FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > O categorie pe placul consumatorilor cu tabieturi

O categorie pe placul consumatorilor cu tabieturi

cafea

Gradul de sofisticare a categoriei de cafea este direct proporțional cu preferințele și modalitățile de consum ale românilor care, inspirați de obiceiurile turcești, încă din epoca fanariotă, sunt shopperi fideli ai acestui produs, arată datele unui studiu realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research.

Un procent covârșitor din piața de cafea, de 80,6%, se împarte între patru branduri mari: Jacobs (38,2%), Lavazza (20,8%), Nescafé (12,8%) și Tchibo (8,6%). Alegerea sortimentelor de cafea Jacobs este relativ uniformă pe grupe de vârstă, peste o treime dintre români fiind consumatori declarați ai acestui brand. În schimb, Lavazza este o marcă preferată mai degrabă de bărbați (22,3%) și de persoanele între 25-34 de ani (23,7%), în timp ce Nescafé este prima opțiune pentru femei (16,1%) și pentru tinerii sub 25 de ani (19,8%).

Celelalte 11 branduri menționate spontan de respondenți au înregistrat procente sub 7%, remarcându-se o preferință pentru Julius Meinl (7,3%) la grupele de vârstă 18-24 și 35-44 ani, pe fondul unei prezențe puternice în HoReCa.

Dacă analizăm modul de consum, jumătate dintre respondenți, indiferent de vârstă, au precizat că preferă cafeaua cu zahăr. La polul opus, cafeaua neagră, simplă, este pe placul a 44,3% dintre cei peste 65 de ani și a 25% dintre tineri. Mai mult, 18,8% dintre tinerii sub 25 de ani optează pentru cafeaua cu arome.

Pe de altă parte, pentru cei mai mulți dintre români (44,2%), în special bărbați (53,3%) și în cazul tinerilor (45,8%), internetul constituie principala sursă de informare în ceea ce privește cafeaua, fiind menționat chiar înaintea etichetei produsului (42,9%). Deși se bucură de popularitate în rândul românilor, rețelele de socializare reprezintă o sursă de informare de importanță redusă pentru consumatorii de cafea, doar 18% dintre respondenți acordându-le credit. Procentul este ușor mai ridicat în cazul respondenților sub 35 de ani (28%).

Cu toate că vorbim de un concept nou intrat în mentalul colectiv din România, „fair trade” este privit cu interes de peste o treime dintre cei intervievați, aceștia aparținând cu precădere categoriei de vârstă 35-44 de ani. Cei mai puțin interesați de problemele globale sunt, în mod surprinzător, tinerii sub 25 de ani, aproximativ o treime dintre aceștia susținând că acest concept este foarte puțin important.

Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat în luna noiembrie 2019 pe un eșantion reprezentativ de 1.353 de persoane din mediul urban.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content