FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Viorel Leca, Gebrüder Weiss România:„Ne aflăm într-un proces de transformare digitală”

Viorel Leca, Gebrüder Weiss România:„Ne aflăm într-un proces de transformare digitală”

Viorel Leca, Gebruder Weiss Romania

După un an financiar în care toate diviziile companiei au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri, Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, se menține pe drumul digitalizării și are în plan dezvoltarea de noi soluții, continuând astfel seria investițiilor din ultimii ani. 

Chiar dacă anul trecut a fost unul marcat de provocări majore, printre care volatilitate la nivel de piață și impredictibilitate, acesta a adus un avans considerabil businessului Gebrüder Weiss România, de 43%, până aproape de pragul de 100 de milioane de euro (95,6 mil. euro). 2022 a fost, până în acest moment, un an marcat de un context economic și geopolitic incert. „Plecând de la conflictul din Ucraina până la inflația în creștere și majorarea costurilor la energie și gaz, piața locală este într-un moment de reașezare”, spune Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România. „În tot acest context, ne menținem rezervați când vine vorba de estimări privind evoluția businessului în 2022, cât și a industriei de profil.” El spune că organizația pe care o conduce va continua planul de investiții avut în fiecare an și se va concentra pe alocarea de resurse pentru angajați, cât și în intensificarea procesului de digitalizare. „De asemenea, ne uităm cu interes, pe termen mediu și lung, spre extinderea hub-ului din apropiere de București, totul fiind raportat la cerințele clienților noștri.“

Mai multe soluții pentru piața locală

Una dintre soluțiile dezvoltate de companie este myGW, folosită la nivel global în 25 de țări de peste 6.000 de clienți și 16.000 de utilizatori. La un an de la lansarea portalului myGW pe piața locală, cca. 400 de utilizatori folosesc deja platforma. Mai mult de atât, într-un an de la lansare (iun 2021 – iun 2022), aceștia au gestionat 415.000 de transporturi și au plasat 30.000 comenzi prin intermediul portalului. „Cele mai accesate servicii puse la dispoziție de platforma myGW în rândul clienților români au fost cele de track&trace, managementul documentelor și ebooking. Conform feedbackului din partea utilizatorilor, myGW a prezentat un real interes din pers­pectiva accesului la informații în timp real, a disponibilității 7/7, 24h/zi și a accesibilității de pe orice dispozitiv. În plus, platforma este considerată intuitivă, cu informații centralizate despre fluxul de mărfuri - pentru transporturi terestre, transport aerian și maritim și logistica depozitării, asigurând totodată un grad maxim de transparență. În ceea ce privește evoluția în viitor, suntem de părere că myGW va fi tot mai mult adoptat de către clienții noștri deoarece aduce o serie de beneficii care fluidizează întregul proces și duce la autonomie operațională”, spune directorul general al Gebrüder Weiss România.

Un alt proiect important al companiei este serviciul Home Delivery, lansat pe piața din România în 2018 și care se adresează cu precădere segmentului e-commerce, pentru acele produse a căror greutate individuală depășește 25 kg. Prin urmare, principalii clienți ai Gebrüder Weiss România pe această linie de business activează în industrii precum retail (mobilier, electronice și electrocasnice) și amenajări interioare. „Home Delivery este un serviciu foarte bine primit atât de clienții noștri, cât și de destinatarii finali, care beneficiază de livrare la locul de utilizare/domiciliu cu doi livratori, livrări express (24/48h) și în zilele de sâmbătă. În plus, în cadrul serviciului Home Delivery asigurăm, la cerere, și montaj, instalare, colectare ambalaje, eliminarea deșeurilor reprezentate de aparatele vechi, precum și gestionarea retururilor, acestea fiind unele dintre principalele avantaje competitive”, explică Viorel Leca. El adaugă faptul că încă de la lansare, Home Delivery a fost foarte bine primit de către toți clienții, iar creșterea cererii pe zona de e-commerce a reprezentat un beneficiu în extinderea prezenței cu acest serviciu. În ceea ce privește implementările de anul acesta, unul dintre proiectele pe care compania s-a focusat este Zero Emissions (Zero Emisii) lansat de Gebrüder Weiss la nivel internațional și local în noiembrie 2021. Acesta permite clienților să compenseze amprenta de CO2 a mărfurilor transportate și să promoveze proiecte certificate de protecție a climei. Pe scurt, clienții Gebrüder Weiss au posibilitatea de a compensa pe deplin emisiile de CO2 generate în timpul transportului mărfurilor lor.

„Cu noul serviciu Zero Emissions, calculăm și documentăm producția de CO2 pentru fiecare transport realizat în întreaga lume pe cale terestră, feroviară, maritimă și aeriană. Emisiile calculate folosind baza de date web EcoTransIT sunt detaliate pe factura de transport a clienților împreună cu costurile de compensare. Plățile compensatorii efectuate de clienți sunt canalizate apoi în proiecte certificate de protecție a climei pe mai multe continente diferite. Atent selectate și monitorizate îndeaproape, aceste proiecte fie reduc semnificativ emisiile de CO2, fie le elimină complet. Utilizatorii care își compensează transportul primesc un certificat care documentează sprijinul lor pentru proiectul către care au fost direcționate fondurile.”

Pe drumul digitalizării

Cât de importantă este însă partea de digitalizare și în ce măsură reușesc companiile din România să fie la zi cu soluțiile tehnologice disponibile? „Digitalizarea în transport și logistică poate ajuta industria de profil să beneficieze de cele mai noi tehnologii pentru a obține o piață dinamică, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților și pentru a întruni alte aspecte decisive pentru a obține un avantaj competitiv”, explică Viorel Leca. „Transportul și logistica sunt acele industrii care sunt foarte strâns interconectate cu alte sectoare ale economiei. Orice îmbunătățire a eficienței serviciilor de transport sau logistică ajută la dezvoltarea economică. Eficiența, optimizarea, viteza și timpul au fost întotdeauna cruciale în industria noastră. Astăzi, în mijlocul unei evoluții accelerate în care transformările digitale și ascensiunea IoT sunt la tot pasul, toate acestea contează tot mai mult.” Potrivit lui, digitalizarea industriei de transport și logistică duce la o mai bună funcționare a lanțului de aprovizionare în industrii diverse, dar și la o reducere a marjei de eroare în operațiunile realizate.

De asemenea, duce la o reducere a timpului și a resurselor alocate, cât și la o creștere a siguranței și a gradului de satisfacție a clientului. „Volumul de investiții în digitalizare alocat de Gebrüder Weiss România în ultimii doi ani a fost în linie cu creșterea interesului pentru soluții tech și digitalizare. Ne aflăm într-un proces de transformare digitală, cu investiții direcționate pe mai multe tronsoane, astfel încât să acopere partea de echipamente ce permit transfer electronic de date, portalul digital myGW, programe de planificare a mărfurilor și rutelor și optimizarea de fluxuri pentru bunuri și resurse”, concluzionează el.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content