Pain Plaisir sau retailul ca experiență urbană
Pe o piață aglomerată, în care consumatorii sunt tot mai sofisticați, antreprenorii din spatele magazinelor Pain Plaisir au ales să mizeze pe rapiditate în servire și pe adaptarea conceptului la nevoile cumpărătorului urban. Așa a apărut, la aproape trei ani de la intrarea în clubul milionarilor în euro, noul concept Pain Plaisir care prinde rădăcini tot mai adânci. „Privind în urmă, singurul regret este că n-am avut curajul să visez îndrăzneț încă de la început”, spune Irina Stăncescu, co-fondatoarea businessului.
Pentru Pain Plaisir, o afacere urbană coaptă în inima Capitalei în 2013, ultimii doi ani au marcat trecerea într-o nouă etapă de business, în care cuvântul cheie este dezvoltare. „Suntem plini de optimism, curaj și speranțe, tocmai de aceea ne și extindem. Scopul nostru este de a ajunge cât mai aproape de clienții noștri și, privind în urmă, marele regret este că n-am avut curajul să visez îndrăzneț încă de la început”, spune Irina Stăncescu, co-fondator al brutăriilor de inspirație pariziană.
Concret, vorbim despre investiții de peste 600.000 de euro, care au acoperit deschiderea a trei spații comerciale noi, dar și demararea lucrărilor pentru o unitate de producție nouă care este „indispensabilă” pentru dezvoltarea businessului. „Brutăria pe care o vom deschide luna aceasta ne ajută să majorăm capacitatea de producție de cel puțin opt ori, dar vom vedea exact cum vor funcționa lucrurile după ce ne mutăm și vom reorganiza fluxul tehnologic. Bugetul pentru amenajarea acesteia este în jur de 700.000 de euro, însă mă aștept să depășim acest prag”, punctează antreprenoarea.
Magazinul Pain Plaisir Jiului, al patrulea mușchetar al rețelei
Cea mai recentă deschidere a fost chiar luna trecută, Pain Plaisir făcându-și intrarea în zona Bucureștii Noi, magazin cu care cei doi antreprenori testează parcurile de birouri. „Am ales această amplasare pentru că am observat că zona reprezintă o oportunitate pentru a ajunge mai aproape de clienții existenți, dar și de a lărgi comunitatea celor care apreciază produsele sănătoase, proaspete, locale. Este primul magazin deschis într-un parc de birouri și, chiar dacă răspândirea fenomenului work from home face ca numărul persoanelor care frecventează birourile să fie fluctuant, ne adresăm și celor care lucrează acolo”, precizează Irina.
Magazinul targetează însă și clienții de tranzit și vorbim despre locuitorii din cartierele limitrofe – Pajura, Dămăroaia, Parc Bazilescu și chiar Mogoșoaia, care au la dispoziție produse de panificație și patiserie proaspătă, dar și în jur de 300 de sortimente complementare, de la terți. „Sortimentația proprie are în jur de 100 de SKU-uri, în funcție de sezon. Toate rețetele sunt dezvoltate de noi și au evoluat în timp în funcție de impactul în rândul clienților, dar și de preferințele noastre”, mai spune co-fondatoarea Pain Plaisir. Cât despre celelalte produse care și-au făcut loc pe rafturile magazinelor, calitatea este criteriul principal pe care cei doi antreprenori l-au avut în vedere. „Putem spune că suntem un fel de curatori de gusturi bune. Suntem foarte atenți la selecția produselor pe care le punem la raft”, punctează Irina.
Și chiar dacă oferta este una mai mult decât generoasă, gama de pâine și produsele de patiserie înregistrează cele mai bune peformanțe la nivel de volum. „Amintesc bagheta, pâinea țărănească, pâinea integrală și chiflele cu lapte în ceea ce privește produsele de panificație, în timp ce croissantele, pain chocolat și anemonele sunt în top în categoria de patiserie. În ceea ce privește cofetăria, volumul este mai mic, iar aici cele mai apreciate sunt eclerele și tartele”, adaugă antreprenoarea.
Din punctul de vedere al designului, magazinul urmează aceeași linie definită acum doi ani, când businessul a trecut printr-un proces de rebranding. „Abia acum putem spune că simțim efectele noului design, căci ultimele trei magazine arată așa cum ne-am imaginat. Feedbackul clienților este unul foarte bun, părerea generală este că avem magazine spațioase și luminoase, iar produsele sunt bine puse în valoare”, susține Irina.
Însă rapiditatea cu care își servesc clienții a fost un element cheie în regândirea magazinelor, astfel că focusul a fost foarte mult în zona aceasta, aspectul estetic trecând în plan secundar. O mișcare îndrăzneață, dar perfect justificabilă dacă avem în minte faptul că vorbim despre un concept care se adresează unui cumpărător urban, mereu grăbit.