FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Mega Image, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie

Mega Image, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie

cumparaturi

Mega Image își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna septembrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar prețurile principalelor bunuri de larg consum din marile rețele de magazine prezente pe piața locală. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 7 produse de bază (făină, zahăr, lapte, băutură răcoritoare, salam, săpun și detergent de rufe), găsite în toate cele 13 magazine incluse în analiză a fost de 45,23 de lei, în unitatea Mega Image situată pe Calea Aradului.

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine unități comerciale sunt hypermarketurile Kaufland Reșița și Auchan Oradea, unde valoarea coșului de cumpărături a fost de 46,35 lei, respectiv 47,20 de lei. La polul opus se află hypermarketul Cora Drobeta Turnu Severin unde coșul de cumpărături format din cele șapte produse găsite în toate unitățile monitorizate s-a ridicat la 52,55 de lei, ocupând astfel prima poziție în topul celor mai scumpe magazine din zona de vest a țării, în luna septembrie.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială a fost megaimage.ro, unde valoarea coșului de cumpărături alcătuit din cele șapte produse disponibile și în magazinele fizice a fost de 65,68 lei (45,68 lei cumpărăturile + 20 de lei transportul). Acesta a fost urmat de coradrive.ro, unde cumpărăturile s-au ridcat la 67,70 de lei (52,70 de lei + 15 lei), în timp ce pe Bringo valoarea celor șapte produse a fost de 70,17 lei (50,17 lei coșul de cumpărături + 20 lei transportul).

Dacă ne referim la magazinele care au avut cele mai multe produse cu ”cel mai mic preț”, pe segmentul de hypermarketuri Carrefour Timișoara a avut patru produse cu cel mai mic preț, francezii de la Carrefour conducând clasamentul și pe segmentul de supermarket tot cu patru produse cu cel mai mic preț.

În ceea ce privește disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (4 sept n.r.), în magazinele Auchan Oradea, Cora Drobeta Turnu Severin și Carrefour Timișoara, au fost găsute la raft toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în hypermarketul Kaufland și supermarketul Profi din Reșita, unde cinci din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.

Despre analiza Shopping Basket
Pentru al 16-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 10 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefour.ro / Bringo, coradrive.ro și mega-image.ro.

Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în trimestrul al treilea al analizei au fost monitorizate magazinele vestul țării.
Lista de produse include 20 de articole alimentare și nealimentare și este comună în toate unitățile monizorizate. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate în 2018. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content