FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Beneficiile digitalizării logisticii – indispensabile în actualul context al lanțurilor de aprovizionare

Beneficiile digitalizării logisticii – indispensabile în actualul context al lanțurilor de aprovizionare

Cumulul de factori care transferă un procent tot mai semnificativ din comerț în online înseamnă că, pentru a exploata la maximum oportunitățile, companiile au nevoie să-și regândească modelele de afacere și procesele în paradigma digitală și să solicite același lucru de la partenerii lor. Sectorul logisticii, cu o rezistență crescută la schimbare având în vedere complexitatea proceselor, se numără și printre cele în care digitalizarea poate aduce cele mai mari beneficii, ajutând comercianții să își maximizeze profiturile din vânzări online.

Comerțul online, accelerat semnificativ în ultimii ani, provoacă businessurile din retail să regândească strategia atât în online, cât și offline. Cele mai recente estimări ale GPeC plasează comerțul electronic din România la 9% - 12% din cifra de afaceri din retail, în continuă creștere de la an la an, cu un avans anual semnificativ (10%). Conform aceleiași surse, comercianții care reușesc să anticipeze cererea și să își asigure stocurile necesare la timp, evitând eventuale probleme de aprovizionare, vor fi cei care vor beneficia cel mai mult de creșterea continuă din comerțul electronic.

Digitalizarea reprezintă un avantaj competitiv pentru orice afacere, însă succesul unei implementări echilibrate a proceselor digitale este o condiție esențială, în special în domenii sensibile la perturbări, precum logistica și transporturile. Strategia Gebrüder Weiss, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de transport și logistică, are în vedere o execuție a transformării digitale care să le livreze clienților săi beneficiile în mod gradual, cu optimizări și echilibrări constante. Eficientizarea lanțurilor de aprovizionare prin crearea unui ecosistem digital flexibil, transparent pentru toate părțile implicate, oferă viteza de reacție necesară pentru ca businessurile partenere să fie competitive și să își fidelizeze clienții prin servicii rapide și comunicare excelentă.

Cel mai recent canal prin care Gebrüder Weiss pune în practică transparentizarea prin digitalizare este portalul myGW, o soluție integrată care le oferă clienților acces permanent la date, independent de programul managerilor de cont, pentru ca aceștia să beneficieze de vizibilitate în orice moment au nevoie. Contul de client integrează în prezent funcționalități precum un serviciu de trasabilitate și previzibilitate (ETA), un calculator de preț pentru o estimare rapidă și transparentă a costurilor sau posibilitatea de a rezerva transporturi și confirmări electronice de livrare (POD: proof of delivery). Retailerul este constant la curent cu momentul estimat al livrării mărfurilor și poate gestiona corect așteptările privind termenii de livrare pe întreg lanțul, până la clientul final. Totodată, cu informații în timp real, își poate adapta din mers strategia pentru a reduce fricțiunile provocate de eventuale întârzieri.

Dintre beneficiile imediate, se remarcă o eficiență crescută a comunicării și transferului de date și economii semnificative de timp și spațiu datorită documentelor electronice. În plus, digitizarea cantității uriașe de documente specifice domeniului logisticii salvează multiple resurse de mediu și financiare și garantează accesul facil, prin câteva clicuri din contul de client.

Automatizarea anumitor sarcini repetitive și standardizarea proceselor se traduce și printr-o reducere semnificativă a riscului de erori umane în procesele logistice. În cadrul lanțului de aprovizionare, procesele digitalizate ale Gebrüder Weiss ajută la organizarea și sincronizarea „verigilor” (de la producător la distribuitor, retailer și până la destinatarul final), dar și la creșterea preciziei.

Pe termen mediu și lung, digitalizarea lanțului logistic înseamnă o vizibilitate crescută și date precise, actuale, ale căror analize permit companiilor să răspundă mult mai prompt la cerințele în schimbare ale destinatarilor finali și la provocările de aprovizionare, printr-o eficientizare continuă și ușor de implementat a proceselor.
 

Articol susținut de Gebruder Weiss România. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content