FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții

Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții

achizitii comune de bunuri de larg consum

Piața europeană de retail alimentar trece printr-o etapă de remodelare odată cu deciziile strategice ale unor dintre cei mai importanți jucători privind parteneriale de achiziții, precum Carrefour, Louis Delhaize sau Intermarché.

Astfel, Carrefour a luat decizia de a renunța la parteneriatele strategice pe care le avea cu alți jucători din piața europeană, presa internațională vorbind despre înființarea unui nou centru de achiziții al retailerului francez, care va negocia pentru toate cele șase țări europene în care este prezent, respectiv Franța, Belgia, Spania, Italia, Polonia și România.

Astfel, după ce în luna iunie a anunțat că pune punct parteneriatului cu Systeme U, retailerul francez a decis să renunțe la colaborarea cu Louis Delhaize, proprietarul hypermaketurilor cora. Parteneriatul dintre cei doi jucători a debutat în 2014. De atunci Carrefour Franța a negociat condițiile de cumpărare cu cei mai mari producători de bunuri de larg consum nu doar pentru magazinele proprii, ci și pentru hypermaketurile cora și supermarketurile Match ale grupului Louis Delhaize. În 2018, parteneriatul a fost extins și pe piața din Belgia și Luxemburg, scopul fiind obținerea unor prețuri mai bune prin volumele mai mari.

Acordul de colaborare pe achiziții se va încheia pe 28 februarie 2023 pe piața din Franța și pe 31 decembrie 2022 pentru Belgia și Luxembrug.

Louis Delhaize, alianță de achiziții cu Intermarché

Ca urmare a încheierii colaborării dintre Carrefour și Louise Dehaize, proprietarul cora a luat decizia de a semna un parteneriat pe cinci ani cu Intermarché. Cei doi retaileri au anunțat că alianța ar trebui să consolideze competitivitatea lor pe piață. Ambele grupuri își vor păstra însă autonomia și independența comercială.

Cum va funcționa alianța dintre Intermarché si Louis Delhaize? În Franța, Intermarche va furniza grupului franco-belgian în principal produse alimentare, în timp ce în Belgia și Luxemburg, cele două grupuri înființează un centru comun de achiziții, care va fi administrat de Intermarché. Produsele producătorilor mici și mijlocii nu sunt acoperite de acord.

Grupul Louis Delhaize operează în Belgia, Franța, Luxemburg și România, cu mărci precum Louis Delhaize, cora, Match, Delitraiteur și houra.fr, în timp ce grupul Mousquetaires este prezent în Belgia, Franța, Polonia și Portugalia cu brandurile Intermarché și Netto.

Controversele alianțelor de achiziții

Alianțele de cumpărare sunt un topic controversat în industria FMCG. Potrivit multor producători, acestea servesc în principal la creșterea marjelor de profit ale retailerilor implicați. Potrivit retailerilor, astfel de alianțe sunt o necesitate pentru a crea condiții de concurență mai echitabile în negocierile cu multinaționale și pentru a duce la prețuri de vânzare mai scăzute în magazine.

Ultima afirmație a fost susținută recent de un studiu publicat de publicația de specialitate retaildetail.eu privind prețurile la retailerul german Edeka, în timpul apartenenței sale la alianța de retail AgeCore. Potrivit studiului realizat de Marcel Corstjens, Profesor al Universității de Business ISEAD, cumpărătorii au plătit în medie cu 12% mai puțin pentru produsele achiziționate de retailer prin alianța de cumpărare.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content