FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Andreea Petrișor, foodpanda: „Din punct de vedere strategic, retailul alimentar este o direcție extrem de importantă pentru noi”

Andreea Petrișor, foodpanda: „Din punct de vedere strategic, retailul alimentar este o direcție extrem de importantă pentru noi”

Andreea Petrișor, Managing Director foodpanda România

După un an și jumătate în care a turat motoarele pentru a înrola peste 6.500 de comercianți, foodpanda se concentrează pe îmbunătățirea serviciilor de livrare rapidă și dezvoltarea verticalelor de business, focusul fiind atât pe parteneriatele cu retailerii, cât și extinderea propriilor locații pandamart. Despre cum crește industria de food delivery și ce rol joacă parteneriatele cu lanțurile de retail alimentar a povestit Andreea Petrișor, Managing Director foodpanda România. 

Cum a fost, până acum, 2021 pentru foodpanda și cum credeți că veți termina anul?
A fost un an provocator, industria de delivery este pe o pantă de creștere exponențială de ceva timp, inclusiv 2019, când încă nu vorbeam de pandemie, a fost un an de creștere. Avem o creștere de 300% a numărului de parteneri listați. Dacă în 2019 aveam 2.000 de comercianți listați, numărul acestora este acum de 8.500. Este normal să crească, am pornit de la o bază destul de mică și odată cu pandemia, piața s-a maturizat. În 2021 am continuat acest trend, clar nu a mai fost aceeași pantă ca la începutul pandemiei și este absolut normal. Lucrurile au început să se normalizeze, dar în continuare este o perioadă agitată și plină de provocări, cu extinderi, orașe care se maturizează, creșteri inclusiv în orașe mai mici. Am încheiat parteneriate cu jucători mari din retailul alimentar și am dezvoltat propriile noastre locații pandamart. Pe partea de cifre pot spune că terminăm anul în creștere. În ultima perioadă, am intrat în 20 de orașe noi și am ajuns să fim prezenți în 40. Practic, în pandemie, ne-am dublat numărul orașelor în care activăm.

Cum a venit extinderea către retailul alimentar și cât de important este acest segment?
Am început să listăm retaileri fix în pandemie, în 2020, acela a fost cumva punctul de pornire. Oricum aveam în plan să ne extindem și în afara zonei de HoReCa și să mergem în direcția grupului de quick-commerce. Am început să încheiem parteneriate în afara celor cu restaurantele, iar pentru noi zona de retail alimentar a fost prima pe care am targetat-o deoarece este o proximitate foarte mare în cererea clienților pentru astfel de produse și comenzile de la restaurante. Am început parteneriate cu cora, Kaufland, Auchan, Penny - cel mai recent partener -, dar ne-am extins și în alte zone, mai de nișă, cum sunt magazinele specializate de băuturi alcoolice, florării, farmacii, mâncare pentru animale. În momentul de față, cea mai mare pondere din totalul partenerilor listați sunt restaurantele, dar avem peste 1.500 de retaileri din totalul de mai bine de 8.500, iar ca pondere în totalul comenzilor retailul reprezintă peste 5% pentru că este o industrie care abia acum începe să se dezvolte și durează până se activează. Ponderea depinde și de maturitatea orașelor. De exemplu, în Cluj comenzile din retailul alimentar reprezintă 16%, însă sunt orașe mai mici, deschise recent, precum Giurgiu sau Tulcea, și atunci durează până ajung la același nivel de creștere. Comenzile din retail, pe care noi le numim verticale, au o pondere mai mică, dar un ritm de creștere accelerat.

Ce alte orașe înregistrează creșteri mari în livrarea produselor din retail?
Pe lângă Cluj, sunt orașe mari care sunt deja familiare cu ideea de livrare, precum București, Brașov, Constanța, Iași, dar sunt și orașe care vin puternic din spate și se dezvoltă, cum sunt Băcau, Oradea, Târgu Mureș, unde ritmul de creștere este mai accelerat decât al orașelor dezvoltate. Cu cât un oraș este mai dezvoltat, clienții sunt mai obișnuiți să comande online și atunci cresc și verticalele.

Care sunt planurile foodpanda în ceea ce privește aceste verticale de business? Rămâne retailul alimentar o prioritate?
Absolut. Din punct de vedere strategic este o direcție extrem de importantă pentru noi, mai ales că vedem comportamentul clientului mergând în această direcție și dorindu-și să comande online tot mai multe lucruri dintr-un supermarket. Pe lângă parteneriatele mari pe care le-am menționat mai devreme și cele de nișă, ce am făcut suplimentar a fost deschiderea pandamart. Este practic un supermarket intern, un depozit din care doar livrăm, nu este deschis pentru clienți. Acolo avem control end-to-end din momentul în care se plasează o comandă până când este livrată, iar această zonă vine complementar față de parteneriatele mari, se mulează pe ideea de a livra clientului nevoile imediate. Iar acest lucru se observă în modul în care variază coșul pandamart față de cel al partenerilor mari. Ce este important pentru foodpanda acum este să creștem numărul partenerilor listați, nu doar din zona de retail alimentar, ci și din alte nișe de retail, dar și să consolidăm serviciul oferit momentan. Nu avem un număr de parteneri targetat pe care vrem să îi aducem, oricum a fost un efort foarte mare să înrolăm atâtea companii în mai puțin de un an.

Citește interviul integral aici.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content