FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Ana Dumitrache, managerul cu o carieră ghidată de corectitudine

Ana Dumitrache, managerul cu o carieră ghidată de corectitudine

Ana Dumitrache CEO CTP România

Ana Dumitrache și-a început cariera ca jurnalist, dar în momentul în care mediul nu a mai rezonat cu valorile sale, a făcut trecerea către sistemul bancar, un domeniu în care corectitudinea dă tonul la fiecare pas. În 2016 s-a alăturat echipei CTP România, unde zi de zi demonstrează că a te ține pe o cale corectă poate fi cheia spre succes. De altfel, Ana se descrie drept managerul care „face”, lucru care i-a permis să își construiască o echipă formată pe modelul „liderului angajat”.

Înainte să ajungă la conducerea celui mai mare proprietar, dezvoltator și administrator de proprietăți imobiliare logistice și industriale din Europa Continentală în funcție de suprafața închiriabilă brută, Ana Dumitrache a profesat ca jurnalist. A lucrat pentru două televiziuni și îi plăcea în mod particular redacția de știri. „M-am îndrăgostit teribil de televiziune în perioada în care am fost studentă la jurnalism. Viziunea mea era apreciată, așa că făceam de toate, de la redactare la montaj, producție. Am vrut să fiu jurnalist de investigație și să mă duc în teatru de război să fac transmisiuni în direct”, își amintește Ana Dumitrache, Country Head CTP România.

Deși a crezut că va face televiziune toată viața, spune că această meserie ar fi presupus să facă foarte multe compromisuri pe care nu le-a găsit necesare. Pentru Ana, corectitudinea dictează acțiunile sale atât în business, cât și în viața personală.

„S-a dovedit că pot să-mi urmez calea proprie și fără compromisuri. Și mă refer la compromisuri în ceea ce privește valorile principale. Dacă m-a ghidat ceva în carieră și în viață, sunt anumite valori de la care nu mă abat. Sigur că valorile sunt o chestie relativă, tu le vezi din perspectiva proprie, dar este important ca atunci când te uiți în oglindă să zici «da, sunt în regulă cu mine, nu m-am abătut de la calea mea». Valorile mele sunt foarte importante și le păstrez și în zona de business. Chiar dacă la un moment dat nu mă avantajează situația, eu încerc să fiu corectă. Și din nou, e o chestie relativă, cei din afară pot să nu te vadă corect. Dar câtă vreme tu ești în regulă și îți iei deciziile în acest fel, ajută”, subliniază Ana.

Parcursul profesional al Anei Dumitrache s-a mutat de la televiziune în sistemul bancar. Pentru început, s-a ocupat de zona de comunicare și PR, dar dorința Anei de a învăța cât mai mult și de a-și extinde competențele a făcut ca într-un singur an să cunoască informațiile bancare pe picior de egalitate cu un bancher.

„Poți să înveți absolut orice cât timp îți dorești acest lucru și te înconjori de oameni inteligenți. Iar mie îmi place să mă înconjor de astfel de persoane, îmi place compania lor și îmi place să am o contrapartidă care să fie, dacă se poate, mai inteligentă decât mine. Asta pentru că un om inteligent întotdeauna te vede când strălucești într-o anumită direcție și încearcă să te facă să îți depășești limitele”, spune Ana Dumitrache. În cele aproape două decenii în care a activat în industria bancară, Ana s-a specializat în real estate, așa că, în momentul în care a apărut oportunitatea numită CTP, pasul a fost unul firesc.

„Nu am fost niciodată un bancher care să stea în birou și să nu fie interesat de ce se întâmplă pe teren. Eu mergeam cu clienții pe șantier, eram interesată de detalii, ne uitam împreună pe cifre, pe profitabilități. Am fost mereu interesată de real estate. Drept urmare, când am primit oferta CTP, schimbarea a fost relativ simplă, o trecere foarte puțin riscantă pentru mine”, povestește Ana.

Astăzi se află la conducerea singurului dezvoltator din regiune cu întregul său portofoliu certificat BREEAM și cu operațiuni neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon din 2021, dezvoltator care deține o suprafață totală de peste 2,3 milioane de metri pătrați de depozite de clasa A în 15 orașe din România.

Echipă formată pe modelul „liderului angajat”

În relația cu echipa, Ana mizează pe puterea exemplului. Ea este liderul care „face” și consideră că acesta este cel mai bun model de management, chiar dacă uneori poate fi confundat cu micro-management.

„Am avut norocul la CTP să formăm, împreună cu alți manageri din echipă, un mod de lucru care se pliază pe modelul «liderului angajat», cel care se implică, care face. Sigur că sunt unii oameni care ne reproșează micro-managementul din această cauză. Așadar, acest tip de leadership nu funcționează pentru oricine. Dar, dintr-o perspectivă, micro-managementul nu este ceva rău. Este exact genul de leadership în care faci tu însuți. Le arăți oamenilor că ești implicat și nu stai undeva închis într-un turn de unde îi întrebi din când în când cum stau cu proiectele. Cu siguranță sunt foarte multe tipuri de management și sunt foarte multe moduri în care poți să te poziționezi ca lider. Eu sunt cu certitudine liderul care face și care se oferă drept exemplu”, susține executivul CTP. Ana Dumitrache este genul de lider care încearcă să îi motiveze pe oamenii cu care lucrează, dar, totodată, este atentă la oamenii pe care îi aduce alături de ea. 

„Dacă trebuie să recrutez un om, este foarte important să fie inteligent. Este o precondiție, mai mult decât studiile, mai mult decât orice altceva. Apoi contează foarte mult caracterul pentru că pe acesta nu ai cum să îl schimbi. Tehnica, în schimb, se învață oriunde. Și mai țin cont de un detaliu: să fie la fel de implicat ca mine”, declară Ana. Spune că, din punctul său de vedere, work-life balance nu există în mod real, din contră, acest concept devine o sursă permanentă de stres.

„Munca face parte din viață. Ține de tine să îți placă, să o integrezi în viața ta. Dacă nu faci asta și dacă vei căuta mereu balanța și pui antagonismul acesta în viața ta, consider că este cea mai mare sursă de stres și de burnout. Ajungi să fii frustrat pentru că stai prea mult la serviciu sau să fii frustrat că nu avansezi la serviciu pentru că dedici timp familiei. Totul vine în valuri și totul este o negociere”, spune Ana.

Totodată, executivul CTP România consideră că oamenii nu trebuie încurajați să greșească pentru că, în business, acest lucru costă mulți bani. Dar, când acest lucru se întâmplă, este acolo să îi ajute să repare. „Cu certitudine prefer ca un om care a greșit să vină să spună «da, aceasta este greșeala pe care am făcut-o, o recunosc, am nevoie de ajutorul tău să găsim o soluție», iar eu sunt aici să îl ajut să reparăm ce a fost stricat. În CTP România, aceasta este atitudinea corectă și principiul nostru de funcționare. Iar problema creată sau problemele pe care le avem sunt ale noastre, ale tuturor. Trebuie să știi să îți creezi o punte de comunicare”, explică Ana Dumitrache.

Un lider în pas cu vremurile

„Trăim într-o perioadă în care lumea se confruntă cu o incertitudine constantă, cu șocuri precum inflația, războiul din Ucraina, întreruperile din lanțul de aprovizionare, pandemia și multe alte forțe care se amplifică reciproc. Cum pot liderii să navigheze prin această volatilitate și care este avantajul competitiv necesar pentru a ieși învingători? După părerea specialiștilor McKinsey&Co, cea mai mare companie de consultanță din lume, atunci când domnește incertitudinea, cei mai buni lideri joacă atât în apărare, cât și în atac. Consultanții McKinsey i-au dat și un nume – leadership ambidextru. Acești lideri sunt conservatori în ceea ce privește gestionarea dezavantajelor, dar îndrăzneți și agresivi în ceea ce privește profiturile”, spune Ana Dumitrache. Asta pentru că oportunitățile există oriunde, trebuie doar să fii suficient de deschis încât să încerci. Așa se explică și faptul că unul dintre lucrurile care îi plac foarte mult Anei este să încerce să-i facă pe oamenii din echipă să-și depășească limitele. „Avem tendința să stăm în zona de confort, ne punem singuri limite în situații pe care nu credem că putem să le ducem, lucruri pe care considerăm că nu putem să le facem. Avem diverse moduri de a ne pune limite. Și cred că unul dintre motivele pentru care sunt aici este tocmai ca să scot oamenii din aceste limite. Pentru mine este foarte, foarte important. Și dacă am reușit să o fac, satisfacția e mult mai mare decât să livrez 160.000 de metri pătrați într-o clădire”, explică Ana. Iar dacă ar fi să ofere un sfat tinerilor aflați acum la început de drum, Ana le transmite simplu: să nu rateze oportunitățile.

„Poate că ar trebui să se lase puțin duși de val, de ce li se întâmplă. Și să fie mult mai atenți la oportunități. Dacă li s-a oferit un job, chiar dacă asta înseamnă să lipsească de la școală, poate că aceasta este oportunitatea lor”, spune Ana Dumitrache.

Când vine vorba despre timpul liber, sportul și călătoriile sunt clar pe listă. „Îmi place să fac sport, să alerg, îmi place să mă cațăr, îmi place foarte mult să înot, îmi place apa. Dincolo de activitățile fizice, citesc foarte mult și în valuri aș spune. Acum, de exemplu, citesc istorie. Mă interesează domeniul de real estate și citesc mult și din această categorie, este o pasiune pentru mine, dar citesc și chestii care nu sunt neapărat legate de munca mea de zi cu zi”, povestește executivul CTP.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content