FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > VTEX România: Investițiile în infrastructură digitală, obligatorii pentru retaileri

VTEX România: Investițiile în infrastructură digitală, obligatorii pentru retaileri

Pandemia COVID-19 a ”forțat” retailerii să-și regândească modelele de business și să fie acolo unde consumatorii se simt cel mai în siguranță, online. Investițiile într-o infrastructură digitală solidă, abordarea omnichannel strategică a celor familiarizați cu offline-ul și o înțelegere profundă a consumatorului sunt obligatorii pentru un ecommerce eficient pe termen lung, potrivit VTEX, o soluție de comerț end-to-end global, complet integrată, cu marketplace nativ și capacități OMS.

România traversează un context favorabil pentru comerțul online, având în vedere creșterea din 2020. Accelerat de pandemia COVID-19, sectorul de ecommerce din România a crescut cu 30% anul trecut față de 2019, iar pentru anul 2021 se preconizează o creștere între 20% și 30%. Prin comparație, vânzările tradiționale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înțeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerț modern funcțional. Concepte precum omnichannel, multichannel, marketplace, mobile shopping, social shopping sunt noile puncte de interes pe harta retailului românesc.

”Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va crește spre 15%, susținută de creșterea accelerată a vânzărilor online, dar și de stagnarea și incertitudinea din offline. Pandemia a dat un nou imbold pieței de ecommerce, forțând retailerii să-și regândească modelele de business și să fie acolo unde consumatorii au migrat, în online. Însă lucrul acesta nu a venit de la sine, a presupus energie, înțelegere, resurse importante financiare, implicarea unor specialiști de top, care să îi ajute să înțeleagă o piață extrem de dinamică și efervescentă”, declară Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe VTEX.

Un studiu VTEX, realizat împreună cu iSense Solutions, arată că 20% dintre companii și-au început activitatea de ecommerce în anul pandemic. De asemenea, 3 din 5 companii ar fi dispuse să investească într-o platformă de ecommerce, acest lucru însemnând că există o dorință mare de transformare digitală sau îmbunătățire a platformelor online deja existente, adaugă Cristi Movilă.

Blocările granițelor au împins consumatorii în online

”Pandemia a atras cu sine o schimbare importantă în comportamentul consumatorilor, dat fiind nevoia imediată de a-și îmbunătăți confortul casei, transformată peste noapte în epicentrul tuturor activităților. În special în lunile de lockdown, aceștia s-au îndreptat cu precădere către achizițiile online, ceea ce în sine a venit cu două mari provocări – pe de-o parte, cea legată de disponibilitatea produselor, cea de-a doualegată de user experience pe platformele existente ale retailerilor”, declară și Luiza Novac, Managing Director - Country Leader Romania & Bulgaria, Whirlpool Corporation.

Potrivit Luizei Novac, disponibilitatea produselor a fost și încă este una dintre marile provocări ale industriei, luând în considerare cererea exponențial mai mare decât capacitatea lanțului de producție, corelat mai departe cu o creștere accelerată a costurilor materiilor prime. Iar în ceea ce privește experiența clientului, aceasta a fost strâns corelată cu funcționalitățile platformelor existente în piață la acel moment. În ceea ce privește modul în care retailerii au gestionat provocările generate de contextul pandemic, potrivit Luizei Novac, fiecare jucător a căutat să accelereze eforturile în direcția optimizării, fie că a fost vorba de investiții în infrastructură digitală, de consolidarea lanțului de aprovizionare sau de îmbunătățirea experiențelor oferite online consumatorilor.     

Macromex a lansat magazin online 

Cât despre viitorul ecommerce-ului, așa cum este văzut de Albert Davidoglu, CEO al Macromex, el consideră că va avea loc o creștere foarte mare în următorii ani – atât în direct consumer, dar și în zona B2B. Astfel, Macromex a lansat magazinul online Food ConciergePe platforma Food Concierge cumpărătorii pot găsi peste 400 de produse de la branduri de renume, printre care amintim Edenia, Häagen-Dazs, La Strada, Alpro, Corso, Philadelphia, Leerdammer, Babybel, Paula, Inedit și multe altele.

Citește aici mai multe despre lansarea magazinului online Food Concierge al Macromex. 

“Provocările principale din ecommerce pe care le-am întâmpinat de la începutul pandemiei au fost acumularea rapidă de know how, coordonarea unei echipe dedicate și angajarea unor oameni cu experiență pentru promovarea și comunicarea noului site. Pe lângă acestea, cel mai important lucru a fost să ne adaptăm rapid și să desprindem activitatea acestei echipe de compania mamă astfel încât să funcționeze independent, precum un startup. Sectorul ecommerce este cu siguranță în creștere și cred că beneficiile transformării digitale se vor vedea începând cu acest an”, încheie Albert Davidoglu, CEO al Macromex.
 
VTEX este o soluție de comerț end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ și capacități OMS.    

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content