Microgreens, 2,2 mil. euro în două sere verticale cu producție antamată de Kaufland și Eisberg
Microgreens, business construit în jurul producției de microplante și specialități culinare, a alocat 2,2 milioane de euro în deschiderea a două sere verticale a căror producții au fost antamate în avans de către Kaufland și Eisberg, respectiv un buget de 1,5 milioane de euro care să asigure independența energetică, a spus pentru Progresiv Cristian Tudor, fondatorul companiei.
“În perioada pandemiei ne-am concentrat atenția pe cercetare și inovare. A fost un moment bun să proiectăm o nouă viziune de dezvoltare pentru Microgreens. Anul acesta eforturile noastre au fost direcționate spre a pune în aplicare strategia – mai exact vom produce mai multe plante utilizând mai puține resurse prin construirea Green Hub-urilor de la Ploiești și de la Tătărani. Iar acest model de business presupune și antamarea în avans a întregii producții, care este deja contractată de Kaufland în cazul Green Hub-ului de la Ploiești și de Eisberg România la Tătătrani. Trăgând linie, cele mai mari provocări au fost legate de găsirea fondurilor pentru demararea investițiilor într-un ritm accelerat. Din fericire, business-ul în sine a evoluat pozitiv și ne-a oferit o parte din aceste fonduri. Pe de altă parte, ne bucurăm că avem alături parteneri precum Signify, cunoscut în trecut sub numele de Philips lighting sau Helukabel România, care și-au arătat deschiderea și susținerea în construcția unor proiecte sustenabile, dezvoltate în acord cu nevoile timpurilor în care trăim”, a declarat Cristian Tudor.
Sera verticală de la Amplo, dedicată Kaufland, va fi inaugurată pe 11 octombrie, iar cea de la Tătărani va fi livrată până la finalul acestui an. Sera de la Ploiești are o suprafață de cultivare de 1.250 mp, distribuiți pe 7 nivele, în timp ce unitatea de la Tătărani va avea 6.500 mp de cultivare distribuiți pe 12 etaje și va fi cea mai mare din Europa, cu o automatizare completă în spațiul de producție.
“Trebuie să menționez că aceste hub-uri reprezintă facilități de producție cu tehnologii de agricultură verticală, automatizată, ce au o capacitate de cultivare a plantelor pe întreaga perioadă a anului, indiferent de factorulul climatic. În termeni de eficiență vorbim de 60 de tone de plante aromatice și verdețuri pe an, cu numeroase resurse economisite. De exemplu folosim cu 95% mai puțină apă față de agricultura în câmp. Pentru sera de la Ploiești am pornit cu un buget de 200.000 euro. Dar investițiile în inovație costă. Pe măsură ce proiectul avansa, am găsit câteva modalități de a crește productivitatea și trasabilitatea produselor, ceea ce reprezintă un avantaj competitiv important. Toate acestea ne-au dus la un buget totalde 350.000 euro. Cu toate acestea, considerăm acest Hub un proiect viu care permite upgrade-uri astfel încat să răspundă la necesitățile actuale. De aceea am adaugat un buget de 250.000 de euro pentru a asigura indepentența energetică al Geen Hub-ului.
Citiți și: Microgreens sau ambițiile mari ale unui business cu microplante
Lansarea Green Hub-ului de la Ploiești, a cărei producție va deserve 35% din rețeaua de magazine Kaufland, va aduce o creștere procentuală a cifrei de afaceri a companiei de peste 10%. Față de anul trecut, când Microgreens a încheiat cu afaceri de 5 milioane de lei și un profit net de aproximativ 700.000 de lei, în primul semestru al acestui an compania a înregistrat afaceri de 4 milioane de lei.
Microgreens, planuri de extindere în Europa în 2023
Pentru anul viitor compania se concentrează pe multiplicarea Green Hub-urilor în Europa și nu numai. “Frumusețea acestor sere este că ele au fost proiectate astfel încât să poată fi replicate imediat la o scară mai mică sau mai mare în funcție de cerere. În primul semestru începem un nou hub de producție în Cehia și luăm în calcul posibilitatea dezvoltării unui nou Green Hub pentru Kaufland asemenea celui de la Amplo”, a explicat antreprenorul.
De asemenea, compania, prezentă în magazinele a șase mari retaileri din România, se află în discuții și cu alți jucători din comerțul modern pentru listarea produselor sale.
“Acum 8 ani când am început sa explorez această piață a microplantelor mi-am dat seama de potențialul acestui business, dar am știut că va fi nevoie de timp pentru ca publicul din România să descopere gustul microplantelor, calitatea nutrițională și beneficiile unui plating fresh. Trendul a fost dat din vest. Acolo este mult mai bine dezvoltată această nișă a agriculturii. Microplante sunt extrem de bogate în nutrienți, vitamine și sunt crescute fară pesticide, iar aceste argumente devin din ce în ce mai atractive pentru consumatorul din România. Trendul de consum este dat de o mai bună cunoaștere și înțelegere asupra rolului alimentației sănătoase. Ponderea oamenilor care apreciază alimentele sănătoase începe sa crească. Educația alimentară, grija pentru ceea ce aleg românii să consume, noi o resimțim printr-o creștere a cererii”, a concluzionat Cristian Tudor.