Toneli investește 11 milioane de euro în construcția de ferme bio

Toneli a demarat un proiect foarte ambițios care se întinde pe trei ani și care vizează o producție de peste 30 de milioane de ouă anual. Proiectul vizează construcția de ferme bio și implică o investiție estimată la 11 milioane de euro.

„Startul producției bio îl dăm chiar luna aceasta și avem convingerea că ne vom surprinde plăcut deopotrivă clienții și consumatorii atât prin calitatea produsului, cât și prin designul solar propus, oarecum revoluționar în categorie”, susțin reprezentații companiei.

În producția ouălor bio, Toneli respectă practicile internaționale care, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, sunt fabricate prin procedee tradiționale, eco-friendly, fără a se utiliza agenți chimici, organisme modificate genetic, fertilizanți, pesticide, stimulatori de creștere, hormoni, antibiotice etc.

În plus, tot lanțul de producție trebuie să fie certificat: de la terenul pe care este amplasată ferma, la halele în care cresc păsările (pentru că fiecare adăpost trebuie să aibă un maxim de trei mii de capete, să fie 6 capete/mp la interior și 4 mp/cap la exterior etc.), furajul este și el certificat ecologic, ouăle la rândul lor sunt certificate ca produs ecologic.

Apoi, procesul de sortare și ambalare se realizează de către operatori certificați ecologic. Produsul final – oul ecologic – trebuie comercializat de către un operator certificat pentru agricultura ecologică și se va vinde numai către clienți certificați pentru depozitarea și comerțul de produse provenite din agricultura ecologică.

Practic, fiecare etapă este certificată pentru agricultură ecologică, inclusiv dejecțiile care rezultă din fermele ecologice sunt valorificare către ferme vegetale certificate pentru agricultură ecologică.

Piața de consum de ouă este cotată în acest moment la aproximativ 5 miliarde de ouă, din care doar 2 miliarde provin din producția în ferme, restul fiind producție individuală (gospodării).

Toneli Holding, cu 400 de milioane de ouă vândute anual, este liderul pieței și deține aproximativ 30% din volumul de ouă comercializat în comerțul modern. De asemenea, Toneli este singurul jucător din piața locală ce acoperă toată plaja de categorii de ouă – cod 3 (baterii îmbunătățite), cod 2 (sol) , cod 1 (free range), cod 0 bio (ecologic), având și două game speciale: Ovital – ouă funcționale îmbunătățite cu Omega 3 și respectiv Seleniu și Kids – ouă speciale pentru copii provenite de la găini hrănite cu cereale nemodificate genetic.

În acest an, compania a relansat produsul Kids, pe care l-a trecut din producție la sol în producție free range, a pornit producția de ouă free range albe (singurele din piața locală) și va lansa produsul caserola de 10 ouă albe M&L. Totodată, a pornit proiectul bio sub care va lansa două noi produse : cofraj de 20 ouă S și caserola de 10 ouă M&L.

*Articol susținut de Toneli.

Carmistin se extinde pe piața ouălor cu un sortiment bio, sub brandul La Provincia
Carmistin se extinde pe piața ouălor cu un sortiment bio, sub brandul La Provincia
După ce în luna februarie a lansat ouăle de la găini vegetariene, La Provincia, brand al grupului Cramistin, extinde portofoliul cu un sortiment...
Toneli extinde gama de produse și introduce în portofoliu oul lichid
Toneli extinde gama de produse și introduce în portofoliu oul lichid
Toneli, singurul producător complet din punctul de vedere al sortimentației de ouă, extinde gama de produse. Producătorul introduce în...
(P) Toneli anunță relansarea produsului Kids
(P) Toneli anunță relansarea produsului Kids
Oul este considerat cel mai complet aliment, fiind  bogat în proteine cu înaltă valoare biologică (superioare celor din lapte și carne),...
Florin Panfile, Toneli Holding: „Prioritatea noastră este să creștem sănătos brandul”
Florin Panfile, Toneli Holding: „Prioritatea noastră este să creștem sănătos brandul”
În bătălia pentru profitabilitate, un brand puternic este o armă redutabilă. Florin Panfile, Director Comercial Toneli Holding, spune că...