FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Europlant International, un business stimulat de retailul modern

Europlant International, un business stimulat de retailul modern

europlant-siropuri

Lansat în urmă cu aproape două decenii pe piață, producătorul de siropuri de fructe Europlant International și-a asigurat dezvoltarea pe baza contractelor cu retailerii internaționali, pentru care asigură în prezent 90% din produsele marcă proprie de pe acest segment. Totodată, a investit și în brandul propriu pe care l-a gândit inclusiv pentru piețele externe. Businessul se va menține sub semnul creșterii și în acest an pe fondul investițiilor în producție și tehnologizare. 

Istoria producătorului Europlant International a început în 2003 din dorința fondatorilor de a pune pe piață un produs care să amintească de copilărie. Familia Niculescu nu era străină de industrie, având deja o firmă de distribuție și un mic lanț de magazine naturiste. De aici până la dorința de a acoperi și partea de producție nu a mai fost decât un singur pas. „Ne-am dorit să intrăm pe un segment de piață care nu era acoperit, cel al siropurilor. La acel moment, exista doar siropul Laurul. Planul nostru a fost să producem un sirop care să te ducă cu gândul la copilărie, dar fără să facem rabat de la calitate. Am încercat ca toate siropurile noastre să fie premium și, în momentul în care am început să le vindem, am mers și am oferit mostre tuturor, nu am făcut prezentare cu pliante”, povestește Ion Niculescu, Directorul General Europlant International.

Comerțul modern, pilon de creștere pentru Europlant

Pe măsură ce marile rețele de magazine își făceau loc pe piața din România, fondatorul Europlant a înțeles rapid că acestea reprezintă viitorul. „Știam că acolo trebuie să fim prezenți cu produsele noastre dacă vrem să nu ne dispară businessul. Era evident pentru noi că micii retaileri vor rezista cu greu în fața marilor rețele. Dar, mai mult decât atât, colaborarea cu acestea asigură predictibilitate. Contractele sunt ferme, la fel și termenele de plată”, explică fondatorul Europlant. Prima colaborare a producătorului de siropuri a fost cu Kaufland, în 2005, moment în care retailerul german deschidea primul magazin din România. Europlant a listat atunci brandul propriu și, într-un timp foarte scurt, producea deja prima marcă proprie pentru Billa. Pe măsură ce colaborările cu retailerii erau tot mai multe, a fost necesară și prima investiție în extinderea capacității de producție și trecerea de la utilaje manuale, la unele mai performante.

„Relația cu retailerii a contribuit mult la dezvoltarea noastră, de la producție, la distribuție, standarde de calitate și tot așa. Îmi amintesc momentul când livrările nu se mai făceau la bax, ci la palet. Atunci a trebuit să schimbăm toată flota auto pentru a face livrările către depozitele retailerilor. Ulterior, au impus standarde noi de calitate și ne-am raliat la această decizie. Am schimbat apoi utilajele pentru a asigura producția necesară. Apoi a trebuit să găsim și un spațiu mai mare pentru fabrică”, spune Ion Niculescu. În 2010, Europlant cumpăra prima linie de îmbuteliere semiautomată de capacitate mai mare pentru a face față cererii din piață, atât pe brandul propriu, dar mai ales pe mărcile proprii, unde, în acest moment, producătorul acoperă 90% din siropurile marcă proprie vândute de marii retaileri.

Vezi și: Produsele marcă proprie, marele câștigător din pandemie?

„Prima marcă proprie dezvoltată de Auchan a fost siropul produs de noi. Am început apoi să lucrăm și cu Carrefour pentru care producem inclusiv un sortiment bio, lucrăm și cu Mega Image, cu Profi, cu Penny, Lidl și, partenerul nostru încă de la început, Kaufland”, completează executivul. Cumulat, producătorul are peste 90 de rețete de siropuri, listă adaptată și în funcție de cerințele retailerilor. În ultima perioadă, aceștia au extins sortimentația și, pe lângă aromele clasice de fructe, au cerut și siropuri de brad sau cătină.

„România are o cultură a siropului, s-a consumat dintotdeauna sirop la noi în țară. Drept urmare, piața locală este mai tradiționalistă, aromele cele mai căutate fiind zmeură, afine, fructe de pădure, cătină. De altfel, dacă tot ne referim la cătină, acum 15 ani, când am introdus acest tip de sirop în retail, ne-am lovit de reticența consumatorilor. Acum este foarte căutat”, spune antreprenorul.

Brandul propriu, gândit pentru export

Dacă la începutul businessului producătorul nu a pus mare accent pe crearea unui brand pentru sirop, lucrurile s-au schimbat între timp. „Inițial am avut cele două branduri, Europlant Sirop Natural și Europlant Sirop Presat la Rece, acesta din urmă fiind noutatea pe care am adus-o la momentul respectiv. Produsul avea o cantitate mare de suc de fructe, nu era pasteurizat. Presat la rece s-a transformat acum în «preparat la rece» pentru a fi în acord cu prevederile legislative și pentru a descrie procesul tehnologic de preparare, lucru care practic deosebește acest sirop de altul de pe piață”, explică fondatorul. Ulterior, au creat două branduri - „Strop” pentru siropul preparat la rece și „Drop” pentru siropul bio. De altfel, acesta din urmă a fost gândit inițial pentru piețele externe pentru că cea locală încă nu este suficient de dezvoltată pe acest segment. Dacă pentru alte categorii de produse sortimentele bio își găsesc mai des loc în coșurile de cumpărături, în cazul siropului de fructe încă mai este loc de creștere. Prin urmare, extinderea pe piețele externe rămâne un pilon important pentru Europlant. „Încă din 2020 ne-am propus să punem accent pe brandul nostru și să îl vindem pe piețele externe. Suntem prezenți în Spania, Germania, Cehia, Italia. Am targetat comunitățile de români din străinătate. Ne dorim să intrăm și pe alte piețe, dar recunosc că nu este tocmai ușor. Dacă românii acceptă rapid produse din import, nu se întâmplă la fel și invers. Străinii preferă produsele lor locale”, declară Ion Niculescu.

Citește mai multe AICI.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content