FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Ce măsuri de siguranță prevede codul de bune practici în logistică elaborat de italieni

Ce măsuri de siguranță prevede codul de bune practici în logistică elaborat de italieni

depozit alimente

Asociația profesională ECR Community, ce reunește manageri și experți în retail și FMCG, a publicat recent codul de bune pactici în logistică elaborat de operatorii italieni din acest sector, cu scopul de a reduce riscul răspândirii virusului COVID-19.

Măsurile de siguranță prevăzute în ghid vizează atât activitatea desfășurată în depozite, cât și în afara acestora, pe lanțul de distribuție. Se estimează că acestea ar putea reduce cu 15-20% productivitatea angajaților din logistică, însă companiile pot compensa prin creșterea numărului de ture de lucru în perioadele de vârf.

 

1) În ceea ce privește managementul depozitelor și al șoferilor de camioane, Ghidul de bune practici din logistică recomandă:

  • Separarea fermă a activităților ce implică contactul angajaților din depozit cu mediul extern (de ex. recepția mărfurilor) de activitățile desfășurate doar în interior (depozitare, picking și prelucrarea comenzii). De asemenea, trebuie evitat schimbul de personal între cele două tipuri de activități, cât și accesul în depozit al angajaților din birouri sau producție, și al oricărei persoane venite din exterior.
  • Angajații de la Recepție marfă și cei care încarcă mașinile, cât și șoferii trebuie să poarte măști și mănuși de protecție atunci când fac schimb de documente sau de bunuri cu alte persoane. De asemenea, aceștia trebuie să-și spele mâinile cu dezinfectant după fiecare contact cu o altă persoană.
  • Păstrarea distanței de un metru între persoana care înmânează documentele și cea care le primește.
  • Dacă există o sală de așteptare pentru șoferi, este recomandat ca aceștia să ocupe scaunele astfel încât să rămână un loc liber între două persoane.
  • Șoferii trebuie să poarte mască atunci când descarcă sau încarcă marfa. Dacă aceștia nu au mască, puneți-le la dispoziție măști sau refuzați livrarea. În mod ideal, companiile de logistică ar trebui să aibă cutii cu separatoare unde șoferii pot lăsa documentele de livrare a mărfurilor.
  • Verificarea temperaturii corpului cu termometre contactless pentru toți angajații, la momentul intrării în tură, cât și obligativitatea de a-și spăla mâinile cu apă caldă și săpun – acest lucru fiind valabil și la ieșirea din tură.
  • Evitarea schimbului de instrumente de lucru între oamenii din depozit. Înainte de a lua în primire vreun instrument de lucru și la momentul ieșirii din tură, angajații trebuie să dezinfecteze instrumentele.
  • Operatorii trebuie să evite derularea activităților care nu sunt neapărat necesare, precum verificarea inventarului, ședințele pentru verificarea statusului proiectelor aflate în derulare.
  • În măsura în care acest lucru este posibil, se recomandă igienizarea și dezinfectarea săptămânală a spațiilor de depozitare, a birourilor și a tuturor sălilor utilizate de oameni.

2) În ceea ce privește prevenția pe lanțul de aprovizionare, măsurile recomandate sunt:

  • Evitarea întâlnirilor față în față sau, dacă acest lucru nu este posibil, limitarea numărului de participanți. În întâlniri trebuie să se mențină distanța de un metru între participanți și, de asemenea, o distanță de un metru între scaun și masă.
  • Angajații care prezintă cel mai mic semn de gripă trebuie trimiși acasă. În cazul angajaților noi sau al muncitorilor temporari, trebuie făcută o verificare riguroasă a stării de sănătate anterior angajării și, de asemenea, trebuie să le cereți să semneze o declarație pe proprie răspundere că nu au intrat în contact, în ultimele 14 zile, cu persoane infectate cu COVID-19 sau cu risc de contaminare.
  • Închiderea cantinelor pentru angajați și desființarea automatelor de cafea. Acestea pot fi înlocuite cu plasarea de comenzi online de mâncare cu livrare la locul de muncă.
  • Introducerea mai multor intervale orare pentru începerea programului de lucru, astfel încât să se evite aglomerarea pe holuri sau în sălile de echipare.
  • Măsurile de precauție sugerate ar putea diminua productivitatea angajaților cu 15-20%. Însă companiile pot introduce mai multe ture sau pot bonusa suplimentar munca peste program pentru a face față perioadelor de vârf.
  • O mai bună comunicare și empatie cu angajații, astfel încât aceștia să se simtă înțeleși și protejați. De asemenea, este recomandată trimiterea de informații clare și exhaustive pe subiectul COVID-19 către angajați.
  • Creșterea volumului comenzilor pentru reaprovizionare, pe cât posibil. De exemplu, dacă dublați volumul comenzilor, frecvența livrărilor se reduce la jumătate și, în consecință, diminuați semnificativ riscul răspândirii coronavirusului.
  • Prioritizarea livrărilor către spitale sau către regiunile cele mai afectate de epidemia de coronavirus.
  • Comunicarea pro-activă și transparentă cu toți stakeholderii businessului. De exemplu, puteți share-ui cu asociațiile de retaileri măsurile luate pentru a diminua impactul crizei actuale asupra businesului.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content