Fondatorii Zăganu estimează o creștere de până în 11% a afacerilor pentru acest an

Zăganu, care deține un portofoliu de 11 beri artizanale, estimează pentru acest an o creștere a afacerilor cuprinsă între 8 și 11%, pe fondul unor partenteriate noi cu clienți și distribuitori, afirmă Laurențiu Bănescu, co-fondator al Fabricii de Bere Bună, producătorul Zăganu. Fondatorii Zăganu estimează o creștere de până în 11% a afacerilor pentru acest an

”În 2023 Zăganu a evoluat bine, comparativ cu trendul negativ al pieții berii în România. Noi am evoluat mulțumitor, cu o ușoară creștere de cifră de afaceri, prin parteneriate cu clienți și distribuitori noi. Sperăm ca trendul negativ al pieții să fie depășit în perioada ce urmează. Există însă un impact în volumele totale de bere artizanală, prognozăm un volum similar cu 2022, ținând cont de impactul majorărilor de prețuri cauzate de valul de creșteri ale costurilor de producție din 2022-2023”, spune antreprenorul.

După un an ”ușor imprevizibil”, cu o lună aprilie în care condițiile meteo nu au fost favorabile consumului de bere, respectiv o putere de cumpărare impactată de valul de scumpiri din piață, Laurențiu Bănescu speră ca predictibilitatea costurilor să fie un element-cheie în 2024. ”Odată stabilizate costurile pentru ambalaje, materii prime și utilități, vom putea face prognoze pentru anul viitor și sperăm ca volumele de bere artizanală să revină la cele de dinainte de pandemie. Observăm o contracție a pieței, probabil care afectează mai mult berile de volum, value for money, însă scăderea în această perioadă a puterii de cumpărare a determinat și scăderea tranzacțiilor de bere artizanală în retail”, adaugă Laurențiu Bănescu.

Din portofoliul de 11 beri, ponderea cea mai mare o are în continuare berea lager, Zăganu Blondă, urmată de cele stil pale ale și IPA, care sunt tot mai apreciate de publicul de craft beer. În același timp, stilurile clasice, brună și nefiltrată de grâu, ocupă locuri de top în portofoliul Zaganu.

”Anul 2023 a fost anul consolidării producției noastre, am investit succesiv în anii precedenți în creșterea capacității de producție și anumite upgrade-uri de echipamente, care ne-au permis să fim puțin mai eficienți în producția de bere artizanală. Focusul în 2023 cât și în perioada ce urmează este dezvoltarea distribuției și a vânzărilor”, declară Laurențiu Bănescu.

Fabrica de Bere Bună, compania care operează brandul Zăganu, a avut în 2022 o cifră de afaceri de 6,18 mil. lei, respectiv un profit net de 285.350. Afacerea a fost fondată în anul 2013 de către Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu. Producătorul deține o fabrică în satul Măneciu-Ungureni, județul Prahova. Pe lângă unitatea de producție din judeţul Prahova, sub acelaşi brand există şi un bar pe Calea Victoriei din Bucureşti.

Piața berii din România a raportato scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele se înscriu în trendul descendent manifestat încă de anul trecut, tendința continuând accelerat și în acest an.

AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
În contextul în care categoria berii fără alcool experimentează una dintre cele mai rapide creșteri, AB InBev investește milioane de euro în...
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Laurențiu Bănescu, Bere Zăganu: Estimăm o creștere a volumelor cu 10-12% în acest an, în condiții normale
Laurențiu Bănescu, Bere Zăganu: Estimăm o creștere a volumelor cu 10-12% în acest an, în condiții normale
Microberăria Zăganu a încheiat anul trecut cu o creștere a cifrei de afaceri de 15% comparativ cu 2021, iar pentru 2023 estimează un avans de...
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
În primele opt luni ale acestui an industria de bere din România a bifat o scădere de 4% comparativ cu volumul înregistrat în aceeași perioadă...