Avincis va investi 2,5 milioane lei în modernizarea cramei
Producătorul de vinuri Avincis va investi în acest an suma de 2,5 milioane de lei, obținută prin fonduri europene, în modernizarea cramei din zona Drăgășani, a declarat pentru Progresiv Andreea Micu, proprietarul companiei.
“Calitatea este principala noastră preocupare. Iar lucrul bine făcut se dezvoltă cu investiții constante. Prin urmare, anul acesta avem în derulare un proiect de modernizare a cramei cu fonduri europene, a cărui valoare este de 2,5 milioane lei”, a spus Andreea Micu.
Primele șase luni din acest an au adus o creștere valorică a vânzărilor cu 29%, respectiv 11% din punctul de vedere al volumelor, față de aceeași perioadă a anului trecut. “În HoReCa, anul 2022 a început timid din două motive: creșterea prețurilor la vin și stocurile ridicate rămase din anii trecuți. Ulterior, în urma eliminării restricțiilor impuse restaurantelor, dar și a celor privind organizarea evenimentelor cu număr mare de participanți (nunți, botezuri), vânzările au crescut. Trendul ascendent a fost păstrat și în retailul modern, unde vânzările au crescut comparativ cu anul trecut”, a detaliat proprietarul companiei.
Citiți și: 2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
Principala provocare din acest an este legată de schimbarea comportamentului de consum, mai ales în ceea ce îi privește pe clienții finali, ca o urmare a creșterii prețurilor, a efectelor pandemiei, dar și a războiului din Ucraina. “În primul rând, clienții acordă o atenție mai sporită raportului calitate-preț al produselor datorită contextului, dar și datorită cunoștințelor enologice pe care le-au dobândit în ultimii ani. Noul client este interesat să deguste noutățile și să le dezbată cu prietenii. O altă schimbare care a fost spre avantajul nostru, al cramelor românești, a fost interesul crescut față de brandurile autohtone, atât când vine vorba despre enoturism, cât și despre vinurile locale. În acest an ne-am bucurat de numeroși turiști pe domeniul Vila Dobrușa, care au vizitat direct zona și au aflat mai multe despre modul în care producem vinul. Noi privim turismul enologic ca pe o oportunitate de vânzare directă, dar și de prezentare nemijlocită a poveștii noastre de familie, care îmbină tradiția cu modernitatea”, a adăugat Andreea Micu.
În ceea ce privește evoluția la export, compania nu a experimentat creșteri pe această zonă de business pe fondul contextului internațional. În prezent, exporturile Avincis reprezintă 5% din business, principalele piețe pe care se concentrează producătorul fiind Japonia, Belgia, SUA, Germania și Polonia.