
Evenimentele care au marcat anul 2020 în industria de retail și FMCG
Primele zile din noul an sunt o perioadă tocmai bună să facem o retrospectivă a evenimentelor care au ținut capul de afiș în 2020. Concluzia? Deși anul trecut a fost sub zodia Coronavirus, jucătorii din piața de retail și FMCG nu au bătut pasul pe loc, ba chiar din contră. Și dacă ar trebui să facem un bilanț pe scurt, se vede cu ochiul liber că investițiile în expansiune și producție, tranzacțiile, dezvoltarea unor linii noi de business, dar și schimbările de management nu au lipsit.
Ianuarie
- Prodal 94 intră pe piața apelor minerale prin achiziția Lipomin SA și Carpatina SA;
- Rețeaua Penny Market a depășit pragul de 250 de magazine pe piața locală;
- Pawel Musial revine la conducerea rețelei Profi după retragerea lui Daniel Cîrstea;
- Evgeny Nikolsky este numit General Manager al JTI România, Moldova și Bulgaria;
- Sano Vita a fost preluată de Roho Healthy Food Investments SRL, parte a fondului american de investiții Highlander Partners;
- Rohlik.cz, cel mai mare retailer oline de food din Cehia, țintește piața locală.
Februarie
- Lidl anunță investiții de un miliard de lei în România în 2020;
- Pronto Mobile, cel mai mare francizat Carrefour ajunge la afaceri de 40 de milioane de lei;
- România, din nou pe lista extinderii Biedronka, cel mai mare retailer din Polonia.
Martie
- Alexandrina Marinova este noul General Manager al Interbrands Marketing&Distribuție;
- Schimbări la vârful Nutricia România: Robert Jasinski preia conducerea companiei de la Francisc Kiss;
- Nordic Food își face intrarea pe segmentul de retail prin inaugurarea primei sale unități comerciale;
- Mihai Voicu îl înlocuiește pe Lucian Ghinea la conducerea Bergenbier;
- Retailerul de fashion Miniprix intră pe segmentul de retail alimentar.
Aprilie
- Abatorul Periș, investiție de 2 milioane de euro în creșterea capacității de producție;
- Cora extinde comenzile online, cu ridicare în 5 minute din magazine;
- Platforma “EuCeMananc”, devine Tazz by eMAG și demarează comercializarea de bunuri de larg consum;
- Profi semnează un parteneriat cu Noriel pentru livrarea de alimente;
- Investiție de 1 milion de euro într-o fabrică de panificație fără gluten, la Arad.
Mai
- Napolact lansează propriul magazin online;
- Compagnie Fruitière, principalul producător de banane din Africa-Caraibe-Pacific, intră în România;
- Rețeaua Profi ajunge la 200 de magazine Agent la nivel național;
Iunie
- Vasile Armenean se retrage de la conducerea Betty Ice, responsabilitățile sale fiind preluate de Ionuț Ilie;
- Cora extinde serviciul de livrare la domiciliu prin intermediul Foodpanda;
- Compania Salconserv Food, deținută de Raul Ciurtin și Eberhart Răducanu, investiție de trei milioane de euro în brandul Verdino;
- Givesco A/S devine acționar majoritar al Sam Mills, tranzacția obținând acordul Consiliului Concurenței.
Iulie
- Carrefour inaugurează conceptul Bonteria Very&So, primul magazin specializat dezvoltat de retailerul francez pe piața locală;
- Retailerul Mega Image deschide prima sa unitate comercială din Sibiu;
- Proprietarul Iulius Mall investește 6 milioane de euro în dezvoltarea unui nou concept de retail la Iași, Family Market;
- Mars îl numește pe Arman Sutbayev în funcția de Market Director pentru România;
- Grupul Lactalis anunță închiderea unităților de producție Floreni și Vatra Dornei;
- După o amplă campanie de remodelare, magazinele Penny Market devin Penny.
August
- Adrian Ariciu este numit Director General pentru operațiunile locale ale Metro Cash&Carry;
- Auchan și Petrom extind parteneriatul și anunță că au ajuns la un acord pentru 400 de puncte MyAuchan;
- Carrefour își adaptează serviciile de e-commerce și mută Carrefour Supermarket Online în Bringo;
- După 15 ani în industria lactatelor, Irina Măndoiu pleacă din echipa Lactalis;
- Retailerul vâlcean Annabella se extinde în județul Olt;
- eMag, cel mai mare retailer online investește 90 de milioane de euro într-un nou centru logistic.
Septembrie
- Discounterul Lidl lansează Lidl Plus, primul său program digital de fidelizare;
- Brandul Lăptăria cu Caimac anunță investiții de 16 milioane de euro până în 2022;
- Kaufland lansează al 16-lea hypermarket din Capitală sub un format nou, cu focus pe sustenabilitate;
- Profi lansează la Ploiești un concept nou de magazin, denumit intern ”Monaco”.
Octombrie
- Șase mari retaileri locali din zona de nord și centru a țării formează alianța de achiziții CBA Partners;
- Doi antreprenori locali au inugurat Grab&Go, primul magazin 100% automatizat din piața locală;
- Mega Image a depășit pragul de 800 de magazine pe plan local;
- Christian Tour intră pe segmentul de retail cu un concept tip drogherie, denumit Yuga;
- Obligația retailerilor de a folosi case de marcat electronice, suspendată până la finalul anului;
- Orkla Foods România intră pe segmentul produselor plant-based cu Brandul Naturli’;
- Bringo o recrutează pe Ioana-Ilie Dobre de la Uber East pentru funcția de Director General.
Noiembrie
- Paco Supermarkets intră pe segmentul cash&carry cu o investiție de 2 milioane de euro;
- Retailerul La Cocoș deschide cu 4 milioane de euro primul său magazin din Capitală în locul Carrefour Vitantis;
- Jidvei intră în categoria de lactate prin preluarea unei fabrici din Alba;
- TopGel, investiție de 1,5 milioane euro în extinderea producției de napolitane
Decembrie
- Toneli investește 11 milioane de euro în construcția de ferme bio, vizând o producție de peste 30 de milioane de ouă anual;
- Retailerul francez Auchan lansează pe piața locală serviciul Drive;
Adaugă comentariu nou