Cel mai des utilizate aplicații de cumpărături ale hypermarketurilor
Aproape 36% dintre shopperii români merg la cumpărături în magazinele alimentare fizice de 2-3 ori pe săptămână, la fiecare vizită utilizând și aplicația instalată pe telefonul mobil asociată cu brandul de retail preferat, arată datele studiului Cum folosim aplicațiile decumpărături ale hypermarketurilor, realizat de MEDNET Research.
Toți participanții la acest studiu au declarat că știu de existența aplicațiilor pentru cumpărături lansate de rețelele de hyper și supermarketuri. Cele mai importante surse din care au aflat de acest instrument sunt magazinele (59,3%) și site-urile acestora (54,3%). În egală măsură, o sursă semnificativă de informare rămâne internetul (45,3%).
Mai mult, 81,2% dintre respondenți au declarat ca au instalat pe telefonul mobil o astfel de aplicație, doar 11,4% afirmând că au refuzat să facă acest lucru. În ceea ce privește notorietatea asistată versus utilizare, cea mai bună rată de conversie o deține aplicația Lidl (90,9%), urmată de Kaufland (77,4%) și Carrefour – Act for Good (66,6%). În schimb, cea mai mică rată de conversie este deținută de Metro (27,4%).
Clasamentul celor mai des utilizate aplicații rămâne neschimbat, discounterul Lidl ocupând prima poziție în topul preferințelor (38,3%), urmat de Kaufland (23,8%) și Carrefour – Act for Good (15,9%). Pe de altă parte, 96,8% dintre respondenți folosesc aplicația de fiecare dată când merg la cumpărături într-un magazine Kaufland, în timp ce procentul celor care utilizează aplicația doar când își aduc aminte este mai ridicat în cazul Auchan (17,7%) și Profi (17,4%).
Citiți și: Topul marilor rețele de retail: avans modest și profit în scădere în 2021
Luând în calcul segmentarea respondenților pe trei categorii – promotorii (cei care susțin activ brandul prin păstrarea fidelității și recomandarea sa prietenilor / apropiaților), pasivii (vulnerabili la ofertele competiției și pot oricând schimba marca în cazul apariției unor circumstanțe mai favorabile) și detractorii (consumatori nemulțumiți care pot dăuna brandului și limita creșterea afacerii prin recomandări negative) – 73,9% dintre promotori ar recomanda rudelor, prietenilor, colegilor aplicația Lidl, 70,3% au promovat aplicația Carrefour – Act for Good, în timp ce 71,6% aleg aplicația Auchan.
În ceea ce privește numărul aplicațiilor instalate pe telefonul mobil, 39,8% au 3-5 aplicații. Cel mai des utilizate aplicații de cumpărături de orice fel sunt Lidl (47,7%), Kaufland (34,2%) și eMAG (30,4%). La polul opus aplicația Mega Image este utilizată de doar 4%, mai arată datele MEDNET Research.
Studiul MEDNET Research a fost realizat pe bază de chestionar, derulat pe panelul propriu online - myopinion.ro, pe un eșantion de 1.000 respondenți, reprezentativ național pentru populația cu acces la Internet. Culegerea datelor a avut loc în luna iunie a acestui an, marja de eroare fiind de ±3%.