FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Despre cum transformăm banalul în extraordinar, la INSPIRO 2022

Despre cum transformăm banalul în extraordinar, la INSPIRO 2022

Inspiro

Circa 170 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 7 iulie, la Grădina Face Convention Center, la cea de-a 12-a ediție a INSPIRO pentru a descoperi împreună povești în care numitorul comun a fost transformarea banalului în ceva grandios și cu impact.

INSPIRO este un eveniment Progresiv, departe de exceluri și cifre, dar aproape de oameni și cu povești motivaționale. Tema-umbrelă a acestei ediții a fost “(extra)ordinary” și a pornit de la ideea că există în jurul nostru oameni care fac ceea ce pot, cu ceea ce au, acolo unde sunt. Încadrându-se în această categorie, speakerii au îmbrăcat pe rând în cuvinte acele momente în care au ales că caute în interiorul lor resursele prin care să genereze o schimbare – a propriei persoane și implicit a universului din jurul lor. De la CEO la formatori de opinie, OAMENII INSPIRO au împărtășit experiențe din cele mai diverse și au demonstrat că, în spatele unei funcții importante sau unui nume sonor, se află o poveste care poate inspira.

Planting the seeds – Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România

Pentru a trăi într-o societate în care se întâmplă lucruri extraordinare, totul începe în copilărie. Misiunea noastră, ca adulți responsabili, este să avem grijă ca tinerii să se dezvolte armonios, cu principii de viață solide. Aceasta a fost ideea cu care Mihaela Nabăr a deschis conferința, cei prezenți descoperind cât de important este să plantezi semințele potrivite, la momentul potrivit. “Pe mine natura m-a învățat că în sămânță găsești o energie foarte mare cu o singură condiție. Să o plantezi la timp, să o îngrijești. În momentul în care, dintr-un sat mic în care nu cunoști foarte multe, intri într-o altă lume te întrebi <<oare sunt diferit?!>>. Iar când te întrebi asta, apare o extra presiune pentru că <<trebuie să faci o figură bună>>. Când înțelegi însă că nu ești cu nimic mai diferit față de alții, te simți eliberat. Ne naștem toți la fel, indiferent de locul în care te naști. Ceea ce trebuie să faci este să nu lași diferențele să te definească, în fiecare zi trebuie să uzi <<sămânța>> și să-ți urmărești visurile”, a spus Mihaela.

Nu poți reuși însă decât dacă, pe acest drum al maturizării, ai un aliat foarte important – educația. “Poți și trebuie să mergi mai departe și să-ți îndeplinești visurile, dar pentru acest lucru trebuie să muncești. În România, educația este liberă și accesibilă doar în teorie. Dacă vrei să înveți, trebuie să investești. Însă doar prin educație, am ajuns să cunosc lumea”, a mai punctat Mihaela.

În final, a lansat o întrebare deschisă: “Dincolo de a fi om, ce ne face extraordinari? Să descoperim ce ne motivează, ce ne bucură, ce ne întristează. Ce ne face extraordinari? Ce facem dincolo de limitele noastre? Faceți ceva extra fiecare dintre voi? În momentul în care fiecare dintre noi suntem extraordinari, formăm o comunitate cât timp comunicăm unul cu celălalt”.

Leadership dincolo de tipare – Mihai Voicu, General Manager Bergenbier SA

S-a autocaracterizat simplu și la obiect: “cel mai mare dușman al tiparelor și regulilor”. Mihai Voicu a spart tiparele încă de când era copil, refuzând să urmeze cariera la care visau părinții lui pentru el. “Voiam să fiu polițist, apoi am visat să fiu fotbalist. Am ajuns în final să dau la Drept. Primul job a fost însă cel de agent de vânzări cosmetice, nu de avocat. Și i-am dezamăgit pe cei din jurul meu pentru că, nu e așa, <<ce o să spună lumea?!>>”, a dezvăluit Mihai. 

Și-a dorit acel job pentru că îi place să lucreze cu oamenii. Ei sunt și cei care l-au învățat pe parcursul carierei sale care sunt cele mai importante elemente pentru a conduce o organizație în direcția dorită. În primul rând, un manager trebuie să fie uman. “Am realizat că, de fapt, rolul meu nu este să livrez rezultate, ci să ajut oamenii din subordinea mea ca ei să ajute oamenii din subordinea lor să asigure rezultate. Noi, ca lideri, trebuie să asigurăm resurse pentru cei care lucrează în organizație să genereze rezultate. Pandemia a schimbat regulile jocului. Performanța companiei nu stă în control. Încrederea acordată oamenilor le dă acestora încredere să încerce și să facă cât mai puține greșeli. Dacă sunt ceea ce sunt astăzi sunt datorită oamenilor din jurul meu”, a afirmat Mihai.

O caracteristică definitorie a unui lider? “Este foarte important să fim umani, să fim empatici nu doar la business, pentru că, din experiența mea, oamenii reacționează la ceea ce li se întâmplă acasă. Mai mult decât să cunoaștem angajatul X, trebuie să înțelegem și partea de familie, cine e el ca om”, a răspuns executivul Bergenbier SA.

La final, Mihai Voicu i-a încurajat pe cei prezenți să fie umani, să fie empatici și să își cunoască organizația la nivel de oameni, nu prin directori.

Happily discontent – Corina Rîjniță, Senior Brand Manager Coca-Cola Germany, la INSPIRO 2022

Pentru Corina, “extraordinarul” este ceva ce a căutat toată viața, fără să creadă în existența unei definiții universal acceptate pentru acest cuvânt. A plecat de acasă cu două lucruri esențiale în bagajul personal: determinare și pasiune. “În facultate m-am înscris într-un ONG și am descoperit pasiunea pentru marketing. Primul job după facultate a fost chiar în acest domeniu și am avut noroc de oameni care mi-au fost alături și care m-au ajutat să cresc, să mă dezvolt”, a povestit Corina.

Pe parcursul carierei în marketing una din lecțiile importante pe care le-a învățat a fost să urmărească experiențe formatoare. “Câți dintre noi nu ne întrebăm <<puteam să fac mai bine acel lucru?>>. Sunt și oameni care se gândesc mai degrabă la viitor decât la trecut. Eu, gândindu-mă mult la viitor puneam obiectiv după obiectiv. Experiența însă contează mai mult decât să bifezi un obiectiv. Vă recomand să nu vedeți lucrurile în obiective, nici profesional, nici personal. În plus, obiectivele nu au inspirat niciodată pe nimeni, dar visurile da”, a subliniat Corina.

Mai mult, consideră că succesul poate fi găsit foarte ușor și în afara zonei de disconfort. “Pe mine mă ajută încrederea pe care mi-o oferă zona de confort, dar recunosc faptul că mă impulsionează mai mult disconfortul”.

Manifestul unui CEO atipic – Alexandra Rîștariu, Director General Mondelēz România

Și pentru Alexandra Rîștariu participarea la Inspiro a venit la pachet cu un exercițiu de sinceritate. “La început nu știam ce nu știam. La momentul respectiv eram concentrată pe a <<livra>>. Partea de introspecție a venit mai târziu. Orice lider cred că are nevoie să ia niște lecții de modestie. Să fii tu cu tine, să știi unde ești bun și unde ai nevoie de ajutor. Să accepți că nu livrezi singur. După primii doi ani, am ajuns la concluzia că pentru a merge mai departe trebuie să fiu sinceră cu mine. Eram foarte obosită și nu poți turna dintr-un pahar gol, nu ai de unde, nu ai resurse. Inovația, creativitatea nu se întâmplă într-o sală de conferințe. Se întâmplă la duș, pe o plajă, la o bere cu prietenii. Ca tu să dai echipei tale, trebuie să ai grijă de tine”, a spus Alexandra.

Pe de altă parte, este nevoie de reziliență în bagajul oricărui executiv pentru că businessul și cariera reprezintă o cursă lungă, nu un sprint. “Într-o corporație ne dorim mereu să ajungem mai departe, mai repede. Dar o carieră și un business nu sunt un sprint, nici măcar un maraton. Sunt o colecție de sprinturi”, a completat Alexandra.

Iar în această cursă profesională trebuie să ai grijă de echipa ta pentru a avea rezultate. “Pentru că nu livrezi singur. Dacă ești manager și nu angajezi oameni mai deștepți decât tine, faci ceva greșit”, a mai spus executivul.

Numbers that count – Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG

Lucrurile care îl motivează pe Andrei Popescu în viața privată îi dau putere când își construiește cariera: antrenamentul constant al minții și al corpului, focus pe parcurs mai mult decât pe destinație sau provocările constructive. Și toate se învârt în jurul cifrelor și al numerelor, doar că al celor care contează cu adevărat.

“Numerele ne dau disciplină în tot ceea ce facem. Numerele transformă imposibilul în posibil. Însă unele numere contează mai mult decât celelalte. Atuul meu a fost să înțeleg oamenii cu ajutorul datelor, astfel încât să dau greutate unei probleme, unui proiect bazat pe date”, a spus Andrei.

Exponent al noii generații de CEO, Andrei Popescu a ajuns manager la vârsta de doar 27 de ani. “La un moment dat căutam numere care să îmi valideze alte numere, tot de mine căutate. Și cu cât știi mai mult, înțelegi cât de puțin știi. Uitasem să fiu autentic, uitasem să fiu eu. Cred că eram aproape de burnout. Cu puțină terapie, mi-am dat seama că îmi trebuie niște liane pe care să le așez eu cum vreau”, a povestit Andrei, care a descoperit astfel numerele care contau cel mai mult pentru el – numărul orelor de somn, de sport și de calorii in&out.

În final, i-a invitat pe participanți să îi urmeze exemplul pentru că unele numere îi pot salva în perioade haotice. “Numerele care contează sunt cele care îți dau satisfacția în prezent”, a completat Andrei.

Growing with a purpose – Cornel Cărămizaru, Managing Director FrieslandCampina Iberia

”Pentru fiecare dintre noi, scopul este diferit. Pentru mine, a fi fericit, împlinit, pentru a face ceea ce îmi doresc, asta înseamnă scop. Și <<a crește>> este un obiectiv implacabil”, a punctat Cornel Cărămizaru pe scena Inspiro.

Executivul i-a îndemnat pe cei prezenți în sală să nu se uite la lucruri în termeni de reușită sau nereușită, ci mai degrabă în termeni de contribuție, un concept care este legat de creștere, de evoluție. “Gândiți-vă dacă prin ceea ce ați făcut ați contribuit cu ceva”.

În plus, Cornel i-a mai invitat pe participanți să se gândească dacă sunt eroii cuiva. “Toți suntem eroii cuiva, chiar dacă știm, chiar dacă nu știm. E o alegere cum jucăm rolul acesta pentru că vine cu responsabilități, dar vine și cu o contribuție, un potențial de creștere”.

Nu în cele din urmă oamenii ar trebui să își stabilească un obiectiv, ignorând lucrurile pe care le aud în jurul lor și care i-ar putea demotiva. “Restul vine în timp ce alergați după respectivul obiectiv. Întotdeauna mă voi duce unde va ajunge pucul, nu unde a fost pucul. Primordial este să fim autentici, însă uneori, poate, e mai ușor și mai convenabil să nu fim autentici. Nu mergeți în direcția aceasta”, a concluzionat Cornel.

Never stop doing good - Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova

Pentru prima dată speaker la un eveniment dedicat industriei de retail și FMCG, Marco Hößl a vorbit despre cum un CEO nu trebuie să se oprească din a face bine.

“Indiferent cât de sus ai ajuns, este important să nu îți pierzi umanitatea. În retail, am pornit de jos și știu că fiecare om din echipă este esențial. Cel mai important lucru este să facem bine. Businessul care face bine este cel mai bun business”, a afirmat Marco. 

Acesta consideră că focusul strict pe profit reprezintă o abordare greșită, care vine în detrimentul angajaților și partenerilor de business. “Începeți cu o întrebare simplă: ce impact are ceea ce fac eu asupra societății și ce fac eu să fie profitabil. Făcând bine azi, putem să avem grijă de mâine. Resurse avem cu toții, dar implicarea face diferența. Inspirația poate fi găsită în orice, chiar și unde te aștepți mai puțin. Uneori, oamenii resping ideile bune doar pentru că nu sunt ale lor. Iar acestea ar putea genera schimbare”, a mai spus executivul Kaufland.

La final, Marco i-a invitat pe participanți să reflecteze asupra a două întrebări: Ce fel de lume lăsăm moștenire copiilor noștri? Ce fel de copii lăsăm moștenire acestei lumi?

O poveste la 260 grade Celsius – Irina Stăncescu, Co-fondator&CEO Pain Plaisir

“Părinții mei mă vedeau avocat, economist, <<ceva serios>>. Așa că am ajuns să lucrez la Ministerul Finanțelor pentru că i-am lăsat pe ei să <<vadă>> unde m-aș potrivi mai bine. Însă eu îmi doream să fac altceva, ceva să nu simt că lucrez. Am ajuns la Paris și acolo mi-am reamintit de pasiunea de a face pâine”, a început povestea antreprenorială Irina Stăncescu.

Poate pentru unii “pâine” are valențe emoționale și trezește amintiri legate de copilărie. Sau, dimpotrivă, trezește partea practică din noi – “să punem o pâine pe masă”. Pentru Irina pâinea reunește toate zonele: nutrițională, emoțională, practică, dar mai ales, pleziristă.

Ne dorim foarte mult ca toată lumea să înțeleagă cât de importantă este pâinea în viețile noastre. Facem asta de nouă ani și nu mă văd făcând altceva. Chiar dacă ritmul poate părea haotic, muncim cu drag și nu ne oprim aici, vrem să deschidem magazine în tot Bucureștiul”, a spus Irina.

Care ar fi cel mai bun sfat pe care l-ar da altor antreprenori? “Să nu le fie frică! Dacă eu aș fi știut ce înseamnă să deschizi un business în sectorul alimentar din România, probabil nu aș fi făcut nimic. Deci sfatul meu acesta este: fără frică! Singurul drum este tot înainte!”, a încheiat Irina.

Making people blossom – Paul Nuber, Investitor, Autor, Lector & ex-CFO Nestlé Rusia și Eurasia

După o carieră de peste 30 de ani în FMCG, Paul Nuber a adus în lumină câteva din cele mai importante lecții învățate de-a lungul drumului profesional și modul în care a reușit să îi transforme pe oamenii din echipa sa în cea mai bună variantă a lor, atât la nivel profesional, cât și uman.

Ai nevoie de o echipă, ai nevoie să acorzi încredere oamenilor. Și, poate cel mai important, să te distrezi pe tot acest drum. Atunci când mă întâlneam cu polonezi sau cehi, doar ca să dau două exemple, ei urlau cât de mândri sunt de originea lor. Nu același lucru l-am observat la români, care păreau la început oarecum rușinați de faptul că vin din România. Ori percepția lor asupra originii lor nu avea nicio legătură cu realitatea. Am reușit să construim împreună lucruri fabuloase pentru compania din România și am făcut asta aducându-i pe oameni împreună pentru a obține acele lucruri”, a spus Paul.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content