
Profi lansează un nou concept de magazin și anunță strategia pentru următorii 4 ani: „Vrem să fim al doilea jucător din piață!”
Cu o nouă identitate vizuală și un nou concept de magazin, Profi vorbește deschis despre strategia de business pentru următorii patru ani. Directorul general Profi Rom Food, Pawel Musial, susține că planurile companiei vizează extinderea accelerată pe piața din România și o țintă ambițioasă: intrarea în top trei retaileri la nivel național.
„Planul nostru e ca în următorii patru ani să ajungem al doilea jucător de pe piață, iar apoi, după 2024, să devenim lideri de piață. Până în 2024 vrem și dublarea numărului de magazine deținute astăzi, adică în jur de 2.500 de magazine în România”, susține Pawel Musial.
Potrivit directorului general, avantajul Profi ține de puterea de adaptare și de faptul că operează sub mai multe tipuri de locații, de la supermarket la convenience store, și că pot deschide unități comerciale acolo unde competitorii lor nu pot din rațiuni de spațiu. Cât despre remodelarea supermarketului de pe strada Mărășești din Ploiești, reprezentanții companiei spun că magazinul concept are un statut special: este loc de testare pentru tendințele de dezvoltare Profi. Ceea ce se va dovedi viabil în acest magazin în privința modului de lucru, a sortimentului, urmează să fie apoi reprodus și la alte unități din cadrul rețelei.
„Legat de acest concept, îl vom ține operațional pentru câteva săptămâni, timp în care vom observa, vom învăța de la clienții noștri și, foarte important, de la angajații noștri. Apoi vom implementa acele schimbări care au mers bine. Este, dacă pot face o comparație cu industria auto, ca un prototip al unei mașini. Costă mai mult, nu e ideal și nu seamănă exact cu mașina care va ajunge produsă în serie. Asta e ceea ce vă prezentăm astfel. Unele elemente vor fi implementate, altele nu. Iar alte elemente, care nu se regăsesc în acest prototip, vor fi adăugate ulterior. Dacă găsim formula ideală, o vom implementa în zece magazine, iar apoi vom analiza și vom repara ce e de reparat. Dacă va merge bine, vom merge mai departe cu 50-100 de magazine”, explică Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food.
De altfel, conceptul de la Ploiești se bazează pe cele mai reușite experiențe de până acum, iar ceea ce a funcționat sub așteptări a fost înlăturat. Iar față de magazinele Profi actuale, sortimentația disponibilă în magazinul concept cuprinde 1.300 de produse noi. Concret, gama de produse bio a crescut considerabil, iar produsele locale sunt mult mai bine reprezentate.
În privința investiției în magazinul concept de la Ploiești, directorul general nu a înaintat o cifră, dar recunoaște că a fost „mai scump” decât restul locațiilor. Cât despre bugetele anuale de investiții, Pawel Musial susține că vor fi păstrate la un nivel similar cu cel din 2020, adică 100 de milioane de euro. Suma poate fi însă crescută în funcție de performanța rețelei la nivel național, completează directorul general.
În acest moment, Profi funcționează cu trei modele de magazine: Supermarket Profi – magazinul cu cea mai mare suprafață și cu cel mai mare număr de produse; Loco – magazinul cu sortiment adaptat pentru zone din afara marilor aglomerări urbane, și City – magazinul urban de dimensiuni relativ mici, de la colțul blocului. Magazinul concept este astfel proiectat încât să poată fi replicat în oricare dintre formatele rețelei.
Mai mult, ca răspuns la misiunea convenience, în noul magazin și-a făcut apariția zona fiiGO, ce cuprinde un modul cu produse preambalate și panificație, dar și un coffee corner cu hot-dog, grilluri, sendvișuri, pizza, fresh-uri de fructe, cafea, prăjituri și înghețată produsă pe loc. De altfel, Profi a testat deja piața cu brandul fiiGO, magazine care au fost deschise o perioadă în București. Conceptul rămâne valabil în planurile retailerului.
„Profi Go este cel mai mic magazin, iar scopul său este să umple două mâini, este un magazin de proximitate. Există coffee corner, produse la grill, sandwich-uri, o pizza delicioasă, prăjiturele, înghețată - toate aceste produse vor fi disponibile în fiecare Profi Go. Este ceva între un magazin mic și un fast-food, dar un fast-food de bună calitate și la prețuri mai mici decât un restaurant similar. Este o abordare complexă, pe care niciun alt magazin din România nu a încercat-o”, explică Pawel Musial.
Profi este rețeaua de retail cu cea mai mare acoperire geografică la nivel național și politica de extindere prevede ca anual să fie deschise un număr de magazine cel puțin egal cu cel din anul precedent. Planurile se lovesc însă de o problemă de ordin uman: forța de muncă disponibilă.
„Am putea deschide 250 de magazine pe an, aproape unul pe zi, dar este extrem de complicat să specializezi oameni într-un timp atât de scurt. 250 de magazine înseamnă 250 de manageri de magazin, 25 de directori de vânzări, 5 directori regionali. Iar acești oameni nu cresc în copaci”, declară Pawel Musial.
În acest moment, rețeaua Profi numără 1.315 magazine deschise pe teritoriul României. Anul trecut, compania care operează rețeaua comercială a raportat o cifră de afaceri de 7,26 de miliarde de lei și, potrivit planurilor de extindere și dublarea numărului de magazine, înseamnă că Profi țintește o cifră de afaceri de 15 miliarde de lei în următorii patru ani.
Adaugă comentariu nou