FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland - "Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității"

FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland - "Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității"

Kaufland România este prima companie care a lansat un demers prin care și-a propus să schimbe un puternic obicei în rândul clienților: risipa pungilor de unică folosință. Astfel, acesta a devenit primul retailer care a oferit pungile de legume fructe numai contra-cost, strict din dorința de a limita risipa de pungi de unică folosință.

Pașii programului:

1)    Începând cu 1 octombrie 2019, rețeaua a introdus în magazine pungi biodegradabile compostabile la raioanele de legume – fructe, vitrina cu servire asistată, produsele care se vând vrac, congelate și raionul de pâine, la prețul de 0,10 lei/bucată. În acest mod, Kaufland a lansat o invitație către clienți de a limita utilizarea excesivă a pungilor de unică folosință, fie ele și biodegradabile, și de a contribui prin acest gest la demersurile de a proteja mediul înconjurător.

,,Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității” – sub acest slogan, retailerul a dat startul unei ample campanii de comunicare prin care clienții au fost încurajați să folosească cât mai puține pungi, în mod responsabil, limitând irosirea lor, să vină cu punga de acasă și să reducă astfel cantitățile de deșeuri generate.

La baza acestei inițiative au stat câteva statistici deosebit de importante:

• Aproximativ 100 miliarde de pungi de plastic sunt folosite într-un an în UE.

• Un european utilizează, în medie, 200 de pungi de unică folosință într-un an, care adesea ajung în natură. Din acestea, 90% sunt pungi subțiri de unică folosință.

• Din cele 200 de pungi, doar una ajunge să fie reciclată (în UE).

• 89% din pungile de unică folosință sunt utilizate doar o singură dată.

• Rata de reciclare a pungilor subțiri este foarte mică. În medie, o pungă de unică folosință e utilizată timp de numai 12 minute și apoi aruncată.

• Ultimele date disponibile în România (2010) arată că într-un an au fost folosite 60 de milioane de pungi de plastic de unică folosință.

Mai puțin plastic, mai multă grijă pentru mediul înconjurător

Un studiu recent arată că întreaga umanitate cântărește astăzi mai puțin decât toată cantitatea de plastic produsă la nivel global - un semnal de alarmă pentru evoluția Planetei. (316 milioane tone greutatea umanității vs 322 milioane tone producția anuală globală de plastic)

Kaufland înțelege că cea mai bună variantă pentru mediul înconjurător este neutilizarea niciunui tip de pungă, fie ea și din bioplastic, de aceea am transmis clienților că pot cântări legumele și fructele în următoarele moduri permise în magazinele:

• fără nicio pungă, punând produsele direct pe cântar, dacă cantitatea sau articolul le permite (de exemplu pentru banane sau un pepene galben);

• în punga reutilizabilă adusă de client de acasă;

• în noul săculeț reutilizabil pentru legume-fructe, pe care clienții îl pot cumpăra din magazine;

•dacă nu au la ei o alternativă reutilizabilă, clienții pot cumpăra o pungă biodegradabilă din magazin.

Prezentarea studiului privind comportamentul românilor față de utilizarea excesivă a pungilor

Cu această ocazie, Kaufland România a prezentat și primul studiu ce arată comportamentul românilor față de utilizarea excesivă a pungilor și în ce măsură sunt dispuși să devină mai responsabili.

Studiul a fost realizat în septembrie 2019, de Departamentul de cercetare al companiei Kaufland România cu ajutorul unei agenții de research, pe un eșantion reprezentativ la nivel urban de 1.001 persoane.

Principalele concluzii ale studiului:

54% dintre oameni ar prefera pungi biodegradabile la raionul de legume fructe.

8 din 10 români obișnuiesc să folosească pungi pentru cântărirea fructelor și legumelor. Doar 20% dintre ei au un comportament anti-risipă: mai exact, 7% dintre români nu folosesc deloc pungă, iar 14% spun că vin cu punga reutilizabilă de acasă.

4 din 10 români au declarat că introducerea pungilor biodegradabile contra-cost i-ar determina să își schimbe comportamentul de a utiliza excesiv pungi de unică folosință la legume-fructe. Potrivit acestora, ei fie vor folosi mai puține pungi, fie vor opta pentru pungi reutilizabile, fie vor renunța cu totul la ele.

Inovație pe piața de retail

Noile pungi biodegradabile compostabile au adus un nou standard pe piața de retail. Fiind realizate din amidon de porumb, sunt 100% biodegradabile compostabile și conțin minim 40% materie primă bio obținută din surse regenerabile organice.

Kaufland este singurul lanț de retail la ora actuală care oferă pungi cu certificare TÜV HOME OK Compost, ceea ce înseamnă că sunt complet biodegradabile în condiții obișnuite compostării, acasă, și nu industrial. Spre deosebire de acestea, pungile Industrial OK Compost sunt garantate ca fiind biodegradabile doar într-un centru de compostare industrială. Pungile respectă standardele europene EN 13432 pentru ambalajele biodegradabile care pot fi transformate în compost. Biodegradarea reduce semnificativ cantitatea de deșeuri, în timp ce compostul produs poate fi utilizat în scopuri agricole și horticole.

Pe lângă pungile biodegradabile, Kaufland România a listat și o alternativă specială pentru clienți: săculeți reutilizabili pentru cântărirea produselor de la raionul legume-fructe. Săculeții pot fi achiziționați la prețul de 5.99 lei - pachetul cu 2 bucăți. Estimările arată că, prin introducerea acestor săculeți în magazine, cantitatea de deșeuri este redusă cu 570 de tone de ambalajean. Așteptarea noastră este ca gradul de conștientizare asupra impactului negativ pe care plasticul îl are asupra mediului înconjurător să crească nu numai în rândul populației din România, dar și în rândul populației la nivel global. Ne dorim, de asemenea, și creșterea gradului de implicare la nivel individual.

Rezultate

Obiectivul inițial al companiei a fost să reducă cu 30% risipa de pungi de unică folosință într-un an, întrucât rata de reciclare a pungilor subțiri este foarte mică. În medie, o pungă de unică folosință e utilizată timp de numai 12 minute și apoi aruncată. În primele 2 luni de la lansarea campaniei, consumul de pungi de unică folosință a scăzut cu peste 65% față de perioada similară a anului trecut, iar interesul mass-media pentru subiect a fost remarcabil.

 

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content