FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Mihai Ciurtin, Intersnack România: „Corectitudinea în business este cartea ta de vizită”

Mihai Ciurtin, Intersnack România: „Corectitudinea în business este cartea ta de vizită”

Cu o experiență de peste 20 de ani în piața bunurilor de larg consum, traseul lui Mihai Ciurtin a fost un mix între evoluție profesională și răbdare, rețeta dezvoltării sale fiind aceea de a-și construi cariera pe o bază solidă, dar și de a-și păstra verticalitatea în business și în relația cu echipa. Anul trecut, chiar la debutul pandemiei, a preluat conducerea Intersnack România, companie în care, dincolo de cifre, rolul său este de a veni cu energie pozitivă și dorința de a face lucrurile bine.

Experiența lui Mihai Ciurtin în piața bunurilor de larg consum este una cât se poate de complexă și completă dacă ne gândim la mixul companiilor în care a activat, dar și la evoluția ierarhică. Cu toate acestea, tot traseul său a fost o succesiune de experiențe conduse în principal de dorința de învățare și dezvoltare și nu neapărat de un traseu clar definit. „Întotdeauna am simțit că vreau să fac mai mult, dar această nevoie a fost completată de loialitate și răbdare în acest mix de a evolua profesional și ca om. Pentru mine a fost foarte importantă ideea de a-mi construi cariera pe o bază solidă, cărămidă cu cărămidă, și, tocmai de aceea,  în traseul meu profesional am poposit într-o organizație un timp decent, astfel încât să acopăr niște cicluri comerciale, să văd și să învăț lucruri și să acumulez cât mai multă experiență”, spune managerul.

Un carusel de experiențe

Momentul zero a fost în anul 1997, când, după două anunțuri de angajare publicate în ziarul România Liberă și două procese de recrutare în paralel, Mihai a ajuns în echipa Efes. „Alegerea a fost foarte simplă, am ales prima ofertă. Nici nu am întrebat ce salariu o să am, conta doar că obținusem jobul și intrasem în FMCG, un fel de Mecca a acelei perioade. Deși eu terminasem Comerț-Marketing, am ales zona de vânzări și mi-am pus atunci niște semne de întrebare dacă este decizia corectă pentru că marketingul era mai curat, aveai expunere la date, la analize, era mai corelat cu ce făcusem în facultate, însă privind în urmă cred că a fost o alegere foarte bună”, își amintește acesta.

Dacă Efes a fost „școala de vânzări”, unde a plecat de pe o poziție entry level și a ajuns în trei ani Director de Vânzări pe București, Bunge a fost compania în care și-a consolidat experiența și a învățat „cu ce se mănâncă” key account managementul. „Întotdeauna mi-au plăcut și am fost atras cumva de startup-uri pentru că mi-au permis să pun umărul la construcția businessurilor. La un an de la angajarea mea în Efes, a fost deschisă fabrica de bere de la Ploiești, iar venirea în Bunge a coincis cu o mulțime de mișcări interne, în sensul în care inițial eu am fost angajat la Cereol, însă după doi ani Bunge a cumpărat la nivel global Cereol pentru că își doreau să aibă și branded business. În paralel au cumpărat alte două fabrici locale pentru că voiau să aibă o cotă de piață importantă. În Bunge, experiența mea s-a consolidat din punct de vedere vânzări, dar am acoperit și o zonă nouă, acea de key account management. Și într-o notă de amuzament trebuie să precizez că discuțiile se purtau la acel moment foarte puțin pe mail și foarte mult pe fax. Însă a fost o perioadă frumoasă, cu multe lecții”, mai punctează Mihai.

Mânat însă de dorința de dezvoltare, dar și de ideea de a acumula experiențe noi, după cinci ani, Mihai a acceptat o nouă provocare în zona de business la început de drum. „De data aceasta vorbim despre Ferrero, compania unde am petrecut cel mai mult timp din viața mea profesională. La momentul respectiv, Ferrero își propunea să implementeze primii pași prin care formalizau prezența în România drept companie. Vorbim despre un jucător extrem de robust, cu potențial mare de creștere. Și dacă la momentul zero biroul era undeva într-un apartament cu trei camere la Unirii și 5-6 colegi, compania și-a oficializat prezența în România și lucrurile au explodat, astfel că la momentul plecării mele din companie erau lideri de piață, la o distanță foarte mare de următorul competitor. În această organizație am avut cea mai mare amplitudine, am consolidat partea de vânzări și am interacționat cu zona comercială, dar am avut și un contact mai apropiat de marketing”, adaugă executivul. 

Citește mai multe AICI. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content