FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Alexandra Rîștariu, Mondelēz: „Vedem o revenire accentuată la nivel de business în 2021”

Alexandra Rîștariu, Mondelēz: „Vedem o revenire accentuată la nivel de business în 2021”

Trenduri și comportamente diferite, revenire în consum, acțiuni mai eficiente. Acestea sunt doar câteva dintre cuvintele folosite de Alexandra Rîștariu, Director General Mondelēz România, când vorbește despre business și categoria de snackuri în 2021. Astfel, după un prim semestru cu rezultate foarte puternice, aceasta spune că este încrezătoare în ceea ce privește acest an, iar oportunitățile de creștere vin atât din inovații, cât și din acordarea unei atenții mai mari categoriei de biscuiți. 

Cele mai recente date financiare indică o cifră de afaceri de 570 mil. lei pentru 2018. Ce s-a întâmplat cu businessul Mondelēz în ultimii ani?

Vorbim despre doi ani atipici, ambii destul de solizi din punct de vedere financiar, dar cu driveri de creștere foarte diferiți și care au necesitat din partea noastră o atenție continuă. Dacă ne referim la anul 2020, am început în forță, cu planuri ambițioase. Însă, la momentul lockdownului, a trebuit să regândim toată strategia de business pentru că trendurile de consumator și reacțiile retailerilor nu erau deloc predictibile. Singurul lucru care s-a confirmat a fost că, în condiții de criză, consumatorii se întorc spre ce le este familiar, caută confortul. Acest lucru s-a văzut foarte frumos în rezultatele noastre, pentru că am câștigat cotă de piață cu ciocolata Milka. Pe biscuiți, unde ne așteptam să vedem un trend ascendent, consumatorii au ales cu precădere biscuiți simpli și biscuiți din zona „value for money”. Pentru ambele categorii am reușit să încheiem anul 2020 pe plus, vorbim despre un avans single digit.

Cum se prefigurează 2021 pentru businessul local? La nivel global, Mondelēz este din nou pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru trimestrul al doilea.

Vedem o revenire accentuată. Primele șase luni sunt foarte puternice din punct de vedere business pe ambele categorii și ceea ce este interesant este faptul că avem din nou în față trenduri și comportamente diferite. Segmentul biscuiților a explodat în vânzări, creștem foarte frumos în cotă de piață și vedem o întoarcere la 180 de grade. Dacă anul trecut nu puteam indica cu precizie un anumit trend, acum consumul se îndreaptă cu precădere spre sortimentele mai sofisticate, din zona de răsfăț, în timp ce pe ciocolată consumul este distribuit pe toate segmentele, astfel că vorbim despre un avans mai lin, prin comparație cu anul trecut. Pralinele și batoanele de ciocolată și-au revenit și au creștere de două cifre, iar tabletele, fiind pe o bază foarte mare din perioada anterioară, par să fie ceva mai stabile. Însă și ele continuă trendul de creștere început în anul 2020.

Un studiu Mondelēz indică faptul că 9 din 10 adulți au consumat mai multe gustări de la declanșarea pandemiei. Cum arată situația pe piața locală și în ce măsură se va păstra acest trend?

Anul trecut consumul de snackuri a fost mai accentuat față de ceea ce vedem acum sau, mai corect spus, consumul ia alte forme. Mondelēz se concentrează foarte mult pe controlul porțiilor pentru a oferi consumatorului posibilitatea de a-și alege cât, ce și în ce momente consumă. Astfel, marea majoritate a portofoliului nostru este ambalat și individual sau, în cazul tabletelor, produsul se poate porționa foarte ușor. Anul trecut am văzut un consum crescut acasă, care s-a translatat în cumpărarea de pachete poate ceva mai mari și s-a mers foarte mult pe consumul de snacking de impuls. Acum vedem o revenire la produsele împachetate individual, dar, în esență, trendul este același. Noi ne așteptăm ca pentru anii viitori consumul de snackuri să se dezvolte și să ia forme noi.

La nivel internațional, Mondelēz a anunțat că vrea să restrângă portofoliul de snackuri, ca urmare a orientării consumatorilor către produse mai complexe, care ar putea înlocui o masă. Vom vedea schimbări și pe plan local?

Portofoliul nostru este în continuă schimbare și un exemplu la tema pe care o menționezi este Belvita, brand pentru care de la un an la altul venim cu produse noi, tot mai diverse. Tot aici aș putem vorbi despre San, un brand pe care l-am lansat la finalul anului trecut și pe care îl construim în continuare. Este un brand pe care l-am dezvoltat de la zero, local, și care merge tot în direcția de sustenabilitate și de ofertă mai completă și variată pentru consumatori.

Citește interviul complet AICI. 
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content