FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Investiția strategică în produse din surse locale, pilon de creștere pentru PENNY România

Investiția strategică în produse din surse locale, pilon de creștere pentru PENNY România

Marek Dolezal, COO PENNY România

După încă un an cu creștere a vânzărilor de două cifre, PENNY România continuă să investească atât în extinderea rețelei și remodelarea magazinelor, cât și în aducerea la raft a produselor din surse locale. Regândirea experienței de cumpărături și sortimentația disponibilă au făcut ca, numai anul trecut, locațiile discounterului german să fie vizitate de aproximativ 109 milioane de persoane. Iar 2022, deși un an cu multe provocări de ordin financiar, va rămâne pe același trend ascendent, spune Marek Dolezal, COO PENNY România.

România a reprezentat pentru a 7-a oară la rând cea mai performantă piață pentru grupul Rewe. Care sunt cei mai importanți piloni de creștere pentru businessul PENNY România?

În 2020 am început un nou ciclu strategic pentru următorii 9 ani, bazat pe 7 piloni de dezvoltare: remodelarea magazinelor și experiență îmbunătățită la cumpărături, expansiune, produse din România, echipa PENNY, digitalizare, sustenabilitate și comunicare integrată. Iar rezultatele se văd deja. Suntem mândri să fim cea mai performantă piață a grupului Rewe. În 2021 am înregistrat o creștere a bazei de clienți cu peste 9%, aproximativ 109 milioane de oameni vizitând anul trecut cele 301 magazine ale noastre. Sunt destul de încrezător să spun că acest lucru se datorează modelului nostru „smart shopping” și investiției strategice în produse din surse locale. În prezent avem 311 magazine în România.

Pe ce anume puneți accentul în materie de sortimentație și cu câți producători români lucrați în acest moment?
Produsele românești sunt un pilon important în strategia noastră de creștere, la fel și portofoliul de mărci private. În 2021 am continuat să dezvoltăm mărci private și să oferim clienților noștri produse de calitate. Mai mult, 100% din produsele noastre din carne proaspătă sunt de origine românească (porc, vită și pui). Unul dintre elementele noastre strategice în dezvoltarea acestei categorii este parteneriatul cu măcelăriile locale. Intenționăm să creștem numărul de magazine cu măcelării de la 144 la 375 până în 2029. În drumul spre atingerea obiectivului nostru, în 2021 am lucrat cu 20 de parteneri regionali care și-au deschis măcelării în rețeaua PENNY.

Un alt obiectiv este să avem cel puțin 40% din selecția noastră de fructe și legume din surse românești, având în vedere disponibilitatea locală. Plănuim să realizăm acest lucru prin implicare constantă în întregul lanț de producție. Nu în ultimul rând, dorim să oferim clienților noștri cele mai bune opțiuni pentru pâinea locală. Scopul este ca fiecare magazin să ofere pâine din cea mai apropiată regiune. Anul trecut am colaborat cu aproximativ 100 de furnizori, care se află la o distanță de maximum 50 de kilometri de magazin. Împreună cu ei, oferim în total 26 de produse locale.

Cât din sortimentul PENNY se înscrie în acest moment în principiile TripluRO?
În prezent, portofoliul nostru Hanul Boieresc este produs 100% în România. În același timp, portofoliul Boni este și el un vector important pentru angajamentul TripluRO – peste 38 de articole din acest brand, produse proaspete, sunt produse exclusiv în România. Strategia generală a companiei acordă o mare atenție principiilor TripluRO, deoarece considerăm că este singura modalitate prin care putem fi mai aproape de clienții noștri și putem avea un impact pozitiv asupra mediului și comunităților locale.
Avem în plan să dezvoltăm în continuare colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali și suntem pe calea cea bună pentru a ne alinia sortimentul de mărci private la obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România.

În ceea ce privește brandul Hanul Boieresc, câte produse se vând în acest moment sub această gamă? Luați în calcul extinderea acesteia?
Cu siguranță Hanul Boieresc este unul dintre cele mai importante branduri ale noastre, cu peste 200 de articole, 100% produse în România. În perioada următoare ne vom concentra pe campania de vară cu rețete locale, pregătirea sortimentului special de vară, precum și pe finalizarea rebrandingului pentru categoria de vinuri. Este important de menționat faptul că Hanul Boieresc va rămâne clar o prioritate în viitor.

În rândul mărcilor proprii intră și SuporteRO. Cum ați dezvoltat în acest caz gama de produse și cui îi este adresată?
Am lansat SuporteRO în 2021 în parteneriat cu Federația Română de Fotbal, ca prima marcă privată dedicată fanilor fotbalului românesc. Brandul a primit recunoaștere internațională anul trecut prin câștigarea premiului UEFA Grow Award la categoria „Parteneriate comerciale”. SuporteRO se adresează suporterilor români de fotbal și fotbaliștilor de toate vârstele. Gama oferă în prezent băuturi fără alcool (ape cu vitamine, băuturi izotonice, băuturi energizante) și o varietate de gustări (migdale, alune, caju, fistic, arahide în diverse tipuri de crustă etc), care se găsesc în toate magazinele PENNY din țară. Oferta este îmbogățită cu șapte specialități de carne proaspătă pentru grătar și două marinate, produse dezvoltate sub marca Meșterul Măcelar, pentru sezonul grătarelor. Anul acesta vom adăuga noi categorii în gama SuporteRO.

Care sunt cele mai importante proiecte gândite pentru fidelizarea clienților PENNY?
Sunt încrezător să spun că modelul nostru „smart shopping” și investiția strategică în produse din surse locale (angajamentul TripluRO, gama de mărci private locale pe care o oferim) sunt printre elementele care îi determină pe clienți să ne rămână loiali.

În materie de investiții la nivelul businessului local, cum arată cifrele pentru acest an?
Anul acesta intenționăm să deschidem încă 30 de magazine PENNY în România. De asemenea, vom finaliza remodelarea tuturor magazinelor noastre până la sfârșitul acestui an. În ceea ce privește logistica, pregătim pentru 2023 extinderea depozitului din Bacău și deschiderea celui de-al 5-lea depozit din România, lângă București. Planul nostru de investiții este ambițios și este programat pe câțiva ani: ne propunem să investim 5,128 milioane de lei până în 2029, în principal prin extinderea rețelei noastre la un total de 619 magazine și 6 depozite.

Ce estimări de ordin financiar aveți pentru acest an raportat la 2021?
Avem încredere că anul acesta vom rămâne pe același trend ascendent în ceea ce privește businessul. 2021 a fost anul în care am depășit pragul de un miliard de euro ca cifră de afaceri, cu un plus de 14% peste nivelul din 2020. De altfel, în ultimii șapte ani am bifat anual creșteri de două cifre. Iar anul trecut a fost al șaptelea consecutiv în care am înregistrat cea mai bună performanță la nivel de grup. Dacă ne referim la profit, creșterea în acest caz a fost de 44% în 2021 față de 2020. Și, în ciuda provocărilor din acest an, inflația fiind una dintre ele, estimăm tot o creștere double digit.

*Articol susținut de PENNY România.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content