FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Gyuri Eperjessy, un manager cu vânzările în ADN

Gyuri Eperjessy, un manager cu vânzările în ADN

Gyuri Eperjessy

Dinamica industriei FMCG cuprinde foarte multe piese din disciplinele de motorsport pe care Gyuri Eperjessy, Trade Marketing & Channel Strategy Manager la PepsiCo, le admiră și urmărește.

Viteza și adrenalina acțiunii, competitivitatea ridicată sau agilitatea sunt lucrurile care îl mențin motivat. Toate aceste elemente, care îi oferă energia zilnică, fac parte din viziunea sa personală, dar și cea a companiei.

În 23 de ani de carieră, Gyuri Eperjessy a trecut prin fiecare verigă a departamentului de vânzări, de la agent simplu la manager de echipe cu 150 de colegi la nivel național. „Am navigat de la a lucra singur la echipe mici (1-3 persoane), apoi la echipe foarte mari (150 persoane), de la companie multinațională la companie locală. Toate aceste experiențe m-au învățat multe lucruri, atât în zona functională cât și în cea personală.

Însă cel mai important aspect pe care l-am cultivat și dezvoltat este acela că sunt un om ce apreciază spiritul de echipă: îmi place să lucrez cu oamenii în proiecte complexe și multi-funcționale”, rezumă managerul. El își amintește că primul job în corporație a fost acela de agent de vânzări în Iași, pentru o companie producătoare de țigări.

Atunci a învățat să relaționeze bine cu oamenii în orice situație posibilă, în contextul în care în anii 2000 proprietarii de magazine proveneau din cele mai diferite pături sociale, de la profesori universitari până la oameni care nu aveau decât opt clase. Iar asta i-a fost de mare ajutor mai târziu, în toate pozițiile pe care le-a ocupat în carieră, fie că a fost vorba de companii producătoare de bere, băuturi alcoolice sau băuturi răcoritoare.

Primul său manager din zona de trade a fost cel care a pus bazele formării sale în business. De la el, Gyuri Eperjessy a învățat cât de importante sunt etica muncii, punctualitatea și colaborarea. Acestea au fost și vor rămâne principiile pe care și-a construit și va continua să își dezvolte cariera.

„Când am ajuns într-o echipă mare, am înțeles că degeaba îmi îndeplinesc eu targetul dacă echipa nu și-l realizează, bonusurile de target pe echipă fiind semnificativ mai mari decât cele de target individual. Când am început să conduc echipe, în industria berii informal, iar în cea de băuturi alcoolice, formal, mi s-a cristalizat ideea că nu poți realiza mare lucru singur, iar încrederea se construiește în timp. Indiferent de companie sau de poziție, de nivelul de decizie pe care îl ai, lucrurile cu adevărat importante se livrează în echipă”, spune cu convingere Gyuri.

Tranziția către trade marketing a fost una foarte lină, ținând cont că managerul are vânzările în ADN, iar o mare parte din vânzări este reprezentată de trade marketing, aceasta fiind funcțiunea care dezvoltă strategiile in-store și le construiește conform planului de afaceri.

Trade-marketing-ul pune benzină în motorul vânzărilor

„Marketingul a fost o zonă cu care am cochetat de când eram agent la Iași și participam la prezentările colegilor din București despre strategii de brand”, spune Gyuri zâmbind și adaugă că oficial, „trade marketingul transpune visele brandurilor la punctul de vânzare. Tot ceea ce văd clienții în magazine și poartă un brand, fie că este un raft, un premiu, un frigider, o umbrelă, are în spate o acțiune de trade marketing”.

După o perioadă de lockdown care a limitat foarte mult acțiunile in-store, acum activitatea a revenit la normal, exceptând numărul foarte redus al promoterilor din magazine. Cele șase echipe pe care le coordonează acum în PepsiCo totalizează 35 de persoane și au impact pe toate zonele comerciale ale companiei și respectiv pe toată cifra de afaceri a PepsiCo.

Echipele de Trade Marketing se ocupă de băuturi, snacks și HoReCa, în timp ce acelea de Business Development se ocupă de Route to Market, Reporting și Capability. Dar dincolo de toate activitățile specifice fiecărei zile, ceea ce este esențial pentru mine în mod direct, este să avem o comunicare deschisă și imediată atunci când apar obstacole.

Toată strategia de canal și toate activările de brand in-store sunt realizate de echipele coordonate de Gyuri. De asemenea, standardele de execuție ale rafturilor în magazine sunt definite tot de către aceste echipe. Așadar, subliniază el încă o dată, munca în echipă și oamenii care o alcătuiesc sunt extrem de importante pentru succesul acțiunilor.

„La un om se pot schimba multe lucruri, dar două nu se modifică niciodată, mai exact drive-ul și energia pozitivă, care pentru mine sunt esențiale. Prefer să am în echipă persoane de tipul «high will, low skill», decât invers. Orice om poate învăța orice, dacă vrea. Cu cât este mai puternic drive-ul, cu atât eșecurile te pot întoarce mai mult din drum. Și atunci un drive puternic plus energie pozitivă ridicată reprezintă cheia succesului”, este de părere Gyuri.

Relația deschisă cu echipa, cheia succesului

El crede într-un stil de management foarte deschis și este convins că, cu cât mai multe detalii știe echipa despre el și el despre echipă, cu atât mai bine pot lucra împreună. „Îmi place să petrec timp cu toți colegii, dar în special cu echipa mea. Cred cu tărie că o relație deschisă, în care ne știm unii altora punctele tari și vulnerabilitățile, susține puternic motivația. Împreună cu disponibilitatea totală atunci când apar probleme – chiar și în momentele în care nu sunt disponibil pentru o întâlnire față în față, îmi fac timp în 100% din cazuri pentru echipa mea”, explică el. Și un alt lucru foarte important pe care îl face ca manager este să reducă presiunea asupra echipei.

„Când eram agent, fiecare manager transmitea mai departe toată presiunea pe care o primea, iar la agent ajungea cea mai mare presiune din companie. Eu cred că managerul trebuie să fie un filtru, nu un amplificator, iar echipa trebuie să primească presiunea strict necesară”, explică Gyuri, detaliind că așa îi învață să procedeze și pe managerii mai tineri.

Stilul său de management este extrem de apreciat de colegii săi, mai ales în anul acesta atipic. „2020 a fost despre cum să nu punem presiune pe echipă, deoarece circumstanțele exterioare au pus suficientă presiune. Trebuie să facem lucruri pe care nu le făceam în mod normal și am ales să nu avem decât presiunea timpului și să ne gândim cum să acționăm cât mai repede. Va trebui să ne gestionăm foarte bine timpul, resursele și energia în așa fel încât să putem gestiona impactul acestui an total atipic. Scopul este ca atunci când se termină criza, să avem cât mai puține probleme”, concluzionează managerul.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content