Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry: Ne așteptăm ca, după perioada concediilor, scăderea puterii de cumpărare să fie mai vizibilă

Retailul va continua să se confrunte cu multiple provocări în perioada următoare, având în vedere riscurile geopolitice, inflația accelerată și efectul de domino al factorilor macroeconomici, spune Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry România. Iar în acest an, strategia companiei se bazează atât pe o mai bună înțelegere a nevoilor și obiceiurilor clienților, cât și pe dezvoltarea de magazine moderne, cum este cazul magazinului din Brașov care este în curs de modernizare și va fi transformat într-un concept store.Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry: Ne așteptăm ca, după perioada concediilor, scăderea puterii de cumpărare să fie mai vizibilă

#evoluție
În 2021, Selgros a sărbătorit 20 de ani pe piața din România. Principalul nostru motor de creștere rămâne importanța pe care o acordăm excelenței - atât în ceea ce privește sortimentul, cât și serviciile pe care le oferim clienților. Abordarea noastră a fost întotdeauna orientată spre construirea unui ecosistem de parteneri și am continuat să lucrăm în această direcție. Avem parteneriate care împlinesc 21 de ani și care au început odată cu deschiderea primului magazin Selgros, dar și furnizori sau clienți noi, care ni se alătură în fiecare an.

#consolidare
Anul trecut, investițiile s-au axat pe managementul lanțului de aprovizionare și pe digitalizare. Am deschis o platformă logistică în București pentru produse proaspete, refrigerate și congelate, făcând posibilă listarea producătorilor care nu au rețea națională de distribuție proprie. De asemenea, am implementat o serie de soluții digitale, introducând sisteme de auto-scanare și auto-checkout în mai multe magazine și am dezvoltat în continuare aplicația Selgros. Totodată, am creat un nou magazin web pentru clienții din distribuție și am deschis un centru dedicat livrărilor în Bacău. Am dezvoltat și gama de produse, numărând în prezent peste 50.000 de produse – inclusiv o gamă largă de produse premium, organice și locale.

#dezvoltare
Anul a început pe un trend ascendent și suntem optimiști că în perioada de vară consumul va fi ridicat. Totuși, având în vedere creșterile generalizate de prețuri, ne așteptăm ca după perioada concediilor scăderea puterii de cumpărare să devină mai vizibilă.

#provocari
Retailul va continua să se confrunte cu multiple provocări în perioada următoare, având în vedere riscurile geopolitice, inflația accelerată și efectul de domino al factorilor macroeconomici. În România, avem cea mai mare rată a inflației din ultimele două decenii. Creșterea loialității clienților în acest context - având în vedere și dezvoltarea comerțului electronic - nu este o misiune ușoară. Strategia noastră se bazează pe o mai bună înțelegere a nevoilor și obiceiurilor clienților.

#lectii
Ultimii doi ani au schimbat fața retailului așa cum îl știam. Ne-au testat reziliența și împreună am aflat care sunt punctele noastre forte, dar și cele nevralgice. Atitudinile, nevoile și mentalitățile s-au schimbat, subliniind nevoia de a fi flexibili și agili. Una dintre cele mai importante lecții a fost aceea de a ne adapta rapid la circumstanțe în continuă schimbare, la nevoi diferite ale clienților și de a inova oferind servicii suplimentare, produse noi sau articole marcă proprie. Am reușit să ne menținem veniturile valorificând puterea parteneriatelor, a ofertelor și a serviciilor noastre personalizate.

#planuri
Strategia de investiții a Selgros în acest an se axează pe dezvoltarea de magazine moderne, care utilizează energie verde, și pe îmbunătățirea experienței clienților. Compania implementează de mai mulți ani programe pentru reducerea amprentei de carbon a magazinelor, fiind unul dintre primii retaileri care au folosit sisteme fotovoltaice. În 2022, investițiile includ trei proiecte pentru sistemele de răcire și cinci proiecte fotovoltaice. De asemenea, după 21 de ani de existență, magazinul din Brașov este în curs de modernizare și va fi transformat într-un concept store. Un proiect important la capitolul customer experience este continuarea implementării soluțiilor self-scanning și self-check-out, care contribuie la cumpărături mai rapide și mai facile.

#adaptare
Având în vedere contextul socio-economic actual, cumpărătorii caută cel mai bun raport calitate-preț. Continuăm să depunem eforturi pentru a optimiza gama de produse și a oferi alternative mai avantajoase din acest punct de vedere. Prezența și dezvoltarea produselor de marcă proprie reprezintă unul dintre canalele de atenuare a presiunilor inflaționiste. În acest moment, avem aproximativ 400 de articole marcă proprie, dar ne propunem o creștere accelerată a numărului acestora.

#tendinte
Atât 2021, cât și 2022 au adus schimbări, clienții finali adaptându-și comportamentul de consum pentru a face față numeroaselor incertitudini cu care se confruntă. Inflația a afectat puterea de cumpărare, în timp ce problemele la nivelul lanțului de aprovizionare nu au dispărut, iar pandemia nu este deocamdată cu certitudine istorie. Clienții preferă magazine mai ușor de navigat, precum și o experiență de cumpărături cu interacțiune limitată. În termeni de customer experience trebuie să ținem pasul cu mentalitatea digital-first. De asemenea, consumatorii acordă mai multă atenție durabilității și provenienței produselor, gamele bio și sănătate crescând într-un ritm constant. Gătitul de la zero, împreună cu achiziția atât de produse proaspete, cât și produse cu o perioadă de valabilitate mai lungă au fost comportamente predominante în timpul pandemiei și este posibil să nu dispară. Oamenii se așteaptă ca toate companiile, inclusiv cele din retail, să își reducă impactul asupra mediului și să vină cu angajamente ferme de reducere a emisiilor de carbon. De asemenea, începem să vedem retaileri care își diversifică afacerile și caută noi formule de business. Selgros a abordat toate aceste arii – investiții în energie verde, digitalizare, atenție la experiența clienților, diversificarea furnizorilor, inclusiv cei pentru produse bio, precum și implicarea în proiecte de responsabilitate socială. Suntem convinși că faptul că ne axăm pe creștere durabilă, mai degrabă decât pe extindere agresivă, contribuie la o afacere sănătoasă.


Citește și Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză


Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Viitorul cash&carry este reprezentat de dezvoltarea multicanal, cu procese integrate și automatizate, consideră Adrian Ariciu, CEO METRO...