Noul CEO Avon România: Ne așteptăm la o creștere de până la 5% în 2018

Afacerile Avon, cel mai important jucător din industria locală de cosmetice, vor înregistra anul acesta un avans de până în 5% (low single digit) pe fondul unei accesibilități mai mari a produselor, a creșterii numărului de reprezentanți și a bugetului alocat acestui tip de cumpărături, a declarat Andreea Moldovan, noul director general al companiei pentru România, Republica Moldova, Bulgaria, Macedonia și Albania, în primul său interviu acordat presei de business. Noul CEO Avon România: Ne așteptăm la o creștere de până la 5% în 2018

Andreea Moldovan a preluat recent funcția de Director General al Avon pentru România, Republica Moldova, Bulgaria, Macedonia și Albania, după ce Răzvan Dirațian a fost numit în luna iulie a anului trecut la cârma operațiunilor din Filipine. Noul CEO are o experiență de 20 de ani în cadrul companiei, unde a ocupat mai multe funcții – pornind de la Area Sales Manager, Division Sales Manager pentru un sfert din România, Director Național de Vânzări Avon Maroc (2003-2005). A urmat reîntoarcerea în România în calitate de Director de Vânzări, după care, în 2010, a acceptat poziția de Executive Sales Director pentru 23 de țări. Din 2012 a ocupat funcția de Director General Avon Cehia și Slovacia, trei ani mai târziu gestionând și Țările Baltice și Finlanda.

„Cea mai mare provocare a fost Maroc, au fost trei elemente care s-au suprapus: a fost schimbarea de cultură, a fost un pas înainte din punct de vedere al poziției ocupate - cu gândire strategică pe cel puțin 2 ani - și un business care nu era într-un stadiu foarte bun, la care se adăuga componenta personală. A fost însă cea mai bogată experiență, unde am învățat enorm”, afirmă Andreea Moldovan.

Cu o cifră de afaceri de 550 milioane de lei în 2016, în creștere cu 10%, și peste 350 de angajați, Avon România este liderul industriei locale de cosmetice. De altfel, România este singura piață din regiune unde compania de vânzări directe este lider de piață, cu o cotă de circa 13% și un portofoliu de aproximativ 1.000 de produse.

„Nu vin să schimb lucrurile, ci să avem o continuare firească a ceea ce România a reușit să obțină până acum. România este singura țară din regiune unde Avon este market leader și a reușit din 2002 să țină această poziție cu foarte mult efort. Vin cu experiența mea dintr-o piață mai competitivă”, punctează executivul Avon.

Comparativ cu Cehia, unde vânzările sunt dominate de produsele de îngrijire personală și a părului, businessul Avon România este susținut cu precădere de categoriile parfumuri (40%) și machiaj (15-20%).

Din punct de vedere provocări, cele două piețe la care face referire Andreea Moldovan sunt asemănătoare, o piatră de încercare fiind loializarea consumatorilor.

„Cea mai mare provocare este loializarea și pe termen lung acesta este pariul pe care trebuie să îl câștigăm. Oamenii au oportunități de câștig mai mari și un venit disponibil mai mare pentru a-l investi în cosmetice și devin mai pretențioși. Consumatorul din ziua de astăzi este mult mai pretențios, mult mai puțin loial și trebuie găsite noi modalități de a-l cuceri în fiecare lună. Ca oportunitate este partea de online. În Cehia 17% din piața de beauty vine din online, în România e undeva la 3-4%”, explică Andreea Moldovan.

Aceste provocări se vor menține și în acest an, iar competiția se va intensifica, susține oficialul Avon.

„Clienții devin în general mai puțin loiali. Dacă în urmă cu 10 ani un client de cremă Anew știai că îl câștigi pentru totdeauna, acum sunt mai dispuși să se mute de la un brand la altul. Noi vrem să securizăm oportunitatea de câștig pentru reprezentanții Avon, motiv pentru care strategia este să capitalizăm cât mai mult pe partea de online, să le oferim instrumentele necesare pentru a crește în acest mediu, și nu retailul fizic. Spre exemplu, Yves Rocher a încercat în Cehia și Slovacia să vină cu vânzări directe în paralel cu o rețea foarte extinsă de magazine proprii și nu a avut succes, vânzările s-au canibalizat”, detaliază Andreea Moldovan.

Din totalul de 120.000 de reprezentanți Avon în România, peste 4.000 și-au deschis propriul magazin online pe platforma dedicată My Avon Store, zonă care generează 2-3% din vânzările pe plan local. Valoarea medie a unei comenzi este de circa 200 de lei.

În România, industria locală de cosmetice este estimată la aproximativ 800 de milioane de euro.

 

Moldovan Carmangerie deschide primul magazin din Oradea
Moldovan Carmangerie deschide primul magazin din Oradea
Compania Moldovan Carmangerie, unul dintre cei mai importanți producători de carne și produse din carne din județul Cluj, inaugurează...
Moldovan Carmangerie: Anul acesta ne dorim consolidarea afacerii în vederea relansării expansiunii în 2025
Moldovan Carmangerie: Anul acesta ne dorim consolidarea afacerii în vederea relansării expansiunii în 2025
După ce 2023 s-a încheiat cu o ușoară creștere a afacerilor pentru businessul Moldovan Carmangerie, anul acesta compania fondată în 1994 la...
Carmangeria Moldovan vrea afaceri cu 20% mai mari pentru anul acesta
Carmangeria Moldovan vrea afaceri cu 20% mai mari pentru anul acesta
Început în 1994 ca un mic atelier de carmangerie în curtea casei din Sânnicoară, județul Cluj, businessul Moldovan Carmangerie Sânnicoară a...
Noul CEO Avon România: Ne așteptăm la o creștere de până la 5% în 2018
Noul CEO Avon România: Ne așteptăm la o creștere de până la 5% în 2018
Afacerile Avon, cel mai important jucător din industria locală de cosmetice, vor înregistra anul acesta un avans de până în 5% (low single...