FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Andreea Budău, managerul pentru care schimbarea a devenit constantă

Andreea Budău, managerul pentru care schimbarea a devenit constantă

Andreea Budău

În cariera Andreei Budău, Shopper Marketing&Sales Analysis Manager în cadrul Jacobs Douwe Egberts România, liderul pieței locale de cafea, singura constantă a fost schimbarea. Parcursul său profesional a cunoscut diverse provocări și reinventări, ceea ce a transformat-o în managerul experimentat de azi.

După ce a absolvit facultatea, Andreea Budău a activat 10 ani în zona de Supply Chain, în industria textilă. Foarte dezvoltată în România la acea vreme, această industrie era extrem de ofertantă din punctul de vedere al produselor, fiind cumva în zona glamour, „în condițiile în care lucram cu branduri vestimentare de renume care nu erau prezente în retailul românesc, iar a te ocupa în mod direct de dezvoltarea colecțiilor unor branduri scandinave de nișă era, probabil, visul oricărei femei”, își amintește Andreea.

Experiența limitată pe care o avea la acea vreme și dorința de a crește și de a se dezvolta au condus-o către o companie antreprenorială locală, care i-a oferit flexibilitate, putere de decizie, dar a expus-o și unor provocări în ceea ce privește limitarea resurselor și vulnerabilitatea financiară din perioada crizei economice din 2008-2009. În același timp, ea și-a continuat studiile cu un program MBA. „În 2009 am reînceput cumva de la zero, angajându-mă într-o agenție care furniza date de piață pentru industria FMCG, un domeniu în care nu aveam experiență”, descrie Andreea Budău debutul său în industria bunurilor de larg consum.

Un pas foarte important a fost decizia de a intra într-o corporație, ocazie cu care a explorat multe arii de activitate și a abordat diverse proiecte și roluri: a început în Consumer Insights, a continuat în Brand Management și, ulterior, în Vânzări, unde activează acum pe poziția de Shopper Marketing&Sales Analysis Manager. „Faptul că am fost deschisă la oportunități, pregătită să încerc și să aleg experiențe critice în carieră (de exemplu actualul rol în departamentul Vânzări) mi-au accelerat dezvoltarea și au contat mult în parcursul meu profesional”, declară managerul.

Solidaritatea este emblema echipei sale

Ea detaliază că Shopper Marketing-ul nu ar trebui înțeles doar prin prisma activărilor în marile lanțuri de retail, acesta este responsabil de întreaga strategie la punctul de vânzare: activări de shopper sau consumator, strategie promo, distribuție, vizibilitate. Analiza de vânzări  asigură susținerea acestor activități, dar și evaluarea lor cu ajutorul unui set complet de rapoarte. În acest context, departamentele pe care Andreea Budău le conduce au un grad major de implicare în toate procesele comerciale ale companiei, procesele de planificare lunară și anuală, discutarea calendarului de activități.

„Rolul actual este pentru mine primul pas în departamentul de Vânzări. Îmi plac dinamismul, modul în care pot influența lucrurile. Simt cu adevărat că pot face diferența. Departamentul pe care îl conduc se ocupă de tot businessul Jacobs Douwe Egberts, integrând toate segmentele categoriei de cafea”, detaliază Andreea Budău. Ea activează în JDE încă de la început, din 2015, odată cu formarea companiei prin fuziunea businessurilor de cafea ale Mondelēz și DE Master Blenders. Istoria celor două companii a început acum multă vreme, cu sute de ani în urmă. Brandul Douwe Egberts a luat naștere în Olanda, în 1753, fiind inițial o băcănie, businessul devenind apoi unul specializat în ceai și cafea.

O zi de lucru începe, de obicei, în jur de ora 8.00, deoarece Andreea încearcă să evite aglomerația din trafic venind mai devreme la birou, și în plus ea funcționează mereu mai eficient dimineața. Sunt zile cu o agendă aglomerată de întâlniri sau zile fără ședințe.

În ceea ce privește oamenii pe care îi dorește în echipa ei, managerul menționează că și-a dorit întotdeauna o echipă diversă, pentru ea fiind foarte important să înteleagă capabilitățile pentru a aloca cel mai potrivit rol fiecărui membru al acesteia. Cea mai importantă este agilitatea, rapiditatea de a învăța, care acționează ca un catalizator de creștere, fiind totodată și principalul motor de dezvoltare în carieră. Apoi urmează spiritul antreprenorial, capacitatea analitică, creativitatea.

„În JDE punem pasiune în fiecare lucru pe care îl facem, iar pasiunea pentru brandurile pe care le avem ne calăuzește la fiecare pas. Dezvoltarea asociaților JDE este prioritară pentru noi și dorim să ne asigurăm că fiecare zi petrecută în JDE este o ocazie de a învăța și de a crește pentru toți membrii echipei”, susține managerul. În aceeași direcție, ea menționează și programul de traineeship Jacobs, prin care se oferă candidaților posibilitatea de a câștiga experiență „on the job”, activând în cele mai importante departamente ale organizației.

Cât despre stilul său de management, este unul mai degrabă democratic, de cele mai multe ori consultativ, încurajând feedbackurile și expunerea deschisă a ideilor. Andreea Budău este convinsă că este esențial să explici fiecărui membru al echipei scopul job-ului său și impactul pe care îl are în organizație.

„Fiecare dintre noi are posibilitatea de a influența lumea cafelei prin acțiunile pe care le întreprinde. Contează mult atmosfera în echipă, proactivitatea, dar și deschiderea pe care o manifestăm în relațiile cu ceilalți. Știm că suntem mult mai puternici împreună, solidaritatea este emblema echipei noastre. Nu în ultimul rând, e foarte important să celebrăm în cadrul echipei victoriile pe care le avem. Ne descriem deseori ca o echipă #MadeToStandOut”, explică managerul. Ea se consideră norocoasă să aibă o echipă care vine cu toate aceste calități și a cărei caracteristică generală este responsabilitatea cu care tratează și finalizează fiecare proiect.

Disciplina personală este indispensabilă

Fiecare promovare i-a adus Andreei responsabilități noi, diferite. Toate au constituit ocazii de a-și continua dezvoltarea, de a-și testa flexibilitatea și adaptabilitatea, de a colabora cu colegi noi. A fost vorba de mai multă muncă și de diverse provocări.

„De exemplu, începuturile mele pe poziția de Brand Manager. Principiile de business, partea de analiză și de research îmi erau foarte clare, dar munca de zi cu zi era atât de solicitantă, încât mi-a luat o vreme să înțeleg cu cât de multe agenții colaborăm, ce face fiecare dintre ele, care este succesiunea proceselor și fluxul de comunicare între acestea”, rememorează Andreea.

Toate acestea au fost experiențe care au format-o, pentru care este recunoscătoare și care au adus-o în locul în care se află acum. Pe termen lung, ea se vede tot în mediul corporatist – întrucât consideră că i se potrivește foarte mult – mai sus în ierarhie, însă la fel de dinamică, dedicată, dornică să învețe, dar și să aducă un plus de valoare companiei.

Fiecare om cu care a colaborat de-a lungul timpului a inspirat-o și de la fiecare a avut de învățat câte ceva, fie că au fost colegi, furnizori sau parteneri de afaceri. A avut ocazia de a se expune unui mediu de lucru divers, de multe ori multi-cultural, iar lucrurile pe care le-a apreciat cel mai mult la oamenii cu care a colaborat au fost deschiderea, abilitățile de comunicare și creativitatea.

După 9 ani, Andreea Budău a rămas fidelă industriei bunurilor de larg consum, iar motivul este simplu – dinamismul. Este cea mai importantă caracteristică a industriei de FMCG, care se reflectă în inovația de produs, comunicare, execuții în magazine, evoluția canalelor de retail.

Ea recunoaște că buna organizare și disciplina personală sunt indispensabile, iar în ultimii ani a devenit mult mai disciplinată și a adoptat un program de lucru foarte strict, ceea ce îi permite să aibă timp după birou pentru pasiunile sale.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content