Producătorul Vitamin Aqua țintește pentru acest an pragul de afaceri de 25 mil. euro
Merlin’s Beverages, producătorul Vitamin Aqua, a înregistrat anul trecut afaceri de aproximativ 20 de milioane de euro și își propune pentru 2024 atingerea pragului de 25 de milioane de euro, a declarat pentru Progresiv Eduard Alexianu, Director Comercial al companiei.
”În anul 2023, am asistat la o consolidare semnificativă, accelerată de implementare a strategiilor. Am stimulat creșterea brandurilor și a articolelor existente, în timp ce am introdus noi echipamente și tehnologii avansate în fabrică. De asemenea, am întărit echipa prin recrutarea specialiștilor în fiecare departament cheie pentru dezvoltare. Această inițiativă a generat rezultate pozitive remarcabile, conducând la extinderea prezenței noastre în noi clustere de retail. În același timp, am lansat două produse inovatoare în categoria de limonadă, sub brandul Merlin's Lemonade, consolidându-ne poziția de lider în segment (no. 4 Lime&Apple 600ml și no. 5 Lime&Blueberry 600ml)”, a explicat Eduard Alexianu.
În ciuda provocărilor legislative și a contextului economic internațional, producătorul a păstrat pentru primul trimestru din acest an un trend de creștere în volum și valoare de 20%.
”Acciza pe zahăr pentru băuturile răcoritoare a fost, în cazul nostru, un factor favorizant în piața de băuturi. Am reușit să menținem prețurile accesibile pentru consumatorul final. Principiul adoptat de Merlin's pentru dezvoltarea de produse a fost, încă din 2015, cel legat de producția de băuturi low in callories, low in sugar sau zero sugar, folosind în rețetă zahăr sub 5g/100ml sau îndulcitori precum stevia”, a mai spus directorul comercial al companiei.
În topul provocărilor din acest an a fost modul de implementare al SGR (Sistemul de Garanție-Returnare) pentru toate SKU-uri din portofoliu cu excepția apei plate sub brandul Montana care este în ambalaj Tetra Pak.
Citiți și: Merlin’s Beverages, „magicianul” din categoria băuturilor răcoritoare
”Interdicția de a introduce pe piață produse cu logo-ul și EAN-ul SGR înainte de data stabilită pentru intrarea în vigoare a SGR coroborată cu data exactă de implementare care a fost în dezbatere aproape până în ultimul moment între RetuRo și Ministerul Mediului a produs dezechilibre în multe din procesele interne desfășurate în cadrul companiei, dar și în cele externe și independente de noi, la furnizori si clienți. Cei dintâi au fost asaltați de cereri provenite de la producători exact în aceeași perioadă, iar la clienti au fost modificate și implementate extensii pentru toate sistemele IT. Au apărut disfuncționalități financiare la încasarea facturilor cu garanție fiind nevoiți să plătim spre RetuRo garanția emisă înainte de a încasa sumele facturate către partenerii spre care am vândut marfă. De asemenea, toate articolele au trebuit relistate în sistemele partenerilor și inevitabil au apărut erori și nesincronizări între sisteme, înregistrând inclusiv anumite situații de out-of-stock la raft”, a adăugat Eduard Alexianu.
Pe lista de proiecte pentru acest an se numără finalizarea în al doilea trimestru din 2024 a procesului de rebranding pentru gama Pop Cola, lansarea a două branduri noi în segmente noi și dezvoltarea de noi variante pentru gama Vitamin Aqua. În plus, producătorul urmărește dublarea procentului deținut de exporturi în total vânzări, până la 10%.