FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Carrefour Oradea, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna iulie

Carrefour Oradea, cel mai ieftin magazin din vestul țării în luna iulie

cel mai ieftin magazin in luna iulie

Hypermarketul Carrefour Oradea a fost cea mai ieftină unitate comercială din vestul țării în luna iulie potrivit studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele comerciale din România. Astfel, valoarea coșului de cumpărături format din 5 produse de bază (făină, apă minerală, cafea, ciocolată și cașcaval) găsite în toate cele 13 hypermarketuri, supermarketuri, unități cash & carry și magazine online monitorizate în iulie a fost de 26,17 de lei, în unitatea Carrefour Oradea.

Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine sunt hypermarketul Cora Cluj-Napoca și magazinul cash&carry Metro Arad, unde valoarea coșului de cumpărături a fost de 20,61 lei, respectiv 21,12 de lei. La polul opus se află supermarketul MyAuchan Otopeni, unde coșul de cumpărături format din cele cinci produse găsite în toate unitățile monitorizate s-a ridicat la 32,55 de lei, ocupând astfel prima poziție în topul celor mai scumpe magazine din zona analizată.

În ceea ce privește magazinele online, cea mai ieftină unitate comercială în luna iulie a fost cora.ro, unde valoarea coșului de cumpărături alcătuit din cele  cinci produse disponibile și în magazinele fizice a fost 42,73 de lei (27,73 lei + 15 lei). Acesta a fost urmat în clasamentul unităților online de carrefour.ro, unde coșul de cumpărături s-a ridicat la 46,42 lei (26,42 lei + 20 de lei transportul) și mega-image.ro, unde valoarea coșului de cumpărături care a inclus cele cinci produse s-a ridicat la 51,11 lei (31,11 lei + 20 de lei transportul).

Dacă ne referim însă la disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (5 iulie n.r.), în magazinele Cora Cluj-Napoca, Kaufland Timișoara, Carrefour Oradea și Market Reșita au lipsit câte două produse din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai multe situații de out-of-stock au fost raportate în supermarketul MyAuchan Otopeni, unde opt din cele 20 de produse nu au fost disponibile la raft.

Cât despre magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul de hypermarketuri, în unitatea Carrefour Oradea au fost găsite 6 astfel de produse, în timp ce pe segmentul de supermarketuri, magazinul Profi Arad au avut trei produse cu cel mai mic preț.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 14-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare. În analiză sunt incluse 10 rețele de magazine și cele mai importante trei magazine online: carrefour.ro, coradrive.ro și mega-image.ro.

Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în trimestrul al treilea al analizei sunt monitorizate magazinele vestul țării.
Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în segmentul IKA, selctate din Top 3 Sku pe categoriile / segmentele vizate – clasament realizat de către compania de cercetare RetailZoom pe universul de magazine monitorizate în 2017. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecărei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content