FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Jam Supermarket și experiența unei piețe noi

Jam Supermarket și experiența unei piețe noi

Jam Supermarket

2020 a fost anul provocărilor, dar și al oportunităților pentru majoritatea comercianților. Retailerul argeșean Jam Supermarket face parte din categoria jucătorilor care au ales să profite de oportunitățile venite odată cu pandemia, bifând două magazine noi pe harta expansiunii, dar și intrarea pe o piață nouă. 

Pentru retailerul argeșean Jam Supermarket, 2020 a fost un an bun, marcat de intrarea pe o piață nouă, dar și de extinderea rețelei cu două unități comerciale. „Anul acesta se împlinesc 20 de ani de când am deschis porțile primului magazin Jam Supermarket. Avem opt unități comerciale și suntem prezenți în trei localități importante din județul Argeș: Topoloveni, Pitești și Ștefănești”, spune Liviu Ionică, proprietarul rețelei. Localitatea Ștefănești este de altfel cea mai recentă piață pe care retailerul  și-a făcut intrarea, iar decizia s-a bazat în principal pe „nevoia de proximitate a consumatorilor din timpul stării de urgență, dar și ulterior”.

„Am ales să extind rețeaua deoarece dețineam un spațiu comercial în acest oraș, dar și pentru că în perioada de carantină am simțit lipsa unui magazin de proximitate pentru achiziția produselor de strictă necesitate, eu având reședința în zonă. Așa că am ales să profităm de oportunitatea de a deschide în această zonă, chiar dacă inițial bugetul de investiții nu prevedea extinderea rețelei”, mai punctează antreprenorul.

Și pentru că și-a dorit ca Jam Supermarket să se impună rapid în piață și să acopere cât mai bine orașul, retailerul a deschis două magazine, cele două locații fiind situate la distanță de patru kilometri una de cealaltă pe șoseaua București-Pitești, pe sensuri diferite. „Așa ne-am asigurat că acoperim nevoile consumatorilor din zonă și lăsăm mai puțin spațiu pentru expansiune retailerilor internaționali. Cu toate acestea, Lidl lucrează deja la o locație în proximitatea unuia dintre magazinele noastre”, precizează Liviu Ionică. De altfel, Lidl nu reprezintă singura amenințare pentru Jam Supermarket. În Ștefănești, o localitate de aproximativ 14.000 de locuitori, operează deja un Profi și un Carrefour Market, fără să luăm în calcul magazinele deținute de retailerii independenți.

Dintre cele două magazine, unul funcționează într-un spațiu închiriat, chiar lângă o benzinărie, ceea ce se reflectă și în trafic, magazinul având peste 800 de clienți pe zi. De altfel, de-a lungul timpului, antreprenorul a preferat să dețină spațiile comerciale în care operează supermarketurile Jam, în acest moment doar trei din cele opt locații funcționând în spații în chirie. „Cred că acesta este un atu al nostru pentru că chiria reprezintă un cost lunar important. Neavând această grijă, putem opera cu marje comerciale mai mici, ceea ce ne ajută în atragerea și fidelizarea clienților. Însă magazinul e foarte bine poziționat, așa că am ales să mergem mai departe, chiar dacă nu este spațiul nostru”, adaugă Liviu Ionică.

Sortimentația, un element de diferențiere

Cu o suprafață de vânzare de aproximativ 650 de metri pătrați, supermarketul Jam are o sortimentație de aproximativ 9.000 de SKU-uri, dintre care 60% produse alimentare și 40% nealimentare, ceea ce reprezintă un plus fără doar și poate în comparație cu ceilalți jucători din zonă. „Am gândit sortimentația având în minte atât profilul consumatorilor, cât și performanța categoriilor în celelalte unități pe care le operăm. Am pus accentul pe produsele alimentare, însă la raft sunt listate și numeroase sortimente non-food, astfel încât să acoperim un coș de cumpărături cât mai complet”, explică antreprenorul.

Astfel, la raft, sunt disponibile atât articole din zona de îngrijire personală și a locuinței, cât și produse de menaj și papetărie. „Am testat aceste produse în celelalte locații pe care le operăm și rezultatele nu sunt de neglijat, așa că aici, fiind într-o zonă de case, ne-am gândit că aceste produse vor genera vânzări bune. Chiar dacă exista cerere pentru astfel de produse, am decis să nu listăm și articole din zona de grădinărit. Pentru toate celelalte grupe de produse, cuvântul de ordine este diversificare. Avem listate cel puțin 4-5 sortimente pentru fiecare segment de produs, astfel încât să acoperim toate categoriile de consumatori”, mai adaugă Liviu Ionică. În plus, dincolo de sortimentație, retailerul mizează și pe oferirea unui preț corect, dar și pe serviciile din magazin.

„Întotdeauna am preferat să sacrificăm marjele în favoarea unui preț bun pe care să-l oferim clienților. În plus, încercăm să creăm o legătură între personalul nostru și cumpărători și această strategie dă roade pentru că shopperul preferă interacțiunea directă și faptul că întotdeauna găsește o persoană în magazin care îi poate oferi consiliere”, mai spune acesta.

Valoarea medie a coșului de cumpărături este de aproximativ 30 de lei, iar față de anii trecuți, antreprenorul a remarcat o frecvență de cumpărare mai redusă, însă un coș de cumpărături cu o valoare mai mare. „În ceea ce privește categoriile cu performanță bună, dincolo de cele consacrate deja - alimente proaspete și de bază, am fost surprinși de exemplu, să vedem că una dintre categoriile cu o evoluție foarte bună anul trecut a fost cea de bere”, punctează Liviu Ionică.

2021, anul prudenței

Articolul complet poate fi citit aici

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content