
Cine, ce, de când și până când cumpără din online
20% dintre cumpărătorii din online sunt „novici” este concluzia unui studiu realizat de compania de cercetare Nielsen. Concret, datele arată că 2 din 10 cumpărători online din România au apelat la acest canal de vânzare doar fortați de împrejurările recente.
„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care COVID-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătății. Alături de ei, în rândul «novicilor» în online se află părinții cu copii sub doi ani. Recomandăm atenție sporită față de acești nou-veniți pentru că, dacă nu se vor simți repede confortabil și în siguranță în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, explică Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.
Dacă privim spre utilizatorii experimentați ai shoppingului online, datele studiului arată că 85% dintre aceștia au extins lista de cumpărături din online cu cel puțin încă o categorie.
„Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentați: cu cât plaja de interacțiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare și mai multe beneficii în acest mediu”, completează Vasi Dragomir.
O altă informație interesantă este legată de misiunile de cumpărare și intersecțiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coșul virtual. Moda și electronicele împărtășesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinței și cele pentru copii.
În privința vectorilor strict legați de COVID-19 care au accelerat e-commerce-ul, este vorba despre acei catalizatori care vin din necesitate și despre care nu putem spune că sunt suficienți pentru a susține adopția în online și în viitor. Acești catalizatori „de nevoi” sunt datorați restricțiilor de viață, de muncă și de cumpărături.
Măsurile de siguranță împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate și accesul limitat în magazinele fizice (28%).
Însă aceste circumstanțe se vor schimba iar producătorii și retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online, subliniază analiza Nielsen.
Potrivit acesteia, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta și menține magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci și de produse reprezintă un diferențiator pe termen lung pentru e-commerce și un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanții la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare și pentru 51% contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.
„Rapiditatea cu care producătorii și retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiții restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea și menținerea cumpărăturilor online și dincolo de pandemia de COVID-19”, concluzionează analiza Nielsen.
Nielsen Consumer Insights România a realizat studiul în mediul urban, pe un eșantion de 1.157 de adulți, persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani, care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni. În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamica și criteriile de achiziție care funcționează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor și aspecte care pot fi îmbunătățite pentru menținerea acestui momentum și creșterea loialității. Datele au fost colectate în luna octombrie, prin chestionare autoadministrate aplicate online.
Adaugă comentariu nou