Gabriela Crețu, Ursus Breweries: Viitorul va fi din ce în ce mai mult despre ce nu știm și mai puțin despre ce știm

Cumpărătorul de astăzi caută valoare pentru banii plătiți, iar acest lucru va duce la un accent din ce în ce mai mare pe inovație, crede Gabriela Crețu, Vicepreședinte Vânzări Ursus Breweries, susținând, în cadrul unui interviu pentru numărul aniversar al revistei Progresiv 25 de ani, că trebuie să fim mai pregătiți pentru o piață care nu va mai arăta la fel cum o știam. Gabriela Crețu, Ursus Breweries: Viitorul va fi din ce în ce mai mult despre ce nu știm și mai puțin despre ce știm

#UnConsumatorMaiEmancipat

Față de acum 25 de ani se pot observa foarte multe schimbări. Vedem o piață mai matură și mai profesionistă, cu multă inovație și cu o calitate mult îmbunătățită, care, bineînțeles, vine din emanciparea consumatorului și atenția sa către value for money.

Ireversibil mi se pare comportamentul consumatorului român, care chiar și în momente de criză își păstrează orientarea către valoare și care începe să devină din ce în ce mai conștient de ceea ce înseamnă sustenabilitatea. Este clar un beneficiu pentru industria FMCG, care investește efort și bani în educație și în produsele sale în această direcție. Deja vedem generații de consumatori care încep să plătească cu „portofelul” sustenabilitatea și responsabilitatea socială – altfel spus, vedem conștientizarea faptului că există un preț pentru sustenabilitate.

Dacă ar fi să descriu piața bunurilor de larg consum în această perioadă, aș alege trei cuvinte-cheie: valoare, inovaţie și progres.

#ImpredictibilitateDinMaiMulteDirecții

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de...
Liliana Bock, Maresi România: Digitalizarea a revoluționat industria FMCG
Liliana Bock, Maresi România: Digitalizarea a revoluționat industria FMCG
Pe o piață foarte competitivă cum este cea a bunurilor de larg consum, diferențierea între branduri este dată de...

Cea mai mare provocare, care a survenit din diverse cauze, a fost impredictibilitatea: impredictibilitatea de consum dată de pandemie, impredictibilitatea de cost dată de război și inflație, impredictibilitatea cadrului legislativ, ceea ce a făcut foarte dificilă planificarea de business. Agilitatea și menținerea strategiei pe termen lung au fost principalele chei ale succesului nostru.

#InflațiaPunctdeCotitură

Uitându-mă în urmă la cei patru ani, nu aș spune că pandemia a reprezentat punctul de cotitură întrucât mulți consumatori au revenit la obiceiurile anterioare, ci mai degrabă anul de inflație, care a generat o abordare diferită a prețului în categorie, fapt ce a dus la o scădere a acesteia.

#NoiRuteDeAccesCătreConsumator

Digitalizarea, cel puțin pentru industria berii, nu a adus o schimbare radicală, însă va fi un instrument important în găsirea unor noi rute de acces către consumator și a unor metode de generare a eficienței.

Pentru următorii ani sunt câteva trenduri pe care le văd: valoare și esențiale (consum moderat, dar fără rabat de la valoare); shopping hibrid (navigare fluidă între formate, dar și online/offline), timpul (noua monedă de schimb) și „Consumatorul Zero” (în special din noua generație: zero granițe – fluiditate online/offline, zero loialitate, Net Zero – consumatorii care plătesc deja sustenabilitatea și responsabilitatea socială).

#PregătiriPentruViitor

Cumpărătorul de astăzi caută valoare pentru banii plătiți, iar acest lucru va duce la un accent din ce în ce mai mare pe inovație. Voi spune că viitorul va fi din ce în ce mai mult despre ce nu știm și mai puțin despre ce știm. Trebuie să devenim mai pregătiți pentru o piață care nu va mai arăta la fel cum o știam noi.

Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să...
Silvia Sticlea, Nestlé România: Tabloul complex al consumatorului român ne obligă la foarte multă inovație
Silvia Sticlea, Nestlé România: Tabloul complex al consumatorului român ne obligă la foarte multă inovație
Pe o piață în continuă schimbare, Nestlé România pariază pe cartea adaptabilității, pregătindu-se...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea,...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea...