FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Un început de an mai slab pentru expansiunea retailului modern

Un început de an mai slab pentru expansiunea retailului modern

expansiunea retailului modern

Primele trei luni din acest an au marcat un ritm de expansiune mai lent în comerţul modern comparativ cu ultimii doi ani, retailerii internaţionali inaugurând 21 de magazine. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marile lanţuri de magazine au bifat în primele trei luni cu 5 magazine mai puţin. Prin comparaţie cu primul trimestru din 2013 când au fost inaugurate 45 de unităţi comerciale, ritmul a fost unul mult mai lent, fiind deschise cu 24 de magazine mai puţin.

În luna martie, reţelele internaţionale şi-au continuat planurile de expaniune, fiind deschise 10 unităţi comerciale. Profi a fost cel mai activ retailer, inaugurând 6 unităţi comerciale, 3 în format standard, 2 în formatul de proximitate Profi City şi una sub bannerul Mini, un format test care, în funcţie de evoluţia pieţei locale va deveni City sau Loco.  În plus, retailerul a bifat şi primele sale unităţi comerciale din localităţile Gataia (jud. Timiş) şi Mizil (jud. Prahova). În urma acestor deschideri retailerul a ajuns să opereze o reţea de 288 de magazine operate la nivel naţional.

De asemenea, Auchan şi Kaufland au bifat primele lor deschideri din acest an, la Braşov, respectiv Constanţa.  Noul hypermarket Auchan este al doilea magazin pe care retailerul îl deţine în Braşov şi este cea mai mare unitate comercială a reţelei din afara Bucureştiului, având o suprafaţă de vânzare de 13.800 de mp, 58 de case de marcat şi 350 de angajaţi.

Şi magazinul inaugurat de Kaufland este a doua unitate pe care retailerul german o deţine în Constanţa, ajungând prin această deschidere la 103 unităţi la nivel naţional.

Carrefour şi-a respectat şi el planurile de expansiune pentru Supeco şi a inaugurat, la Giurgiu, a patra unitate comercială aparţinând acestui concept. Supeco mai deține trei magazine în România, la Râmnicu Vâlcea, Târgoviște și Slatina, toate fiind inaugurate în toamna anului trecut.

Şi Mega Image a bifat luna aceasta o nouă deschidere în segmentul de proximitate prin inaugurarea unui nou magazin Shop&Go în Capitală.

Pentru analize mai detaliate privind expaniunea retailerilor internaţionali pe plan local accesaţi aplicaţia interactivă Ika România: www.ika.magazinulprogresiv.ro.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content