Ady Hirsch, CEO Alka: „Stabilirea priorităților devine tot mai importantă"

În lipsa unor semnale clare care să demonstreze potențialul de creștere a economiei, consumul nu pare a se redresa nici în acest an, atrage atenția Ady Hirsch, CEO-ul Alka. El mai spune că planurile de business ale companiei au fost stabilite independent de prognozele de evoluție a consumului. Astfel, Alka vede posibilă continuarea creșterii vânzărilor în acest an prin consolidarea poziției și exploatarea oportunităților de la produse, branduri, canale și teritorii în care activează.Ady Hirsch, CEO Alka: „Stabilirea priorităților devine tot mai importantă

Anul 2015 nu va aduce schimbări majore în comportamentul de consum al românilor, lucrurile cu adevărat importante pentru consumator rămân aceleași, anticipează directorul Alka: „Consumatorul român apreciază produsele și brandurile care îl respectă - cele care au o calitate constantă și care îi oferă un raport corect calitate-preț. Pentru noi, consumatorul rămâne prioritatea numărul unu și în acest an, satisfacția acestuia înseamnă afaceri sănătoase pentru toți cei implicați în drumul produsului către consumator: producător, distribuitor, retailer”. Strategia de business a producătorului nu se bazează pe creșterea consumului în 2015, ci pe două lucruri, în principal: continuarea dezvoltării produselor și brandurilor care deja au o poziție puternică în piață și majorarea vânzărilor printr-o execuție mai bună pe toate cele patru canale atinse: retail tradițional, retail modern, HoReCa și export.

Pentru categorii precum dulciuri și snacks-uri sărate, comerțul tradițional rămâne un canal de vânzare relevant. Cum abordează Alka acest segment de piață? „Noi nu am abandonat niciodată retailul tradițional, ci dimpotrivă: acolo unde vedem că există probleme în modul în care sunt serviți consumatorii și rupturi de stoc, intervenim în mod direct pentru a corecta aceste lucruri. De exemplu, în 2014 noi am deschis un punct de lucru în Oradea pentru a deservi în mod direct județele limitrofe. Și în alte județe ne-am extins distribuția directă. Consumatorul merită să fie servit în mod corect”, subliniază Ady Hirsch.

Planuri de business pentru 2015

Directorul Alka dezvăluie și câteva dintre planurile de afaceri stabilite pentru acest an. Deși exporturile generează creșteri de vânzări an de an prin intrarea pe piețe noi,  prioritatea grupului rămâne și în 2015 consolidarea poziției pe piața locală. În prezent, vânzările în afara granițelor României reprezintă sub 10% din cifra de afaceri Alka.

„Stabilirea priorităților devine tot mai importantă, în special dacă vorbim de un business diversificat cum este Alka: pe lângă propriile branduri, noi producem și pentru mărci private ale unor rețele internaționale de magazine. În plus, prin divizia noastră de distribuție ducem în retailul tradițional și în benzinării și alte produse și branduri, ca de exemplu ciocolata Heidi. Din ianuarie 2015 preluăm și distribuția Chupa Chups și Mentos, Alka devenind importator unic al acestor produse pentru piața din România”, mai spune Ady Hirsch.

Potrivit acestuia, în 2015 brandurile deținute de Alka rămân prioritatea business-ului, lucru demonstrat și de investițiile pe care compania le-a realizat anul trecut în promovarea propriilor mărci și în echipamente de producție pentru diversificarea gamelor și creșterea calității.

Directorul Alka mai precizează că pentru 2015 grupul și-a propus atingerea unui ritm de creștere de două cifre, comparativ cu anul anterior, toate cele patru canale de vânzare acoperite având capacitatea de a genera avansul prognozat. Sunt planificate și lansări de produse noi pe o parte din categoriile acoperite deja.

2014 în linie cu estimările

Business-ul Alka a crescut în 2014 cu un ritm de 16% față de anul anterior, potrivit informațiilor oferite de companie. Locomotiva creșterilor a fost reprezentată de brandurile Alka, acestea majorându-și vânzările cu peste 20% față de 2013, conform estimărilor avansate la început de an. „Am avut o creștere frumoasă la produsele Prăjitura Casei, gamă pe care am extins-o în cursul anului cu două sortimente noi: cu mix de fructe și Brownie. Și Biscuiții Casei au crescut, iar în categoria napolitanelor neglazurate ne-am consolidat poziția de lider de piață prin creșterea cotei deținute. În segmentul snacks-urilor sărate, brandul Toortitzi, lansat în 2013, a continuat să crească și în 2014, obținând o importantă cotă de piață. Business-ul de cafea (brandurile Stretto și Gold Mocca) a realizat o creștere moderată în 2014 - pe acest segment s-a remarcat Stretto cu o majorare a vânzărilor în canalul HoReCa cu un ritm double digit (peste 10% -n.r.)”, detaliază Ady Hirsch.

Cel mai mare proiect de investiții realizat de Alka în ultimii doi ani a fost lansarea Toortitzi în categoria snacks-urilor sărate, noile produse fiind disponibile pe piață în prezent în trei sortimente. Lansarea a presupus intrarea pe o nouă categorie cu un produs diferit de cele existente deja în retail și investiții cumulate de peste 5 milioane de euro realizate de companie - sumă ce include echipamentele de producție, procesul de cercetare și dezvoltare de produs, lansarea și acțiunile de susținere a vânzărilor: o campanie agresivă în outdoor, sampling în rețele de retail și în magazine independente, etc.

În acest moment, grupul Alka deține peste 500 de angajați, iar valoarea investițiilor totale realizate pe piața din România depășește 20 de milioane de euro. Prima sa fabrică a fost inaugurată în urmă cu 20 de ani, fiind vorba de o unitate de procesare a cafelei în București. În aceeași locație, Alka produce în prezent și dulciuri și snacks-uri sărate, pe lângă cafea.

Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Ady Hirsch, Alka: 2022 este un an de vârf din perspectiva investițiilor. Depășim 15 mil. euro
Ady Hirsch, Alka: 2022 este un an de vârf din perspectiva investițiilor. Depășim 15 mil. euro
Anul acesta este unul de vârf din perspectiva investițiilor pentru Alka Group, depășind pragul de 15 milioane de euro. Cea mai mare parte din...
Cum își securizează Alka un nou an de creștere în context pandemic
Cum își securizează Alka un nou an de creștere în context pandemic
În acest an businessul Alka va sta sub semnul unei creșteri-record a cifrei de afaceri, bifând un plus de peste 20%. Impredictibilitatea...
Ady Hirsch, CEO Alka Group: Până în 2025, businessul nostru va fi aproape dublu
Ady Hirsch, CEO Alka Group: Până în 2025, businessul nostru va fi aproape dublu
Pentru producătorul Alka, 2020 va fi un nou an de dezvoltare și o parte importantă a planului de business ambițios setat pe termen mediu,...