FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Proprietarul pufuleților Gusto pregătește investiții de 6 milioane de euro pentru anul acesta

Proprietarul pufuleților Gusto pregătește investiții de 6 milioane de euro pentru anul acesta

Eliodor Apostolescu

Compania Phoenix Y, producătorul pufuleților Gusto, pregătește pentru acest an investiții de 6 milioane de euro în tehnologie și utilaje noi, respectiv extinderea fabricii din Băicoi, a declarat Eliodor Apostolescu, Director General Phoenix Y.

Anul trecut producătorul român a raportat o cifră de afaceri de 32 milioane de euro, iar pentru 2022 estimările vorbesc de atingerea unui prag de 37-38 milioane de euro.

“Prin prisma eforturilor constante de expansiune pe care le-am întreprins în ultimul deceniu, anul 2021 s-a caracterizat printr-o creștere a vânzărilor. Însă creșterea continuă a prețurilor materiilor prime, ambalajelor, energiei, combustibilului, a diminuat rata profitului. Spuneam că 2021 a fost poate cel mai dificil an prin care a trecut mediul economic în ultimii 30 de ani de la înființarea companiei noastre, neimaginându-mi greutățile apărute în ultimele două luni, după declanșarea războiului. În termeni financiari, anul 2022 se preconizează a fi imprevizibil și riscant. Zilnic, suntem confruntati cu scumpiri de prețuri pentru orice achiziție și este practic imposibil de prognozat evoluția acestora. Ne străduim să nu transmitem această stare de instabilitate mai departe, clienților noștri. Mă simt ca un acrobat mergând pe sârmă deasupra unei prăpastii. Pe de altă parte, forța organizației noastre îmi dă convingerea că ne vom menține echilibrul și vom traversa cu succes”, a spus pentru Progresiv Eliodor Apostolescu.

Citiți și Proprietarul pufuleților Gusto, un antreprenor care pune egal între simplitate și profit

Până acum 2022 pare a fi opusul lui 2021, an în care „totul se mișca în slow-motion", iar planurile de dezvoltare pe care compania le-a făcut au fost resimțite ca "pe un bolovan împins la deal”, a mai punctat antreprenorul. „Toate companiile se agită, încearcă să miște lucrurile, altfel riscă să dispară. Începutul acesta de an l-aș caracteriza printr-un dinamism incert”, a spus Eliodor Apostolescu.

Pufuleții Gusto, ritm mai dinamic de dezvoltare pentru 2022

Pentru acest an compania a bugetat investiții de șase milioane de euro pentru tehnologie și utilaje noi, respectiv extinderea fabricii din Băicoi, județul Prahova, cu o capacitate de peste 75 tone/zi. În plus, producătorul va dezvolta game noi de produse Gusto, ritmul fiind mult mai dinamic în 2022. “Până acum, în luna aprilie, 2022 se arată a fi riscant și instabil, dar în același timp oferă niște oportunități de dezvoltare pe care nu le-am mai întâlnit de când există compania noastră. Strategia pentru acest an va fi de dezvoltare accelerată. Am lansat de curând o gamă extraordinară de pufuleți dulci, care includ sortimentele de pufuleți cu lapte și pufuleți cu cacao cu lapte. În a doua jumătate a anului, vom lansa game de produse pe care nu le-am mai făcut niciodată până acum”, a adăugat executivul.

Pe de altă parte, exporturile reprezintă o zonă de interes strategic pentru companie, depășind 60% din totalul vânzărilor, iar ponderea va continua să crească pe fondul expansiunii globale. Pufuleții Gusto sunt comercializați în peste 32 de țări, din Noua Zeelandă și până în America. “De la începutul războiului, din cauza lipsei multor produse de pe rafturile magazinelor, consumatorii își direcționează achizițiile către produsele disponibile la raft și acest lucru generează vânzări uriașe pentru companiile care reușesc să își mențină activitatea. Mă aștept totuși ca acest comportament de cumpărare să se echilibreze în timp. În principiu, consumatorii își aleg brandurile favorite, în care au căpătat încredere, sau noutățile care atrag atenția și oferă noi idei de consum”, a concluzionat Eliodor Apostolescu.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content