Fondatorii Scorilo au pariat 2 mil. euro pe educarea gusturilor consumatorilor de bere

Mihai Schelean – Șomfelean și soția sa, Valeria, au investit în urmă cu doi ani aproape două milioane de euro într-o berărie artizanală și în brandul de bere Scorilo, prin care își propun să vină cu o alternativă pe piața berii din România și să-i învețe pe consumatori că există arome noi care îi pot surprinde. Fondatorii Scorilo au pariat 2 mil. euro pe educarea gusturilor consumatorilor de bere

Înainte de a porni pe drumul “extrem de greu” al antreprenoriatului Mihai a activat în zona consultanței, în timp ce soția sa, Valeria, continuă să profeseze ca avocat.

“România este plasată, în acest moment, pe locul 3 în topul consumului de bere în Europa dar, dacă ne uităm pe profilul de consumator, vom vedea că ponderea <> ocupă primele poziţii. Bineînțeles fiecare om consumă ce-i place şi ce îşi permite, dar este vorba şi despre educaţie şi alternative. Astfel ne-am gândit să venim şi noi cu alternativa noastră pe piata berii din România. În ceea ce priveşte educaţia consumatorului ne propunem să-l învătăm că există arome noi care să-l surprindă, iar toate acestea se pot obţine cu ingredinte naturale, cu ce ne dă natura, agricultura”, a spus pentru Progresiv Mihai Schelean-Somfelean.

După ce au așteptat doi ani pentru a obține toate aprobările de construcție, antreprenorii au ridicat unitatea de producție în Poiana Mărului, Caraş – Severin, la poalele Munţilor Ţarcu.

“Poiana Mărului are, conform cercetărilor, cel mai bun aer din România. Este o zonă unde se poate desfăşura turism balnear şi unde iubitorii de natură şi munte vin în număr mare în fiecare an. Staţiunea Poiana Mărului este vizitată şi de către cei care iubesc istoria şi legendele pentru că se spune că regele dac Scorilo şi-a ascuns comoara în zonă şi, în prima zi de primăvară cei care sunt norocoşi pot descoperii această comoară. Acesta este şi motivul pentru care am ales numele Scorilo pentru berea noastră”, a povestit antreprenorul.

Fabrica Scorilo poate produce 300.000 l de bere pe an, capacitatea maximă fiind de 900.000 de litri de bere anual. Prima producție de bere a fost scoasă la vânzare cu o lună înainte de startul pandemiei. “Dezvoltarea afacerii este, din păcate, departe de proiecţia initială din motive obiective. Ritmul a fost mult mai mic decât ne-am dorit noi, dar pandemia a schimbat regulile jocului”, a spus Mihai.

La capitolul provocări se înscrie și birocrația, în condițiile în care legislația din România tratează o microberărie precum o fabrică mare. “Acest lucru generează foarte multe costuri, astfel încât, în final, o bere făcută prin metode tradionale ajunge să fie mai scumpă decat o <>. Mă refer aici la faptul că o microberărie produce cantităţi mult mai mici decât o fabrică mare de bere, iar costurile se împart la acea capacitate. De exemplu, una este să împarţi costurile generate de legislaţia în vigoare la 100.000 şi alta la 1.000.000 de sticle. În alte ţări există o legislaţie dedicată micilor producători de bere artizanală care ajută microberăriile să reziste în piaţă”, a punctat fondatorul Scorilo.

Primul produs lansat pe piață a fost o bere lager, o bere blondă, care a fost urmată de o bere de tip IPA, bere arămie. În prezent, portofoliul mai cuprinde o bere albă, făcută din malt de grâu și malt de orz. “Ceea ce oamenii trebuie să ştie este că o bere artizanală nu este o bere pe care poţi să o faci într-o săptămână. O bere făcută prin metodele tradionale presupune respectarea perioadelor de fermentare. Berea artizanală nu este o bere care contine coloranţi, ameliatori de gust, agenţi de spumare sau alte asemenea substanţe. Noi ţinem fabrica de bere deschisă, iar cei care vin în vizită pot să vadă cum se face o bere prin metode tradiţionale. Acesta este, cum am spus, aportul nostru la educarea consumatorului de bere din România”, a precizat Mihai.

Produsele Scorilo sunt comercializate în prezent prin intermediul magazinului online propriu, a magazinului fizic din cadrul fabricii și în magazinele cash&carry. Pentru anul acesta antreprenorii au în plan distribuția produselor și în HoReCa.

“Planurile sunt simple. Trebuie să ajungem să vindem capacitatea maximă de bere pe care fabrica o poate produce. Despre profit vom putea vorbi cu adevărat peste câtiva ani. Noi, în acest moment, muncim să ridicăm acest brand, să-l facem cunoscut. Orice business poate fi bun sau rău în funcţie de cât de mult muncesti. Omul face businessul. Capacitatea ta de a ridica un brand și a vinde face ca un business să fie profitabil sau falimentar. Ceea ce vă pot spune este că această afacere te obligă să fii tot timpul active”, a adăugat Mihai.

În 2021 Scorilo a încheiat cu o cifră de afaceri de 681.000 lei. “Ne dorim să ne dublăm cifrele an de an. Dar nu depinde doar de noi ci şi de situaţia pandemică, conflicte, crize militare si de modul în care viata noastră a tuturor este afectă de acestea”, a conchis antreprenorul.

Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Responsabil în ceea ce privește consumul și protejarea mediului, loial categoriei și brandului în ciuda creșterilor de preț, cu așteptări...
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
Piața berii, scădere a volumelor vândute de 4% în primele 8 luni
În primele opt luni ale acestui an industria de bere din România a bifat o scădere de 4% comparativ cu volumul înregistrat în aceeași perioadă...
Producătorul de bere artizanală Scorilo intră în Asociația Berarii României
Producătorul de bere artizanală Scorilo intră în Asociația Berarii României
Scorilo, producătorul de bere artizanală din Poiana Mărului (Caraș-Severin), s-a alăturat Asociației Berarii României începând cu data de 1...