FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Impactul leadershipului într-o nouă eră

Impactul leadershipului într-o nouă eră

guest editorial

Pandemia de coronavirus a aruncat în aer structurile care ne organizau viața profesională și cea personală, haosul creat fiind unul similar cu cel provocat de Al Doilea Război Mondial. Impactul asupra perspectivelor individuale de muncă și a modului în care oamenii doresc să se desfășoare viața lor a fost unul semnficativ, iar liderii trebuie să se adapteze acestui nou univers de perspective: ale clienților, angajaților, industriei și întregii societăți.

Nici măcar vaccinurile nu ne vor putea asigura revenirea la normalitate, așa cum era ea înainte de pandemie. Cu toții ne-am schimbat într-un fel sau altul perspectivele, stilul de viață și de lucru. Experiențele diferite pe care oamenii le-au avut în 2020 pot însemna că echipe care au colaborat bine înainte de Covid ar putea suferi dificultăți de readaptare.

Unii membri ai echipei au experimentat Covid ca pe o perioadă stresantă care i-a obligat să lucreze de acasă, alții ca pe o revelație a oportunităților oferite de munca la distanță, iar pentru alții, care s-au îmbolnăvit sau au avut cazuri de coronavirus în familie, pandemia a fost o experiență traumatizantă, care le-a schimbat viața radical. Astfel, pentru a reconstrui o echipă eficientă va fi necesar un stil de leadership sensibil și atent, însoțit de capacitatea de a recunoaște și gestiona diferitele experiențe ale angajaților.

Covidul a pus presiune pe lideri și a dezvăluit astfel limitele organizațiilor, culturilor și oamenilor. Ca fost lider militar, obișnuit cu adaptarea peste noapte la medii cu risc ridicat, în permanentă schimbare, pentru mine este interesant cum unii lideri s-au ridicat cu succes la înălțimea provocărilor, iar alții nu. Factorul determinant al succesului nu ține de vechime sau de ierarhie, ci mai degrabă de mindset, rezistență și capacitatea de a acționa astfel încât să câștigi încrederea oamenilor.

Cei mai eficienți lideri în timpul pandemiei au fost aceia capabili să livreze obiectivele generale, adaptând modul de lucru, fiind flexibili, folosindu-se de încrederea pe care au construit-o în echipă și dezvoltând o filosofie de tipul „noi, nu eu”. Au combinat aceste trei aspecte pentru a activa în ceilalți capacitatea de a fi rezistenți. Este genul de comportament pe care militarii îl adoptă. Liderii care au demonstrat comportamente agile și au reușit să își mențină echipele implicate, în care oamenii să aibă încredere unii în alții, au ieșit și mai mult în evidență în comparație cu semenii lor. Aceasta este cheia succesului în noua lume în care trăim.

Deci cum putem determina toți liderii să acționeze așa? Unul din punctele cele mai vulnerabile ale organizațiilor înainte de Covid era că noi toți presupuneam că liderii pe care îi recrutam își dezvoltaseră toate abilitățile necesare de leadership în rolurile anterioare. Din păcate suntem puși în fața dovezilor care contrazic această teorie.

Există informații care arată că doar 25-30% din manageri au participat vreodată în cariera lor la un training despre delegarea eficientă a responsabilităților. Iar asta este ceea ce se presupune că liderii trebuie să facă în prezent în fiecare zi. Un curs de delegare eficientă poate fi rezumat la o oră, iar astfel de cursuri le-ar da posibilitatea unui procent de 70-75% din manageri să câștige o jumătate de zi pe săptămână pe care să o aloce altor proiecte sau sarcini. Să ne gândim câte sute de zile au pierdut acești manageri de-a lungul anilor, doar pentru că nu au dispus de aceste cunoștințe de la bun început.

Câteva acțiuni simple pot face diferența: verificarea cunoștințelor de bază de leadership; prioritizarea, managementul timpului, delegarea, comunicarea și feedbackul; amplificarea capacității liderilor de a seta obiective flexible, personale și de echipă, aliniate cu obiectivele strategice, astfel încât aceștia să poată schimba modul de a le atinge, dar totuși să fie capabili să le atingă; abilitatea lor de a construi o atmosferă de încredere în echipă și de a crea o cultură „noi, nu eu”, astfel încât toți membrii echipei să își dorească succesul.

*Articol scris de Chris Roebuck, expert mondial în leadership și Keynote Speaker în cadrul Conferinței Progresiv 2021.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content