FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Senic Gross&Market, conceptul care se adresează cu succes atât consumatorilor finali, cât și revânzătorilor

Senic Gross&Market, conceptul care se adresează cu succes atât consumatorilor finali, cât și revânzătorilor

Senic Gross&Market
Senic Gross&Market
Senic Gross&Market
Senic Gross&Market
Senic Gross&Market
Senic Gross&Market
Senic Gross&Market
Senic Gross&Market
Senic Gross&Market

Un concept complet nou pentru antreprenorul din spatele magazinelor Senic Gross&Market, locația din Slatina reușește să îmbine perfect nevoile consumatorilor finali, cât și pe cele ale revânzătorilor. Inaugurat la finalul anului trecut, în urma unei investiții de cinci milioane de euro, magazinul deservește zilnic în jur de 1.500 de clienți.

Înainte să fie prezent în piața de retail, brandul Senic reprezenta deja un nume important atât la nivel de producție, cât și pe piața locală de distribuție. Activitatea a început în 1994 și se baza pe distribuția de produse alimentare și pe importuri. Zece ani mai târziu, familia Cîmpeanu cumpăra fosta fabrică de bomboane de la Turnu Severin unde produce astăzi dulciuri. Din tot acest lanț lipsea însă componenta de comerț, așa că în 2017 era inaugurat și primul magazin Senic. 

„Prima locație pe care am deschis-o a fost chiar în Turnu Severin unde aveam și fabrica. Știam că ar fi util și un punct de vânzare direct, dar la acea vreme făceam acest lucru la scară mică. Aveam doar produse alimentare preambalate”, își amintește Severică Cîmpeanu. Treptat, antreprenorul a dezvoltat sortimentația pe măsură ce a extins și rețeaua de magazine. În 2019, spre exemplu, când a fost inaugurat magazinul din Pitești, gama de produse a fost extinsă cu sortimente din carne. Apoi, când au fost alese categoriile pentru locația din Brașov, pe listă au intrat fructele și legumele. „De fiecare dată am adaptat sortimentația la feedbackul clienților. Și, având în vedere că ne adresăm și consumatorilor finali, și revânzătorilor, am gândit gamele de produse astfel încât să acopere cât mai multe nevoi”, explică Severică Cîmpeanu.

Locația din Slatina, un concept complet nou

În acest moment, rețeaua Senic Gross&Market numără cinci magazine, cel mai mare dintre ele fiind cel din Slatina. Această locație reprezintă practic un concept complet nou pentru retailer, gândit de la zero astfel încât să îmbine mai multe facilități pentru shopperi, de la produse proaspete la congelate, mâncare gătită și inclusiv o spălătorie auto self-service. Aflat pe Varianta Oituz, nr. 21, magazinul are o suprafață totală de peste 5.200 de metri pătrați, în jur de 15.000 de produse unice la raft și dispune de 12 case de marcat. Investiția în magazinul de la Slatina, cu tot cu achiziția terenului, s-a ridicat la cinci milioane de euro, estimările privind amortizarea fiind de maxim cinci ani. „Când am gândit acest magazin, ne-am dorit să acoperim o gamă cât mai largă de produse pentru că și spațiul ne permite acest lucru. Avem o zonă fresh cu fructe și legume, dar totodată acoperim 130 de metri liniari cu vitrinele frigorifice. Însă ce am făcut diferit la această locație este galeria comercială. Ne-am dorit să aducem și activități complementare în cadrul magazinului, cum ar fi o farmacie, un magazin de haine, o băcănie, o cofetărie, care e și cafenea. Mai mult, în parcare am construit un punct grill pe care îl administrăm tot noi, precum și o spălătorie auto self-service. Acest concept urmează să fie implementat și la Focșani, unde vom deschide peste două luni un magazin în locul unei foste locații Zanfir”, spune Severică Cîmpeanu.

Deși se află în interiorul orașului, Senic Gross&Market nu poate fi catalogat ca un magazin de proximitate pentru că nu acoperă neapărat misiunile de cumpărare de tip top-up. Clienții vin pentru aprovizionarea săptămânală, lucru care se resimte și în valoarea medie a bonului. Aceasta urcă până la 250 de lei și în magazinul de la Slatina ajung zilnic aproximativ 1.500 de clienți. În ceea ce privește politica de preț, după cum spune și sloganul companiei - „Prețuri din ce în ce mai mici” - clienții beneficiază de discount pe măsură ce cantitatea cumpărată crește, retailerul operând cu două prețuri.

Planuri de extindere

Până în acest moment, familia Cîmpeanu a investit în jur de 15 milioane de euro doar în rețeaua de magazine Senic Gross&Market, majoritatea deschiderilor fiind în ultimul an și jumătate: locația din Brașov - inaugurată în luna octombrie a anului trecut, magazinul din Slatina - deschis pe 15 decembrie 2021, magazinul din Mediaș - aprilie 2022. „Având în vedere că în ultimul an am deschis trei locații, urmând ca până la finalul anului să inaugurăm și locația din Focșani, avem în plan extinderea cu unu - două magazine pe an. În acest moment deservim zilnic 7.000 de clienți și vom ajunge la 10.000 odată cu inaugurarea de la Focșani”, spune antreprenorul.

În drumul spre expansiune și câștigare de cotă de piață în fața retailerilor internaționali, antreprenorii din spatele Senic Gross&Market mizează pe produsele proprii ca factor diferențiator, dar și pe relațiile bune pe care le au cu distribuitorii.

„Am mărit constant gama de produse marcă proprie, iar în acest moment acoperim chiar și produse nealimentare cum ar fi articolele din hârtie. Acum avem aproape 1.000 SKU, produse sub marcă proprie, realizate de alții pentru noi, sau produse din Polonia, Bulgaria, Serbia, Macedonia, pe care noi le vindem exclusiv în România”, explică antreprenorul.

În ceea ce privește relația cu distribuitorii, în toți anii de activitate familia Cîmpeanu a reușit să lege o relație foarte bună cu firmele de profil cu care lucrează pentru toate cele cinci locații deja deschise, acesta fiind un alt atu pe care consideră că îl are în fața marilor lanțuri de magazine. 

Cât despre extinderea rețelei, acest lucru se va întâmpla pe măsură ce vor găsi locațiile potrivite, o provocare pentru retailer pentru că are nevoie de spații extinse, care să includă și o parcare generoasă, adică cel puțin 150 de locuri, pentru că, spune Severică Cîmpeanu, oricât de bună ar fi sortimentația ta, dacă shopperii nu au unde să parcheze, îți vei limita capacitatea de vânzare.

„Din punctul nostru de vedere, cât timp nu ești dispus să investești în locația ta, nu vrei să aduci magazinul la standarde moderne, nu poți să pretinzi că te lupți de la egal la egal cu retailerii internaționali”, punctează acesta.

Impactul inflației

Având în vedere scumpirile din ultimul an, comportamentul de achiziție al românilor s-a schimbat. „Nu există niciun produs care să nu se fi scumpit raportat la anul trecut. Dacă ne referim doar la produsele de bază, zahărul costă acum mai mult decât dublu, la fel și uleiul. Deși clienții cumpără mai puțin, la momentul actual volumul total este în creștere semnificativă datorită noilor deschideri”, spune antreprenorul. Doar pe segmentul de retail, compania estimează pentru acest an o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 70% peste nivelul de 28 de milioane de euro înregistrat în 2021. Creșterea vine atât din expansiune, cât și din inflație. Toate magazinele din rețeaua Senic Gross&Market au înregistrat creștere valorică, dar, în același timp, au crescut considerabil costurile de funcționare atât pentru energie electrică, cât și pentru gaze. Astfel, retailerul analizează posibilitatea a instala panouri fotovoltaice pentru de a contracara aceste scumpiri și, totodată, pentru a menține neschimbate planurile de investiții pentru viitorul apropiat.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content