul meu de timp este mai lung, zece ani. Cam aceasta este perioada în care trendurile se consolidează / se afirmă sau nu. În top 10 al meu, personal, intră: aprovizionarea responsabilă, sustenabilitatea, transparența și nutriția sănătoasă, livrarea la domiciliu, comerțul online, individualizarea, experiența culinară globală, shopping ca o experiență ambientală, scăderea loialității față de branduri, Generația Z.

#EsențaCumpărătorului

„Cumpărătorul” nu există ca un tipar uniform, monolit. Dacă în comunicarea clasică focusul încă era pe produs sau brand, marketingul contemporan pune accentul pe nevoile diferite ale unor cumpărători diferiți. Conceptul din spate este acela de „Segmentare-Targetare-Poziționare” (STP) și presupune o categorizare atentă a tiparelor de cumpărători în ceea ce se numește astăzi „Milieus” și „Buyer Personas”, deci oameni marcați printr-un stil de viață, interese și nevoi foarte individuale și distincte. Ca rezultat, cumpărătorii sunt o categorie fragmentată și inovațiile, ca să motiveze decizia lor de cumpărare, sunt chemate să nimerească specificul lor. Concret, pentru categoria noastră de verdețuri și condimente, această segmentare o fac eu în „food enthusiasts and gourmet cooks”, „cultural explorers”, „health-conscious consumers”, „busy professionals and families” și „eco-conscious consumers”. Pentru fiecare segment definim „buyer personas” distincte care parcurg călătoria lor foarte specifică până la actul de cumpărare.

#CuvinteCheiePentruFMCG

Consolidare modern trade, transformare traditional trade (independent spre dependent), creștere private label, dominanța importului, formate noi de retail (convenience, automatizate).

Albert Davidoglu, Macromex: Cred că de acum începe consolidarea pieței locale de retail
Albert Davidoglu, Macromex: Cred că de acum începe consolidarea pieței locale de retail
Deși ultimii 25 de ani au fost marcați de o evoluție spectaculoasă pentru piața FMCG, atât din punctul de vedere al dimensiunii pieței, dar...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
Fuchs Condimente, investiție de 14 mil. euro în extinderea capacității de producție
Fuchs Condimente, investiție de 14 mil. euro în extinderea capacității de producție
Fuchs Condimente România, liderul pieței de condimente și ingrediente alimentare de pe piața locală, parte din grupul german Fuchs, anunță o...