FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cum schimbă pandemia de coronavirus comportamentul de consum

Cum schimbă pandemia de coronavirus comportamentul de consum

work from home

Măsurile de siguranță luate de întreg mediul de afaceri pe perioada pandemiei au dus la modificări semnificative în comportamentul oamenilor. Un studiu recent realizat de Unlock Research arată cum s-a realizat adaptarea la criza COVID-19 în România.

70% dintre cei chestionați recunosc că viața lor s-a schimbat complet sau parțial în ultima săptămână și doar 30% dintre ei declară că viața lor a rămas la fel. Aceștia sunt în special bărbați sau persoane cu educație medie ori scăzută.

În această perioadă, cea mai mare îngrijorare este legată de siguranța financiară. 46% dintre respondenți au pus situația materială pe primul loc în topul motivelor de îngrijorare, chiar înaintea sănătății pusă de doar 40% dintre cei chestionați pe primul loc în topul îngrijorărilor. Sănătatea mentală (28%), petrecerea timpului liber (21%) și menținerea relațiilor sociale (18%) se numără, de asemenea, printre preocupările celor care au fost fortați să schimbe modul de trai de la o zi la alta din cauza măsurilor de siguranță.

De altfel, când vine vorba de modul în care muncesc zilele acestea, studiul arată că doar 30% dintre respondenți lucrează de acasă. Însă, fie că lucrează de acasă ori nu, 89% susțin că modul de lucru s-a schimbat, iar la birou există măsuri noi de protecție.

Iar la muncă se limitează aproape toate interacțiunea din ultima săptămână. Analiza Unlock Research arată că 81% dintre respondenți au declarat că au ieșit mai rar din casă și asta doar pentru a merge la farmacie (41%), la supermarket (35%), la medic (29%), la bancă (28%), biserică (23%), parc (22%) ori vizite de familie (22%). Studiul arată că, în medie, toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită.

Priorități pe lista de consum

Când vine vorba de cumpărături, lista pentru supermarket a suferit modificări. Consumatorii au cumpărat mai mult decât de obicei produse dezinfectante (43%), produse pentru curățenie (28%), legume și fructe proaspete (24%), produse de îngrijire personală (21%) și conserve (20%). În plus, consumatorii aleg mai des magazinele virtuale decât pe cele fizice și plătesc mai des cu cardul pentru a evita folosirea banilor cash. Jumătate dintre respondenți sunt de părere că plata electronică este mult mai sigură decât cea cu tradițională.

Cum se va schimba calitatea interacțiunilor umane în perioada următoare este o altă întrebare la care răspund consumatorii chestionați de Unlock Research. Mai bine de jumătate dintre ei cred că se vor îmbunătății relațiile familiale, aproape 40% cred că va crește sentimentul de neîncredere în ceilalți și doar 1 din 3 oameni cred că această perioadă va duce la creșterea empatiei și că oamenii se vor ajuta mai mult unii pe alții.

Susținerea economiei locale

Cum impactul economic al acestei crize sanitare va fi major, sunt mulți consumatori care susțin că vor cumpăra mai multe produse locale, din România. Ba mai mult, 46% declară că vor sancționa mărcile care nu se comportă responsabil în această perioadă. De altfel, când vine vorba de cine ar trebui să ia măsuri, 71% consideră că brandurilor și companiilor mari le revine responsabilitatea de a susține la rândul lor economia și oamenii în această perioadă dificilă. Însă majoritatea (98%) crede că statul este responsabil cu luarea de măsuri pe perioada crizei sanitare.

Studiul Unlock Research în parteneriat cu Brain 4 Strategy a fost realizat pe un eșantion de 628 de persoane din orașele mari și mijlocii, în perioada 14 – 17 martie, dar și cu ajutorul a patru focus grupuri din București, Iași și Cluj din care au făcut parte femei și bărbați cu vârste între 25 și 45 de ani care lucrează de acasă în această perioadă.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content