
Daniel Munteanu, Euromarket: „Mai mult ca oricând e nevoie să fim prudenți și să calculăm de două ori fiecare investiție”
La doi ani de la lansarea unui concept premium de magazin și opt unități sub noul format, retailerul Euromarket a început să culeagă roadele. „Feedbackul clienților este extrem de bun, iar acest lucru ne dă încredere să mergem mai departe”, spune Daniel Munteanu, proprietarul rețelei. Astfel, în ciuda contextului instabil, Euromarket pune la bătaie pentru 2022 un buget de investiții de peste 3 milioane de euro pentru expansiune și modernizări.
„Să ții pasul cu retailerii moderni a devenit o necesitate în contextul actual al pieței, iar acest concept premium este răspunsul nostru. În plus, dincolo de această nevoie de diferențiere, este o modalitate prin care îi arătăm clientului nostru că ne pasă și încercăm să îi oferim o experiență de cumpărături cât mai plăcută”, spune Daniel Munteanu, antreprenorul vâlcean din spatele rețelei Euromarket.
Prima unitate sub noul concept a fost inaugurată la finalul anului 2019 și de atunci pe harta expansiunii Euromarket au apărut alte șapte magazine sub noul format. „La momentul acela vorbeam despre un pariu, însă era momentul să venim cu ceva nou. Feedbackul clienților este extrem de bun, iar acest lucru ne dă încredere să mergem mai departe. Drept urmare, în ultimii doi ani am investit în modernizarea rețelei și extinderea acestui format”, mai spune proprietarul Euromarket.
În prezent, rețeaua Euromarket numără 63 de magazine, dintre care 45 de supermarketuri alimentare, iar una dintre cele mai recente deschideri a fost în localitatea Costești, județul Vâlcea, unde retailerul a relocat un magazin mai vechi. „Magazinul funcționa de aproape 10 ani, astfel că era mai mult decât necesar să-i dăm o față nouă. Spațiul în care operam era însă mult mai mic, așa că am luat decizia să ridicăm magazinul de la zero. Și pentru că nu puteam risca să ne pierdem clienții, noul magazin funcționează în imediata apropiere a spațiului inițial”, spune antreprenorul.
O investiție de 500.000 de euro
Fără să luăm în calcul achiziția terenului, investiția în magazinul Euromarket din Costești s-a ridicat la aproximativ 500.000 de euro, în linie cu a celorlalte unități operate sub noul concept. „Spațiul modern, aerisit, care îmbină stilul industrial cu cel scandinav presupune o investiție mare, chiar dacă suprafața de vânzare este medie. În cazul de față, magazinul are 500 de metri pătrați, din care 50 de metri sunt spațiu de depozitare. Însă faptul că operăm în mediul rural nu ar trebui să reprezinte o piedică pentru a le oferi cumpărătorilor un mediu și o experiență de cumpărare cât mai plăcute. Așa că indiferent de zona în care mergem, investiția este similară”, precizează Daniel Munteanu.
Și dacă la nivel de layout, magazinul respectă întocmai conceptul, în materie de sortimentație, retailerul a ales să mizeze pe adaptarea la nevoile cumpărătorului. „Întotdeauna am lăsat mână liberă șefelor de magazin în alegerea sortimentației pentru că ele știu cel mai bine ce caută clienții fiecărui magazin și nu am făcut excepție nici de data aceasta. În acest magazin avem peste 9.000 de SKU-uri, din care circa 70% sunt produse alimentare. Acoperim foarte bine categoriile de produse proaspete și acest lucru se reflectă și în vânzări; mezelurile, lactatele conduc clasamentul”, spune antreprenorul.
Dincolo de deschiderea pe care o arată la nevoile clienților și flexibilitatea în listarea produselor noi, Euromarket mai are un alt atu în mânecă pe care mizează pentru diferențierea de competitori. „Ultimii doi ani au arătat o aplecare mai mare a consumatorilor către produsele locale și noi ne-am pliat perfect pe aceste nevoi. Este o strategie pe care am implementat-o deja de câțiva ani, însă anul trecut am ales să o exploatăm mai bine. Ca să vă dau doar câteva exemple, deși suntem competitori cu Diana, carnea proaspătă provine de la ei, pe zona de conserve de legume și fructe colaborăm foarte bine cu Annabella, iar pe categoria de pâine, deși noi avem brutărie, avem listate o mulțime de produse de la VelPitar. Avem o deschidere foarte mare față de tot ce înseamnă produs și furnizor local”, explică Daniel Munteanu.
Citește mai multe AICI.
Adaugă comentariu nou