FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Rezoluții pentru 2015

Rezoluții pentru 2015

Au trecut câteva săptămâni de la alegerile prezidențiale, un moment care a scris istorie datorită demonstrației exemplare de participare civică. Acum, cea mai mare dorință a industriei bunurilor de consum este de a vedea optimismul românilor legat de viitor transpus în cifrele de vânzări din magazine. Dar cred că momentul nu trebuie lăsat să treacă fără a desprinde câteva învățături.

În primul rând, nu pot să nu mă întreb cum ar fi arătat piața locală acum dacă nu am fi acceptat cu atâta resemnare majorarea TVA-ului la 24%. Fără proteste de stradă, fără reacții vehemente din partea mediului de business, măsura a fost introdusă aproape peste noapte, iar în timp i-am resimțit cu toții efectele dramatice asupra consumului. Aceeași lipsă de reacție a consumatorilor și a mediului de business face ca cererea la benzină, în Romania, să fie foarte inelastică, spre deosebire de alte piețe în care scumpirea carburanților este sancționată imediat de către consumatori prin scăderea volumelor cumpărate.

În industria alimentară, după reducerea TVA-ului la pâine s-a făcut lobby puternic pentru aplicarea aceleiași măsuri la carne. Dar lista alimentelor de bază este mult mai lungă, unde sunt, de exemplu, vocile patronatelor din industria lactatelor sau a uleiurilor? De ce nu a existat încă de la început o voce unitară a industriei alimentare care să propună măcar un grafic al reducerii TVA pe mai multe categorii cu incidență mare în consum?

Apoi, că internetul este o forță de mobilizare a oamenilor nu e o noutate, însă puterea lui i-a luat prin surprindere pe mulți dintre cei implicați în transmiterea mesajelor electorale. Dacă aș face o paralelă cu industria noastră, aș spune că brandurile pot învăța din ceea ce s-a întâmplat în noiembrie: în primul rând, pot învăța să fie mai relevante pentru consumatori și să urmărească mize mai mari, de exemplu schimbarea comportamentului de consum sau a percepției asupra unor categorii de produse. Practic, să comunice cu consumatorii într-un mod mai inteligent. Mă întreb, în prezent, cate dintre campaniile derulate acum în social media de către brandurile din FMCG trec dincolo de tradiționalele concursuri cu premii pentru consumatori?

Pentru că suntem la final de an vă provoc să faceți o listă cu trei dintre marile probleme din piață care considerați că împiedică retailul sau industria FMCG să evolueze. Apoi găsiți în dreptul fiecăreia o modalitate de a vă implica mai mult în expunerea publică a problemei și de a urgenta găsirea unei soluții din partea celor responsabili. Cred că 2015 deja are premise mai bune decât acest an, dacă vom reuși cu toții să creăm în jurul nostru comunități mai închegate și mai vocale.

Să ne auzim cu bine în 2015!

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content