FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Azolact, o afacere cu lactate de capră inspirată de experiența acumulată în Italia

Azolact, o afacere cu lactate de capră inspirată de experiența acumulată în Italia

Ionuț Popa, Pui de Drag

După ce a lucrat la o fermă din Italia, Ionuț Popa a descoperit că afacerile se pot face și altfel decât și-a imaginat el și, reîntors în România, a investit circa 30.000 de euro într-un business integrat. Pui de Drag este produsul final și brandul umbrelă sub care Azolact comercializează un portofoliu divers pe bază de lapte de capră, vânzările urmând să depășească până la finalul acestui an un milion de lei.

„Încă de când eram copil, aveam un spirit antreprenorial. Crescând la țară și neavând posibilități financiare, am avut mai multe mici «afaceri» pentru a-mi câștiga proprii bani. Din totdeauna am visat să am propria afacere care să-mi dea libertatea de a face lucrurile așa cum mi le imaginam. Ideea a apărut după ce am plecat să muncesc în Italia la vârsta de 18 ani și am descoperit că afacerile se pot face și altfel decât îmi imaginam până atunci. Am descoperit că pot învăța de la ei și pot crea și eu un business în România. Înainte de Pui de Drag mă ocupam de cultivarea terenurilor agricole pentru producția de cereale, iar înainte de cultivarea terenurilor, am fost angajat la o fermă din Italia”, a spus Ionuț Popa pentru Progresiv.

Motivul principal pentru a deschide un business a fost nevoia de „a face ceva important, de a crea lucruri frumoase și de a mulțumi oamenii” prin ceea ce face, a adăugat antreprenorul. „Un alt motiv a fost că îmi doream foarte mult să mă întorc acasă în România și să pun în practică tot ceea ce am văzut acolo, evident că nu puteam decât prin deschiderea unui business. La început, cea mai mare provocare a fost legată de mentalitatea oamenilor din jurul meu care păreau că încearcă să găsească orice motiv să-mi spună că nu se poate face nimic în România și că ar fi mai bine să renunț. O altă provocare a fost legată de partea financiară, pentru că am început de la zero și a fost foarte greu să găsesc resurse financiare pentru a începe”, a mai spus fondatorul Azolact.

Investiția inițială a fost de aproximativ 30.000 de euro, afacerea dezvoltându-se treptat în decurs de zece ani. Antreprenorul a început cu o suprafață de trei hectare de teren și câteva utilaje, iar în prezent Ionuț Popa lucrează 80 de hectare de teren și deține un efectiv de 200 de capre. Toate investițiile au fost susținute până în prezent din bani reinvestiți și credite bancare.

Ferma de capre din comuna Bălțați, județul Iași, a fost înființată în anul 2018, iar brandul Pui de Drag a apărut pe piață trei ani mai târziu. Dacă la început portofoliul de produse cuprindea caș, urdă, lapte, în prezent acesta cuprinde cremă de brânză simplă, cu verdeață, cu afine, telemea, caș, iaurt, chefir, brânză de burduf, cubulețe de brânză în ulei de măsline cu mirodenii, zer, urdă. Produsele sunt realizate în fermă, producătorul având și un centru de procesare pe care antreprenorul intenționează să îl dezvolte odată cu creșterea efectivului de capre.

Produsele, care au prețuri cuprinse între 6 lei și 225 de lei (5kg caș), sunt comercializate direct către consumatorul final, prin magazinul online, dar și către mai multe magazine partenere din țară. Din punct de vedere al vânzărilor, cea mai bună performanță o au anul acesta telemeaua, cașul, laptele și urda.

„Noi nu simțim o competiție în ceea ce ne privește strict legat de lactatele de capră deoarece ne orientăm mai mult către vânzarea directă către consumatorul final, iar produsele noastre sunt ușor diferite de cele care se găsesc la alți producători. Consider că un brand care aspiră să devină câștigător în această piață ar trebui să aibă câteva atribute esențiale. În primul rând, cred că ar trebui să aibă o identitate vizuală care să-l scoată în evidență și o poveste unică care să definească brandul, să aibă o echipă de oameni motivați, să ofere calitate și să inoveze constant și să se adapteze în funcție de preferințele clienților”, a explicat Ionuț Popa.

Un business de peste un milion de lei în acest an

Azolact a înregistrat de la începutul anului și până în prezent o creștere a vânzărilor de aproximativ 130%, iar la nivel de profitabilitate procentul este de circa 20%. Dacă în 2022 compania a raportat o cifră de afaceri de doar 362.000 lei, din cauza secetei, pentru anul acesta producătorul estimează afaceri de peste un milion de lei.

„Până în prezent, dacă vorbim de partea zootehnică și lactate, pentru noi este un business profitabil. Însă activitatea legată de culturile agricole nu ne-a adus satisfacții în ultimii ani din cauza secetei care este tot mai accentuată în zona noastră. Cu zootehnia și lactatele, am făcut profit încă de la început, însă la culturile agricole am avut și ani cu pierderi foarte mari, cum a fost și anul 2022. Avem în plan creșterea efectivului de capre și construirea unei fabrici de procesare a laptelui. În perioada următoare, vom depune un proiect și sperăm să reușim să construim cu ajutorul fondurilor europene”, a mai spus Ionuț Popa.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content