FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Mariana Kordopati, Senior Marketing & Comercial Director, P&G Europa de Sud-Est: Siguranța devine un aspect esențial pentru consumatori

Mariana Kordopati, Senior Marketing & Comercial Director, P&G Europa de Sud-Est: Siguranța devine un aspect esențial pentru consumatori

Mariana Kordopati

Contextul pandemic a modificat obiceiuri de consum, însă există domenii care s-au bazat dintotdeauna pe siguranță, fiind vorba despre categoria produselor de îngrijire a casei. Cum răspunde P&G acestor nevoi aflăm de la Mariana Kordopati, Senior Marketing & Comercial Director, P&G Europa de Sud-Est.
 

Care sunt tendințele în obiceiurile de consum pe care le sesizați în acest an în categoria de îngrijire a casei și cum credeți că vor evolua în viitor?

Cu sănătatea și igiena în centrul preocupărilor consumatorilor, curățenia zilnică a casei devine și mai importantă. Sondajele arată că 65% dintre europeni sunt preocupați de starea sănătății lor și acest fapt le determină opțiunile zilnice. 76% se spală pe mâini mai des, 36% își curăță casa mai des, 27% folosesc mașina de spălat mai des. Și, bineînțeles, cu toții gătim mai mult.

Alte tendințe sunt creșterea timpului necesar pentru curățare, mai ales când vine vorba de casa noastră, care este acum locul unde ne petrecem cea mai mare parte a timpului sau accentul pe sănătatea și siguranța familiei și, în același timp, o mai mare conștientizare a necesității protecției mediului.

În aceste condiții, siguranța devine un aspect esențial pentru consumatori, care apelează la acele branduri în care au cea mai mare încredere. Produse precum Fairy se află în centrul acestei noi realități, deoarece datorită inovațiilor sale, răspunde nevoii gospodăriilor de curățare rapidă și eficientă.

În același timp, vedem cum criza privind sănătatea amplifică unele dintre problemele sociale cu care se confruntă comunitățile, în special în cazul grupurilor sociale vulnerabile. Fairy este un brand cu o lungă istorie de implicare în comunitate și în aceste vremuri dificile a continuat misiunea sa de a-i sprijini pe cei care au nevoie de ajutor.

În România, ca și în multe alte țări, există încă un procent important de persoane expuse riscului de sărăcie, iar numărul celor fără adăpost este în creștere. Doar pe străzile Bucureștiului trăiesc aproximativ 5.000 de oameni, în timp ce peste 20.000 de persoane nu își pot procura singure hrana. Pentru a-i ajuta pe cei aflați în situații dificile, Fairy a dezvoltat un parteneriat pe termen lung cu Asociația O Masă Caldă, care a reușit până acum să doneze peste 60.000 de mese calde.

Cum răspundeți noilor nevoi? De ce consumatorii ar trebui să aleagă Fairy?

Branduri precum Fairy au construit o relație pe termen lung, de încredere, cu consumatorii. De la lansarea sa și până în prezent, a cucerit preferințele oamenilor, în timp ce, de-a lungul anilor, a devenit sinonim cu economia și eficiența. Expresia „o picătură este de ajuns” caracterizează acum inovația Fairy, care se traduce într-o valoare substanțială pentru consumator.

În plus, în contextul actual, în care siguranța și încrederea sunt foarte importante pentru consumatori, o mare parte din activitățile noastre inovatoare și din produsele noi introduse pe piață au ca scop tocmai satisfacerea cererii consumatorilor legată de soluții superioare. Fairy a fost parte din acest demers, desigur, cu noua lansare Fairy Extra+.

Studiile noastre privind obiceiurile de consum au arătat că, pe măsură ce burnout-ul devine o preocupare de zi cu zi pentru oamenii moderni, gătitul este un mod de a calma anxietatea și mintea. Acest lucru, combinat cu noua tendință a consumatorilor de a curăța imediat vasele murdare, ne-a stimulat să aducem o nouă inovație pentru consumatorii din România: cea mai bună formulă a noastră Fairy Extra+. Un produs conceput pentru a oferi o curățare rapidă și fără efort, pentru a le permite consumatorilor noștri să obțină mai mult timp pentru ceea ce contează și să restabilească rapid ordinea în bucătăria lor.

Iar inovația nu se oprește aici. Având în vedere că protecția mediului este din ce în ce mai importantă pentru noi, P&G utilizează metoda analizei ciclului de viață al produselor sale - de la materii prime și producție, până la eliminarea ambalajelor - pentru a găsi pentru fiecare produs soluții de reducere a impactului negativ asupra mediului. În cazul Fairy, am observat că 90% din amprenta de carbon este creată atunci când se utilizează apă și energie pentru a spăla vase. Astfel, tehnologia, inovația și comunicarea se concentrează pe încurajarea consumului responsabil la domiciliu. Fairy pentru spălarea manuală asigură curățarea vaselor în apă rece, reducând astfel consumul de energie. În același timp, capsulele Fairy Platinum Plus pentru mașinile automate de spălat vase curăță în mod eficient grăsimea în ciclurile de spălare rapidă. Mai mult, nu este nevoie de clătire înainte de a introduce vesela în mașina de spălat, economisind astfel apă de fiecare dată. Deși aceste acțiuni pot părea mici, dacă le adoptăm cu toții, vom avea un impact pozitiv mai mare asupra mediului.

 

Obiceiurile de cumpărare s-au schimbat, de asemenea, foarte mult. Cum ați răspuns la această schimbare?

Obiceiurile de cumpărare s-au schimbat, într-adevăr, ca urmare a pandemiei, măsurilor de protecție din interiorul magazinului, „coșurilor” mai mari determinate de frecvența mai mică a vizitelor în magazine și a creșterii comerțului electronic. Cu toții a trebuit să ne adaptăm imediat, pentru a nu afecta experiența consumatorilor atunci când sunt la cumpărături. În toate punctele de vânzare (magazine online sau fizice) am urmărit să oferim cel mai bun serviciu și cea mai bună valoare pentru consumator. Am încheiat parteneriate cu magazinele, pentru a evidenția inovația produsului și beneficiile sale pe rafturi sau în diverse promoții.

De asemenea, ne-am adaptat prezența la noi condiții și noi obiceiuri de cumpărare. Am făcut inovația Fairy disponibilă de la cel mai mic la cel mai mare magazin, adaptând în același timp conținutul de pe internet pentru a fi util consumatorilor noștri. De exemplu, am oferit rețete pentru mese de familie sau mese rapide. Și vom continua să dezvoltăm categoria, concentrându-ne pe inovație la valoarea corectă, planuri de comunicare puternice în interiorul și în afara magazinului, criteriul de bază fiind întotdeauna deservirea perfectă a clienților.

*Articol susținut de P&G

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content