Cum revoluționează Carrefour conceptul de hypermarket? GALERIE FOTO
Probabil unul dintre cele mai așteptate evenimente din piața de retail de anul acesta a fost inauguarea noului concept de hypermarket Carrefour în Belgia. Deși era programat pentru această toamnă, conceptul a fost lansat săptămâna trecută în centrul comercial Grand Prés din localitatea belgiană Mons, anunță publicația de specialitate Gondola.
Vorbim despre o transformare majoră, prin care Carrefour le propune clienților o experiență de shopping cu totul inedită: o gamă variată de produse pregătite de către experți chiar în fața clienților, organizarea spațiului într-un mod cât mai familiar, facilități digitale unice la nivelul Belgiei, dar și o zonă extinsă de relaxare și testare de produse.
Inaugurarea noului concept de hypermarket este cu atât mai relevantă pe piața din Belgia, cu cât în septembrie 2014 retailerul a finalizat remodelarea celor 44 de hypermarketuri pe care le deține în această piață în urma unei investiții de 150 de milioane de euro. Trei luni mai târziu, Melchior de Polignac, CEO al Carrefour Belgia, a venit cu o nouă provocare: crearea unui concept construit în întregime în jurul clienților. Și cum un astfel de proiect a avut nevoie de o echipă de specialiști în spate, Carrefour a reunit peste 500 de experți în comerțul cu amănuntul.
Care a fost obiectivul acestui proiect? ”Să proiectăm un hypermarket pe universuri de produse, astfel încât să facilităm călătoria clienților noștri. Am reinventat sortimentația și oferim servicii pe care niciun alt hypermarket din Belgia nu le poate oferi clienților săi. În plus, noul concept pune la dispoziția clienților opțiuni digitale infinite. De asemenea, cu ajutorul experților prezenți la fiecare departament, le oferim lienților consiliere și servicii personalizate”, au declarat reprezentanții companiei.
Clientul nostru, stăpânul nostru. Noul concept dezvoltat de retailerul francez a fost gândit astfel încât să răspundă tuturor nevoilor clienților. Astfel că schimbările se reflectă atât la nivel de design, cât și la nivel de sortimentație și servicii oferite.
În ceea ce privește layoutul, hypermarketul este acum parte a galeriei, trecerea fiind directă. De asemenea, au fost realizate și trei intrări separate pentru zona de brutărie/spațiul de joacă, florărie și zona de legume și fructe și farmacie și textile. În plus, la nivel arhitectural, specialiștii au ales rafturi de dimensiune mai joasă, iar dimensiunea între ele este mai mare.
De asemenea, un rol important în oferirea unei experiențe de cumpărături unice îl au și angajații, iar francezii de la Carrefour nu au făcut rabat la acest aspect: magazinul pune la dispoziția clienților 270 de angajați, 68 de casieri, fiecare dintre aceștia având peste 5.000 de ore de formare.
Un singur concept, șase direcții de dezvoltare. Hypermarketul a fost construit în jurul a șase piloni principali: ”produse home made”, ” concept corneruri pentru diferite categorii”, ”creare spiritului de butic”, ”hypermarket conectat”, ”testare” și ”hypermarket responsabil”.
Unul dintre aspectele care caracterizează conceptul dezvoltat în centrul comercial Grand Prés este faptul că multe dintre produse sunt realizate în magazin, clienții putând vedea exact cum sunt produse. Astfel, o bucătărie profesionistă se află chiar în mijlocul magazinului, iar consumatorii pot alege dintre cele 240 de rețete pregătite pe loc de maeștrii bucătari. De asemenea, atelierul de brutărie se află și el la intrarea în magazin, iar clienții pot vedea cum sunt realizate diferite produse de panificație și patiserie. Un alt aspect interesant, este faptul că un bomboanele de ciocolată sunt produse de un ciocolatier chiar în magazin și întregul proces de creație este ”la vedere”.
Magazinul se distinge de asemenea prin sortimentație, fiind disponibile peste 30.000 de SKU-uri. În plus, au fost construite și concept corneruri pentru categoriile de bere și vin. Astfel, în zona de bere clienții pot regăsi peste 600 de sortimente atent selectate, dar și Chambourlette, o bere creată de maștri berari ai Carrefour și preparată chiar în magazin. Pe segmentul de vinuri, clienții au la dispoziție o gamă de peste 1.000 de vinuri care include o selecție exclusivă de sortimente internaționale, o pivniță cu circa 150 de vinuri vechi, dar și un somelier care le stă consumatorilor la dispoziție.
De asemenea, sortimentația include peste 2.000 de produse etnice, dar și peste 1.000 de produse sănătoase, precum cele fără zahăr și gluten sau recomandate în diverse regimuri alimentare, dar și produse organice proaspete sau uscate. În plus, acesta este singurul hypermarket din Belgia de unde clienții pot cumpăra cafea proaspăt prajită.
Shop-in-shop sau cum poți crea o experiență unică de cumpărare. Specialiștii și arhitecții care au creat noul concept au vrut ca magazinul să treacă de granițele hypermarketului clasic și au gândit un magazin care să creeze impresia de dimanism, iar răspunul a fost un concept shop-in-shop. Astfel, au fost create universuri diferite pentru diferite categorii de produse. Fiecare univers este personalizat atât prin modalitatea de așezare la raft a produselor – acestea fiind mai bine evidențiate, cât și prin mobilierul și materialele folosite. Cuvintele cheie la nivel arhitectural sunt simplitatea și modernismul, astfel că materialele care predomină și care se regăsesc în majoritatea spațiilor sunt lemnul și cărămida.
În plus, clienții sunt încurajați prin noul concept de magazin să atingă și să deguste produsele, dar și să se distreze și să se relaxeze. În acest sens, au fost create o zonă de lectură pentru adulți și una pentru copii, o zonă de testare a jocurilor video și un colț pentru jocurile de construcții, o sală pentru audiții, dar și două cafenele și un spațiu dedicat degustării de whisky.
Hypermarketul concectat. În Mons, Carrefour a pus la bătaie cât mai multe opțiuni digitale pentru a facilita viața clientului și le oferă acestora o experiență modernă de cumpărare, păstrând în același timp căldura unui magazin. Clienții au la dispoziție terminale digitale pentru a-și comanda cărți, jocuri sau electrocasnice care nu sunt expuse în magazin (cu posibilitatea de a le ridica din magazin două zile mai târziu sau de a fi livrate acasă) sau își pot face pe loc CD-uri/DVD-uri sau Blu-ray-uri. De asemenea există un petere digital la intrarea în magazin unde clienții pot comanda produse grele precum apa sau detergenți și să le ridice atunci când au terminat cumpărăturile.
Totodată, magazinul le pune la dispoziție clienților wi-fi gratuit oriunde în magazin și aceștia au posibilitatea de a-și încărca telefoanele mobile sau tabletele în spațiile amenajate în cafenelele din interiorul magaiznului.
În ceea ce privește responsabilitatea față de mediu, specialișii angajați de Carrefour au reușit să reducă consumul de hârtie prin înlocuirea display-urilor de hârtie cu 140 de ecrane digitale. De asemenea, întregul magazin este iluminat exclusiv cu leduri pentru a reduce consumul de electricitate. În plus, majoritate fructelor și legumelor sunt vândute vrac, iar ambalajele produse sunt reciclabile.
Hypermarketul viitorului în cifre.
- 270 de angajați, dintre care 40 angajați odată cu deschiderea noului concept;
- 10 noi posturi disponibile în magazin;
- 5.000 de ore de formare;
- peste 500 de specialiști și consilieri au lucrat la crearea noului concept;
- 30.000 de SKU-uri;
- 28 de case de marcat;
- 11.700 de metri pătrați suprafață comercială;
- 1.000 de lapte led care au redus cu 30% consumul de electricitate;
- 118 vitrine frigorifice cu ușă, ceea ce a generat economii de 75%;
- 140 de ecrane care au redus utiliarea hârtiei cu 40%.
Sursa foto: gondola.be.