FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Rădăcini sustenabile în România prin branduri cu misiune socială

Rădăcini sustenabile în România prin branduri cu misiune socială

Vedem o mare asemănare între pandemia de COVID-19, cu care ne confruntăm în acest moment, și modul în care acțiunile oamenilor au impact asupra sistemului natural al planetei noastre. Putem asocia virusul care perturbă ordinea naturală a corpului uman cu noi, oamenii, care prin acțiunile noastre influențăm mediul înconjurător. Rezultatele acțiunilor noastre se propagă în detrimentul planetei și afectează toate speciile care conviețuiesc cu noi și întreg ecosistemul, fie că noi ne dăm sau nu seama. 

Articol semnat de Monica Tamaș, Director Marketing Beauty&Personal Care Unilever South Central Europe

Perioada prin care trecem trebuie să ne facă să conștientizăm și mai mult cât de important este să adoptăm un stil de viață sustenabil, care să fie transmis către generațiile viitoare și care să predomine în timp, fără a pune preț pe barierele socioeconomice și geografice. Sustenabilitatea poate fi definită drept un mod prin care societatea noastră poate progresa și prospera în armonie cu planeta. Un mod de viață durabil ține de menținerea unui echilibru sănătos între oameni și mediu. Adevăratul test al mișcării de sustenabilitate va veni după ce vom câștiga bătălia împotriva COVID-19 și vom obține o nouă aparență de normalitate. Când vom începe să trăim noul normal, trebuie să profităm de schimbările pe care pandemia le-a adus în societățile noastre și să le luăm drept exemple concrete a ceea ce putem realiza din perspectiva eficientizării resurselor naturale și adoptării unui stil de viață mult mai responsabil.

Un obiectiv constant, de suflet în activitatea Unilever, este minimizarea impactului pe care compania îl are asupra mediului și crearea unei economii circulare, în care produsele pe care le folosim să ajungă înapoi în natură. 

În acest an, criza medicală ne-a făcut să conștientizăm că timpul nu este în favoarea noastră și că trebuie să acționăm acum și să luăm și mai multe măsuri pentru a ne salva comunitățile și planeta, cât încă nu este prea târziu. În același timp, nu putem uita și de celelalte mari probleme care ne afectează viețile și pe care e important să continuăm să le combatem și în aceste vremuri dificile. În urmă cu câteva luni, Unilever a anunțat un nou set de acțiuni și angajamente ambițioase asumate la nivel global, cu scopul de a îmbunătăți sănătatea planetei prin acțiuni care să combată schimbarea climatică, să ajute la protejarea și regenerarea naturii și la conservarea resurselor pentru generațiile viitoare. Unilever își asumă angajamentul față de zero emisii de carbon ale produselor până în 2039, pornind de la aprovizionarea cu materialele utilizate și până la punctele de vânzare ale produselor. De asemenea, compania va susține și va lucra la dezvoltarea de programe care să protejeze și să regenereze pădurile, solul și biodiversitatea. Nu în ultimul rând, va colabora cu guvernele și alte organizații abilitate pentru a îmbunătăți accesul la apă în comunitățile care întâmpină dificultăți în accesarea acestor resurse.

Pentru a avansa cu aceste acțiuni, brandurile Unilever vor investi 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură. Acesta va fi utilizat în următorii 10 ani pentru realizarea unor acțiuni de impact prin proiecte ce vizează reîmpădurirea, captarea carbonului, protejarea vieții sălbatice sau conservarea resurselor de apă.

Investiție de un miliard de euro în climă și natură

La baza valorilor Unilever stă un model de business sustenabil, care a devenit cunoscut la nivel mondial pentru investițiile în comunitate și în mediu.

Cum funcționează acest model de business? Foarte simplu! Compania și-a propus să construiască un business axat pe branduri care au o misiune socială bine definită. Strategia este de a identifica nevoile oamenilor din fiecare regiune în care compania este prezentă și de a găsi soluții pentru acestea, prin brandurile din portofoliu. Este o strategie de succes atât pentru business, cât și pentru societate. Pe termen lung, credem că oamenii vor prefera brandurile care se implică în activități ce oferă înapoi comunității ceva relevant și de durată. Urmând acest model de business, în ultimii 10 ani am inițiat câteva programe de succes la nivel local prin brandurile din portofoliul nostru.

În 2014, am lansat campania „Cif Curăță România” care și-a asumat misiunea socială de a curăța România, campanie care s-a extins și pe alte piețe europene după succesul înregistrat aici. Timp de 5 ani, cele mai relevante spații pentru comunitățile locale care au avut nevoie de curățenie au fost readuse la viață.

Apoi, deoarece condițiile de igienă în școli reprezintă o problemă dureroasă în România, am inițiat „Domestos Susține Igiena în Școli”, proiect prin care am ajutat zeci de mii de copii din zeci de școli din România să aibă acces la condiții de igienă adecvate.

Câțiva ani mai târziu, în 2018, brandul nostru Rexona a lansat campania „5.000 de pași pe zi”, campanie pro-mișcare prin care îndeamnă spre un stil de viață activ, cu beneficii pentru corp, minte și spirit. Ne-am dus din nou în zona de sănătate, de data aceasta dintr-o nouă perspectivă, contribuind la altă nevoie locală: dezvoltarea unui stil de viață activ în rândul românilor, prin îndemnul la mișcare.

Ajungem în 2019, când OMO a anunțat că „Susține puterea Jocului” ca manifest împotriva fricilor, frustrărilor, nesiguranțelor familiilor, încurajând o altfel de educație prin care copiii să crească independenți, creativi și curajoși.

Rămânând în zona îngrijirii casei, nu putem să nu vorbim despre Dero, care a hotărât să transforme responsabilitatea spălării rufelor într-un moment plăcut, petrecut în doi, încurajând bărbații să se implice în treburile casnice alături de DERO 2în1, care devine unul pentru doi.

Tot în 2019 compania a lansat produsele Love Beauty & Planet, ale căror formule se bazează pe ingrediente de origine naturală. Brandul își propune să ofere produse de îngrijire create într-un mod sustenabil din surse etice și durabile certificate, să contribuie la reducerea deșeurilor și la minimizarea emisiilor de carbon prin utilizarea tehnologiilor moderne. De asemenea, Love Beauty & Planet vrea să creeze o mișcare prin care fiecare dintre noi, prin acțiuni mici, poate contribui la binele planetei:   Small Acts of Love. Prin mici dovezi de iubire putem face lumea mai frumoasă și mai bună.

Ajungem acum și în zona produselor alimentare, unde amintim misiunea Delikat, care, prin campania „Împreună Acasă”, sprijină copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, precum și persoanele în grija cărora se află cei mici. Din nou, vorbim despre o poveste locală, mereu actuală, o poveste pe care am trăit-o sau cunoscut-o mulți dintre noi – cea a familiilor din România care, din varii motive, nu sunt împreună acasă.

Nu în ultimul rând, un brand-emblemă al Unilever, Dove, și-a construit de mulți ani o misiune din a inspira femeile să își vadă frumusețea ca pe o sursă de încredere. Este un brand al încrederii și al diversității, un brand care a schimbat și continuă să schimbe în fiecare zi viețile a milioane de femei din toată lumea prin demontarea stereotipurilor de frumusețe portretizate în media.

Prin toate aceste exemple, reamintim că scopul nostru ca și companie este acela de a transforma stilul de viață sustenabil într-o obișnuință. Toate brandurile pe care le avem în portofoliu se bazează pe acest scop.

Campaniile Unilever vizează problemele societății

În 2021 se împlinesc 30 de ani de când primele produse Unilever au intrat pe piața din România. În tot acest timp, alături de acțiunile desfășurate prin brandurile noastre cu misiune socială, am fost mereu conștienți și de provocările legate de schimbările climatice și mediul înconjurător, specifice regiunii în care ne desfășurăm activitatea.

De aceea, în linie cu angajamentele globale pentru protejarea naturii, am decis să ne implicăm în accelerarea împăduririi României, zonele deșertificate reprezentând una dintre principalele cauze ale schimbărilor climatice. Alături de Plantăm fapte bune în România, până la sfârșitul anului 2022 vom planta 300.000 de puieți forestieri în zona de sud a țării, unde sunt peste 80.000 de hectare de teren deșertificat. Câte 10.000 de copaci pentru fiecare an în care Unilever a crescut în România. Prin toate acțiunile noastre, este de la sine înțeles că sustenabilitatea ia forme diferite în companie. În linie cu mesajul campaniei noastre, închei cu promisiunea că, la fel ca și până acum, vom continua să dezvoltăm rădăcini sustenabile în România prin brandurile și proiectele noastre. Pentru că asta e misiunea noastră și asta știm să facem cel mai bine.

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content